Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Het grote koopjes tip topic.

Het grote koopjes tip topic. 16 nov 2020 20:00 #1228480

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Leuk zeilbootje om in de winter mee rond te zwerven:

www.marktplaats.nl/a/waterspor...0aa7411a74e54f8dbd13
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 18 nov 2020 16:57 #1228936

Staat in Panama. Waarschijnlijk kun je hem voor weinig meenemen. Voormalig Whitbread Maxi.









Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 18 nov 2020 17:21 #1228944

  • Rinus
  • Rinus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2753
Daar heb je wel dikke centen voor nodig, om dat weer op de rit te krijgen...
In beter tijden:
Laatst bewerkt: 18 nov 2020 17:21 door Rinus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 18 nov 2020 17:48 #1228949

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Is die kiel echt alles wat er onder zit?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 18 nov 2020 17:55 #1228953

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Beauty schreef :
Is die kiel echt alles wat er onder zit?

De rest zit in een gat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 18 nov 2020 17:56 #1228954

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3282
Je ziet de kiel in een plas water verdwijnen
Ik denk dat iemand een diep gat gegraven heeft waar de kiel ingezet is.

Gr Rob

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 18 nov 2020 18:00 #1228955

het gat krijg je er gratis bij :P
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 18 nov 2020 18:03 #1228958

Is niet de mooiste Maxi ooit gemaakt...
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 18 nov 2020 18:05 #1228959

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3282
Draft 3.75m

Gr Rob

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 18 nov 2020 19:08 #1228982

  • Sailabout
  • Sailabout's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1395
Doodzonde van zo’n mooi schip. Maar met 3.75 mtr is in Nederland je vaargebied erg beperkt. IJmuiden als thuishaven gaat net :).
V1122 Silmaril - www.sailabout.nl/Blog/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 18 nov 2020 21:24 #1229033

  • MrP
  • MrP's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 604
Sailabout schreef :
Doodzonde van zo’n mooi schip. Maar met 3.75 mtr is in Nederland je vaargebied erg beperkt. IJmuiden als thuishaven gaat net .

Ligt er aan. Er zijn (waren) ook stukken in die haven waar je met 2,5 meter diepgang de grond kust bij eb.



Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Ik ben geen robot
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 18 nov 2020 21:54 #1229038

  • ErikSnel
  • ErikSnel's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 7154
Erikdejong schreef :
Staat in Panama. Waarschijnlijk kun je hem voor weinig meenemen. Voormalig Whitbread Maxi.










Als we die nou met ZF kopen en naar NL halen?
Team Zeilersforum.nl

“One impossible thing at a time” - Jean Juc Picard

Leukothea, Seahorse, 30m schoener, Defender 27. Friendship 28, Victoire 34 en nu Sigma 41 Star of Earendil
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 18 nov 2020 22:15 #1229046

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Eriks chreef :
Staat in Panama. Waarschijnlijk kun je hem voor weinig meenemen. Voormalig Whitbread Maxi.
Als we die nou met ZF kopen en naar NL halen?

Zou wel een stunt zijn, moeten we wel een hefkiel van maken ala Efsix.
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 18 nov 2020 22:23 door Jaap-Kaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 18 nov 2020 22:25 #1229051

  • ErikSnel
  • ErikSnel's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 7154
Nou, bijvoorbeeld in Den Helder kan met die diepgang wel wegkomen
Team Zeilersforum.nl

“One impossible thing at a time” - Jean Juc Picard

Leukothea, Seahorse, 30m schoener, Defender 27. Friendship 28, Victoire 34 en nu Sigma 41 Star of Earendil
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 18 nov 2020 22:37 #1229055

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Verfje over romp, en overzeilen naar NL, even Jee Pee vragen welke kleur we moeten inkopen.
Gaat om een ex racer en meestal klopt de basis dan wel.
Lijkt mij een geweldig uitdaging.
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 18 nov 2020 22:48 #1229056

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Zie dat mijn vriend Helmsman ook met een scheef oog zit te kijken ;)
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 18 nov 2020 23:14 #1229058

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Een fraaie vd Stadt Alpha:

www.marktplaats.nl/a/waterspor...eviousPage=mympBuyer

Met zeer duidelijke advertentie,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 18 nov 2020 23:50 #1229059

Alles wat meer kost aan euro's dan het aan cm's lang is , is geen koopje :-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 19 nov 2020 00:02 #1229060

  • plusfast
  • plusfast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2174
Noorman Txl schreef :
Alles wat meer kost aan euro's dan het aan cm's lang is , is geen koopje :-)

Mooi uitgangspunt. Ik doe datzelfde met motorfietsen, per cc één euro maximaal, anders is ie te duur.
Zelfs het duurste jacht ligt aan de kade vast met een lijntje van een paar euro...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 19 nov 2020 02:20 #1229064

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Vroeger kon je in dit topic "koopjes" vinden.
Tegenwoordig alleen nog maar wannabe projecten.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 19 nov 2020 06:08 #1229074

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6492
Sonador schreef :
Een fraaie vd Stadt Alpha:

www.marktplaats.nl/a/waterspor...eviousPage=mympBuyer

Met zeer duidelijke advertentie,

Zie foto 8, maar off-topic vraag, nooit begrepen waarom het aangrijpingspunt zo dicht bij de as zit, hoe verder van de as, des te minder kracht van de AP toch?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 19 nov 2020 08:23 #1229096

  • SanderH
  • SanderH's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4472
Kapiteinmomo schreef :
Verfje over romp, en overzeilen naar NL, even Jee Pee vragen welke kleur we moeten inkopen.
Gaat om een ex racer en meestal klopt de basis dan wel.
Lijkt mij een geweldig uitdaging.

Er zijn mensen die hebben het al gedaan. Wel de kiel iets ingekort...


Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 19 nov 2020 08:27 #1229097

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Kock1964 schreef :
Sonador schreef :
Een fraaie vd Stadt Alpha:

www.marktplaats.nl/a/waterspor...eviousPage=mympBuyer

Met zeer duidelijke advertentie,

Zie foto 8, maar off-topic vraag, nooit begrepen waarom het aangrijpingspunt zo dicht bij de as zit, hoe verder van de as, des te minder kracht van de AP toch?

Hoe verder van de as, hoe meer kracht het heeft, niet minder. En dichter bij de as is sneller, maar minder krachtig.
Als je een boot hebt die licht stuurt, moet dat geen probleem zijn.
Ik heb mijn tillerdrive ook een stuk meer naar de "as" opgeschoven.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 19 nov 2020 08:44 #1229108

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
B)
Laatst bewerkt: 19 nov 2020 12:25 door Sonador.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het grote koopjes tip topic. 19 nov 2020 08:49 #1229110

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Mooi filmpje Sander!
Zo dat is pas een plan van aanpak, eigenaar heeft zeker een paar nullen op zijn bankrekening.
het opknappen van zón jacht zoals de La Poste kun je beste in het land van herkomst uitvoeren.

Prima klimaat, goedkope arbeidskrachten.
De oude zooi opknappen maar niet vernieuwen, in Nederland inzetten voor de charter/ promotie.
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.536 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl