Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Beboet door de Coast Guard

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 07:06 #1628584

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6267
Noballast schreef :
Speelt de grootte van het schip (CVO plichtig) hierin nog een rol kwa eisen ?

In de CESNI documentatie, dat is wat de NBKB volgt, is er niets over terug te vinden.

René
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 07:38 #1628588

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6126
Wees maar blij dat je niet in Belgie vaart en wordt aangehouden. Had je nog twee emmers moeten kopen naast de verplichte set ernstvuurwerk…
En men schijnt erop te controleren :sick:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 07:49 #1628590

  • JRomkes
  • JRomkes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5379
Kock1964 schreef :
Noballast schreef :
Speelt de grootte van het schip (CVO plichtig) hierin nog een rol kwa eisen ?

In de CESNI documentatie, dat is wat de NBKB volgt, is er niets over terug te vinden.

René

op zee heb je weer andere afmetingen om het simpel te houden, 24m, 200gt, 500gt etc. Ook de wet pleziervaartuigen gaat tot 24 meter.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 07:55 #1628592

AdB schreef :
AndreAzuree schreef :
hmm dat is interessant. Zelfde discussie ging toch over de controles in België?

En Frankrijk, waar ze soms ook controleren met lokale regelgeving in het hoofd.
Heb je dat spiegeltje aan boord?

A

Er is altijd wel een spiegeltje aan boord. Maar goed, ik zal de totale lijst voor FR nog eens checken. Heeft iemand toevallig een goede bron?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 08:01 #1628594

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16678
Is het niet een politieke beslissing ? Minder bootjes en meer inkomsten.
Their mission is to make life difficult - or, as they put it, "introduce friction"

Verschillen in regelgeving tussen landen van de EU kosten het equivalent van een heffing van 45%-60% Volgens berekeningen.
“Have we officially entered the post-truth era?” (Harari)
Laatst bewerkt: 28 mei 2025 08:04 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 08:26 #1628597

HPV schreef :
Wees maar blij dat je niet in Belgie vaart en wordt aangehouden. Had je nog twee emmers moeten kopen naast de verplichte set ernstvuurwerk…
En men schijnt erop te controleren :sick:
Klopt. Heb ik een aantal jaren geleden ervaring mee in Oostende. Ik moest ook een dieplood aan boord hebben. Een dieptemeter was niet voldoende.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 08:32 #1628599

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9312
@3noreen:
Dat denk ik niet.
Iedereen komt wel eens een overenthousiaste ambtenaar tegen die op zijn strepen staat.
Het gros ziet je graag komen en bemoeit zich zo min mogelijk.

Wij zijn in Griekenland een overenthousiaste tegengekomen op 4 maanden, en in Italië ook eentje op 2 maanden.
Beleefd blijven, koffie aanbieden, interesse tonen. Ben je er het snelste mee klaar.

Aan Kockie is het nu vooral uitzoeken wat wettelijk verplicht is aan boord te hebben.
Ook in de aankomende landen die hij aandoet.

Edit: verhalen van Simon en HPV bevestigen overenthousiastelingen.
Laatst bewerkt: 28 mei 2025 08:35 door Ilex.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 08:41 #1628602

Maar hoe zit het nou met:
.Erikdejong schreef :
Kock1964 schreef :
Interessant, dat ze er zelfs niet op mogen controleren. Heb je een bron voor me. Ik kan het nergens vinden.
René
Zo zit de internationale wetgeving in elkaar, afgesproken door alle landen die de IMO erkennen (alle zeevarende naties terwereld muv Noord Korea).
.
In Belgie, Frankrijk of waar dan ook kunnen ze hoog of laag springen, maar zij bepalen niet wat ik aan boord moet hebben (als kadaster geregistreerd schip)

Of ……. ?
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 09:20 #1628604

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7032
Noballast schreef :
In Belgie, Frankrijk of waar dan ook kunnen ze hoog of laag springen, maar zij bepalen niet wat ik aan boord moet hebben (als kadaster geregistreerd schip)

Het probleem is dat het je enorm lastig gemaakt kan worden als je de verkeerde ambtenaar treft. Vooral als je overduidelijk zelf beter op de hoogte bent van de regelgeving.
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 11:25 #1628614

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9312
Nochtans eenvoudig aan te tonen...
Het probleem van overenthousiastelingen niet groter maken dan nodig, lijkt me.

Ik zie er ook geen gekke dingen tussenstaan.

Bijlage:

Bestandsnaam: 20210216-u...vaat.pdf
Bestandsgrootte:242 KB
Laatst bewerkt: 28 mei 2025 11:26 door Ilex.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 11:32 #1628616

  • Marinusz
  • Marinusz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 218
Wat de flares betreft is wellicht nog van belang of het probleem nou is dat er geen goedgekeurde en geldige flares aan boord zijn of dat de aangetroffen flares juist niet goedgekeurd (en binnen de geldigheidsdatum) zijn. Bij mijn weten zijn ze op een Nederlands zeegaand schip niet verplicht en is er dus geen verplichting vanuit de vlaggenstaat. Er zou echter wel een verbod kunnen zijn op ongeldige / verlopen flares. Zeker in nasleep van dit voorval

www.europarl.europa.eu/doceo/d...-2024-000837_EN.html

Hier wordt een ernstig (dodelijk) incident met een flare danwel signaalpistool bij Kreta beschreven en verwijzing gemaakt naar een tweede recent incident met een flare waarbij een politieagent om het leven kwam.

Blijkbaar schiet het beleid op het gebied van verkoop, vervoer en afvoeren van flares ernstig tekort waardoor er veel illegaal ernstvuurwerk in omloop is. Controles op verlopen spullen kan ik me in dat geval voorstellen maar eisen dat er rookbommen van Christos aan boord zijn is dan wellicht bedenkelijk... B)
Laatst bewerkt: 28 mei 2025 11:43 door Marinusz.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 12:33 #1628626

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6267
Ilex schreef :
Nochtans eenvoudig aan te tonen...
Het probleem van overenthousiastelingen niet groter maken dan nodig, lijkt me.

Ik zie er ook geen gekke dingen tussenstaan.

Bijlage:

Bestandsnaam: 20210216-u...vaat.pdf
Bestandsgrootte:242 KB

Nou dank je wel! het is dus verplicht.
René
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 12:58 #1628628

  • Reed
  • Reed's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2137
Het mooiste zou zijn wanneer er een eenduidig Europees voorschrift zou zijn waar schepen in catogorien zijn ingedeeld en waar deze dan preecies aan moeten voldoen in welk vaargebied.
Ik ben een tijdje geleden ook gecontroleerd in Belgie en had mijn brandblussers niet op tijd gekeurd. Uiterst vriendelijk en correct kreeg ik daar een zeer terechte waarschuwing / aantekening voor en dat gebeurd me niet meer.
Ik kreeg toen hier op het forum een advies om volledig aan de aan de Nederlandse eisen te voldoen en dan maar te kijken wat er verder in het buitenland gebeurd wanneer ik opnieuw gecontroleerd zou worden.
Reed van Batavia (oud Nederlands) voor de Rede van Jakarta.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 13:25 #1628633

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9312
Kock1964 schreef :
Ilex schreef :
Nochtans eenvoudig aan te tonen...
Het probleem van overenthousiastelingen niet groter maken dan nodig, lijkt me.

Ik zie er ook geen gekke dingen tussenstaan.

Bijlage:

Bestandsnaam: 20210216-u...vaat.pdf
Bestandsgrootte:242 KB

Nou dank je wel! het is dus verplicht.
René

Geldt voor België (ter aanvulling).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 13:28 #1628634

Reed schreef :
Het mooiste zou zijn wanneer er een eenduidig Europees voorschrift zou zijn waar schepen in catogorien zijn ingedeeld en waar deze dan preecies aan moeten voldoen in welk vaargebied.
Ik ben een tijdje geleden ook gecontroleerd in Belgie en had mijn brandblussers niet op tijd gekeurd. Uiterst vriendelijk en correct kreeg ik daar een zeer terechte waarschuwing / aantekening voor en dat gebeurd me niet meer.
Ik kreeg toen hier op het forum een advies om volledig aan de aan de Nederlandse eisen te voldoen en dan maar te kijken wat er verder in het buitenland gebeurd wanneer ik opnieuw gecontroleerd zou worden.

pff wat een gedoe in België.... ik vaar wel in 1 x naar Duinkerken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 13:42 #1628636

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9312
Waar zie jij "gedoe"?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 13:44 #1628637

voldoen aan die hele waslijst en gecontroleerd worden...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 14:43 #1628641

Wie heeft er nog vuurpijlen aan boord ?
Overigens dien je voordat je op de Beneden-Zeeschelde komt eerst je parachute pijlen van boord te verwijderen :silly:
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 15:10 #1628648

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6267
Ilex schreef :
Kock1964 schreef :
Ilex schreef :
Nochtans eenvoudig aan te tonen...
Het probleem van overenthousiastelingen niet groter maken dan nodig, lijkt me.

Ik zie er ook geen gekke dingen tussenstaan.

Bijlage:

Bestandsnaam: 20210216-u...vaat.pdf
Bestandsgrootte:242 KB

Nou dank je wel! het is dus verplicht.
René

Geldt voor België (ter aanvulling).

Ah dank voor de nuance.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 15:54 #1628655

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16678
AndreAzuree schreef :

pff wat een gedoe in België.... ik vaar wel in 1 x naar Duinkerken.

Ik vermijd 't al jaren. Voornamelijk om dat ik de kust heel lelijk vind en 't zeer gemakkelijk te vermijden is.
“Have we officially entered the post-truth era?” (Harari)
Laatst bewerkt: 28 mei 2025 15:54 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 17:07 #1628666

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 31600
Marinusz schreef :
Wat de flares betreft is wellicht nog van belang of het probleem nou is dat er geen goedgekeurde en geldige flares aan boord zijn of dat de aangetroffen flares juist niet goedgekeurd (en binnen de geldigheidsdatum) zijn. Bij mijn weten zijn ze op een Nederlands zeegaand schip niet verplicht en is er dus geen verplichting vanuit de vlaggenstaat. Er zou echter wel een verbod kunnen zijn op ongeldige / verlopen flares. Zeker in nasleep van dit voorval

www.europarl.europa.eu/doceo/d...-2024-000837_EN.html

Hier wordt een ernstig (dodelijk) incident met een flare danwel signaalpistool bij Kreta beschreven en verwijzing gemaakt naar een tweede recent incident met een flare waarbij een politieagent om het leven kwam.

Blijkbaar schiet het beleid op het gebied van verkoop, vervoer en afvoeren van flares ernstig tekort waardoor er veel illegaal ernstvuurwerk in omloop is. Controles op verlopen spullen kan ik me in dat geval voorstellen maar eisen dat er rookbommen van Christos aan boord zijn is dan wellicht bedenkelijk... B)

Je hebt nog wel wat leermomenten te behalen m.b.t. de ambtelijke wereld....
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum

Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 18:00 #1628679

Dat regels verschillen tussen landen is een feit.
Zonder AIS kom je de haven van Antwerpen echt niet door. Wat ook de voorwaarden in NL zijn.
Met een boot met thuishaven Portus Ganda in Gent jaarlijks minstens één controle van één van de drie controlediensten. Je kan maar beter in orde zijn dan.

Patrick
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 19:46 #1628691

Kock1964 schreef :
Noballast schreef :
Speelt de grootte van het schip (CVO plichtig) hierin nog een rol kwa eisen ?

In de CESNI documentatie, dat is wat de NBKB volgt, is er niets over terug te vinden.

René

Zoals ik het altijd heb begrepen: vlaggestaat geldt voor zeevaart met zeebrief.
Pleziervaart en "binnenvaart" valt onder andere wetgeving.
Pleziervaart = uit coulance worden meestal de regels van het land van herkomst toegepast. Maar omdat er vrijwel geen Nederlandse regels zijn voor kleine vaartuigen wordt het buitenland daar een stuk minder soepel in.

Voor binnenvaart >20 meter (en de 100 box regel) val je onder de CESNI regels, en die horen voor heel Europees binnenwater hetzelfde te zijn.
“A good engineer gets stale very fast if he doesn’t keep his hands dirty.”
– Wernher von Braun
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 20:40 #1628700

ok, zou ik dan eindelijk profijt hebben van mijn zeebrief? :cheer: Of ben ik nou nog steeds geen "zeevaart"?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beboet door de Coast Guard 28 mei 2025 20:46 #1628703

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6267
Aquaplanning schreef :
Kock1964 schreef :
Noballast schreef :
Speelt de grootte van het schip (CVO plichtig) hierin nog een rol kwa eisen ?

In de CESNI documentatie, dat is wat de NBKB volgt, is er niets over terug te vinden.

René

Zoals ik het altijd heb begrepen: vlaggestaat geldt voor zeevaart met zeebrief.
Pleziervaart en "binnenvaart" valt onder andere wetgeving.
Pleziervaart = uit coulance worden meestal de regels van het land van herkomst toegepast. Maar omdat er vrijwel geen Nederlandse regels zijn voor kleine vaartuigen wordt het buitenland daar een stuk minder soepel in.

Voor binnenvaart >20 meter (en de 100 box regel) val je onder de CESNI regels, en die horen voor heel Europees binnenwater hetzelfde te zijn.

Sorry, ik begrijp het niet.

Ik ben onder de 20meter, heb een zeebrief, doe binnenvaart en zee (CE A markering) en heb een CvO.
Moet ik nu wel of geen vuurpijlen en rookbommen aan boord hebben?
René
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.180 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl