Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Simeon Tienpont op straat!

Simeon Tienpont op straat! 15 okt 2017 07:39 #882292

Al dat speculeren vind ik toch zo irritant :woohoo:
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 15 okt 2017 09:06 #882298

Gaat lekker op voetbal lijken. Wat telt zijn de mannetjes en het geld. En de sport...
Of is dit ook speculeren?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 15 okt 2017 09:17 #882300

AkzoNobel heeft het niet makkelijk gehad het laatste jaar, met de aanvallen door activistische aandeelhouders en de overnamepogingen door PPG.
Bestuursvoorzitter weg omdat hij het niet meer aan kon, nog een bestuurder ook weg, en nu sinds kort een nieuwe CEO die van buiten AkzoNobel komt.

Zo'n VORcampagne is duur. Uit mijn banktijd weet ik nog dat de ABNAMRO (2 boten) meer dan 200 miljoen euro heeft uitgegeven in 2005-2006.

Zo'n campagne kan alleen met instemming en bemoeienis van de Raad van Bestuur. Het gaat om wereldwijde naamsbekendheid (en niets anders) en veel geld.
Als daar in de Board nu ineens de support minder is en er dan ook nog (financiële) afspraken worden geschonden is het gauw klaar, dan is het geduld op.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 15 okt 2017 09:18 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 15 okt 2017 09:37 #882303

Bk, eens maar nu zitten ze met lege handen en antireclame.
Schippert niet meer met de Windfall
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 15 okt 2017 09:42 #882305

Hurley Ruud schreef :
maar nu zitten ze met lege handen en antireclame.

Dat is nog te bezien. Ze hebben wel de inport gevaren, en er is veel AkzoNobel in het nieuws ;-)
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 15 okt 2017 12:31 #882338

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 15 okt 2017 13:46 #882345

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7839
Rob10 schreef :
Klinkt als 2 partijen die elkaars' chicanes heel erg beu zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 15 okt 2017 19:16 #882431

Wie o wie gaat nu de schipper worden!? :huh:
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 15 okt 2017 19:46 #882444

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8009
Ik zet in op Brad Jackson.
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 15 okt 2017 20:12 #882450

Simeon is(was?) momenteel de enige aan boord met de vereiste papieren. Annemieke Bes schijnt ook de benodigde papieren hebben. Maar is recent uit het team gestapt. Misschien dat ze haar terug halen? Nederlandse skipper en het zou dan de eerste vrouwelijke schipper zijn?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 15 okt 2017 20:24 #882455

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1785
Baasklusje schreef :
Zo'n VORcampagne is duur. Uit mijn banktijd weet ik nog dat de ABNAMRO (2 boten) meer dan 200 miljoen euro heeft uitgegeven in 2005-2006..

Nulletje te veel, is maar 20 miljoen geweest... VOR is vrij goedkoop..

Voor buitenwereld lijkt het mooi, maar teams bijten op een houtje..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 15 okt 2017 20:28 #882458

Geen nulletje teveel; ik zat er vlakbij in de organisatie.
Twee eigen nieuwe boten bouwen, 2 prima (dure) bemanningen, hele grote wereldwijde reclamecampagne.

Maar het kan natuurlijk veel goedkoper.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 15 okt 2017 20:45 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 15 okt 2017 20:47 #882463

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1785
Creafief boekhouden.... Marketing budget, is leuk om onder VOR kopje te boeken..

Naar team is maar 20M gegaan...

Nu heb je daar nog steeds twee bootjes voor... (ok, iets meer :-) ), maar kosten zijn met 50% omlaag gegaan.
Laatst bewerkt: 15 okt 2017 20:49 door roberteb.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 16 okt 2017 05:42 #882498

  • ErikSnel
  • ErikSnel's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 7038
Volgens NRC Next vanochtend zou Simeon Tienpont aan kunnen blijven als schipper:

Schipper Simeon Tienpont werd voor de havenrace van boord gehaald omdat het bedrijf waarmee hij de zeilcampagne voor AkzoNobel runde ‘contractbreuk’ zou hebben gepleegd. AkzoNobel stelde dat Tienpont als schipper kon aanblijven.
Team Zeilersforum.nl

“One impossible thing at a time” - Jean Juc Picard

Leukothea, Seahorse, 30m schoener, Defender 27. Friendship 28, Victoire 34 en nu Sigma 41 Star of Earendil
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 16 okt 2017 06:06 #882501

  • H4O
  • H4O's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 695
Klopt, dat stond ook in het persbericht:

– Simeon Tienpont’s management company STEAM breached its contract to manage the team AkzoNobel entry in the Volvo Ocean race 2017-18
– The breach was serious enough for AkzoNobel to terminate the contract with immediate effect and AkzoNobel then took over the full management of the team
– Simeon was offered the option to continue as skipper but opted not to continue and has left the team
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 16 okt 2017 06:32 #882506

Nog meer geruchten, Chris Nicholson als Schipper van Akzonobel.

www.sailingillustrated.com/sin...lson-the-new-skipper
Friendship 30 Pion (NED 4196 Rokade)
Ligplaats Spakenburg
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 16 okt 2017 08:55 #882534

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6101
Even voor alle duidelijkheid, om welke papieren gaat het nou eigenlijk precies?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 16 okt 2017 09:37 #882546

TKN ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 16 okt 2017 10:00 #882552

nardus schreef :
Even voor alle duidelijkheid, om welke papieren gaat het nou eigenlijk precies?

The Person in Charge and the Reserve Person in Charge (usually the skipper and the navigator) must have the minimum /RYA/MCA Yachtmaster Ocean or equivalent qualification that is approved by the Race Committee. All other crew must have a valid RYA/MCA yachtmaster Coastal Skipper or equivalent qualitfication that is approved by the Race Committee.

Wel grappig om te zien dat ze het hebben over een person in charge. Sinds die onzin van de vorige race waar Sam Davies van SCA geen schipper werd genoemd (alles werd bepaald door de training staff van SCA), maar wel de person in charge was op de boot.
Laatst bewerkt: 16 okt 2017 10:05 door Account op verzoek verwijderd 5.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 16 okt 2017 11:12 #882565

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1456
Persbericht van Simeon.
Tienpont not giving up on Volvo Ocean Race

The statement by AkzoNobel that Tienpont left his team is absolutely incorrect. AkzoNobel unlawfully terminated its contract with Steam Ocean (skipper Simeon Tienpont) during the prologue leg on 10 October 2017. Tienpont being casted aside just before the start of the Volvo Ocean Race caused many insecurities with the crew, who were under contract of Steam Ocean B.V., the management company of Tienpont.

AkzoNobel seriously neglected its sponsor obligations by withholding payments to Steam Ocean. As a result Tienpont was brought in a position where he could not pay the salaries of his crew over the last months.

Last Saturday AkzoNobel offered Tienpont a new contract against worse conditions. Tienpont's first priority was with his team, reason why he asked Akzo Nobel's full commitment to an instant payment of the crew and a settlement on the early termination of the sponsorship contract. AkzoNobel did not want to make these commitments.

On Sunday Tienpont had a meeting with his crew and expressed his confidence that arrangements with AkzoNobel can be made in the coming days. He wants to return on board as skipper and is eager to restore the unique opportunity of sailing a safe and promising Volvo Ocean Race with his team.

Last night AkzoNobel invited most crew members to work for them directly under similar conditions and to pay the outstanding salaries, however under the condition that they had to terminate their contractual relationship with Steam Ocean (Tienpont) with immediate effect, putting enormous pressure on the crew to opt for their money and for achieving their personal goal to sail the Volvo Ocean Race.

It is extremely noble of the unpaid crew that they sailed this weekend under these difficult circumstances and without a skipper. Their attitude has avoided unnecessary damage to the Volvo Ocean Race and to AkzoNobel as a sponsor.
The enormous support Tienpont is receiving worldwide is greatly appreciated and gives him the energy to be there for his team, and also for his supporters.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 16 okt 2017 11:21 #882566

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
Dus vanaf nu....geen international antifouling of sikkens lak meer op mij bootje.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 16 okt 2017 11:29 #882567

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1456
Helemaal mee eens Jedre. Ik ken Simeon persoonlijk (zoon van neef van man), hij is een zeer plezierig persoon die zeer gefocust was op deze race.Daarnaast een waanzinnig goed zeiler. Echt een rotstreek van AkzoNobel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 16 okt 2017 12:30 #882570

Nu in het NL.

Simeon Tienpont geeft de Volvo Ocean Race niet op. Dat blijkt uit zijn laatste mededeling aan ons waarin hij wil duidelijk maken dat hij niet de reden is van zijn ontslag/contractbreuk met AkzoNobel. Tienpont zwijgt niet meer, dat is duidelijk.

De verklaring van AkzoNobel dat Simeon Tienpont zijn team zou verlaten hebben is absoluut onjuist volgens Simeon Tienpont. AkzoNobel heeft onrechtmatig het contract verbroken op 10 oktober ’17 tijdens de Volvo Ocean Race proloog. Tienpont werd net voor de start van de In-Port Race in Alicante aan de kant geschoven en dat bracht veel onzekerheid bij de bemanning want zij staan allemaal onder contract bij Steam Ocean B.V., het management bedrijf van Simeon Tienpont.

AkzoNobel heeft in haar sponsorverplichtingen verzaakt door betalingen aan Steam Ocean B.V. in te houden. Simeon Tienpont werd hierdoor in een positie gebracht waarin hij de laatste maanden de salarissen van zijn bemanning niet kon betalen.

Afgelopen zaterdag bood AkzoNobel Tienpont een nieuw contract aan tegen slechtere voorwaarden. Voor Tienpont was zijn bemanning de hoogste prioriteit. Hij vroeg AkzoNobel om een onmiddellijke betaling van de lonen aan de bemanning en een schikking voor het vroegtijdig beëindigen van het sponsorcontract. AkzoNobel wilde niet tegemoetkomen.

Zondag 15 oktober had Simeon Tienpont een ontmoeting met zijn bemanning en vertelde hen dat ze er vertrouwen in mogen hebben dat de komende dagen er terug afspraken met AkzoNobel kunnen worden gemaakt. Simeon is vast besloten om als schipper weer aan boord gaan en wil graag met zijn team een veilige en veelbelovende Volvo Ocean Race te zeilen.

Afgelopen nacht nodigde AkzoNobel de meeste bemanningsleden uit om direct onder vergelijkbare omstandigheden voor hen te werken en de achterstallige salarissen te betalen, echter onder de voorwaarde dat zij hun contractuele relatie met Steam Ocean B.V (van Simeon Tienpont) met onmiddellijke ingang moesten beëindigen, waardoor de bemanning onder enorme druk kwam te staan. Kiezen voor het geld en voor het bereiken van hun persoonlijke doel: de Volvo Ocean Race zeilen.

Simeon Tienpont eindigt met te zeggen dat het buitengewoon nobel is geweest van de onbetaalde bemanning dat ze dit weekend onder deze moeilijke omstandigheden en zonder schipper de In-Port Race hebben gezeild. Hun houding heeft onnodige schade aan de Volvo Ocean Race en AkzoNobel als sponsor weten te voorkomen.

De enorme steun die Tienpont wereldwijd krijgt, wordt zeer gewaardeerd en geeft hem de energie om er te zijn voor zijn team en ook voor zijn supporters.


BRON: www.clubracer.be/2017/10/16/si...daarom-lonen-zeilers
Friendship 30 Pion (NED 4196 Rokade)
Ligplaats Spakenburg
Laatst bewerkt: 16 okt 2017 12:31 door juanmanzana.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 16 okt 2017 13:55 #882575

Ik zie nu dat AWLGrip ook AzoNobel is, dat wist ik niet. Een Sikkens verfje in een duur potje ?
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Simeon Tienpont op straat! 16 okt 2017 14:22 #882577

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7584
Ja, denk het wel. Het is vooral in de usa een beroemd merk en duur, en vervolgens omdat het van ver komt èn duur is heeft het hier ook wel een naam verworven.
Uit www.awlgrip.com/about-us/our-history.aspx de volgende quote:
The Awlgrip Brand and History
You may have wondered why it's called Awlgrip. As related by David Halcomb, recently former VP of Sales for Awlgrip who was involved in the earliest days of the brand: Bob Grow, founder of Grow Chemical (later Grow Group) and Joe Dilschneider, founder of U.S. Paint (which was a subsidiary of Grow Chemical), sat around a table in 1973 trying to come up with a name for the new paint they wanted to sell to the marine industry.

The product got its start when two Eastern Airlines pilots approached Merritt Boat and Engine Works about using US Paint’s Alumigrip Paint on their boat. Eastern was using Alumigrip as the finish on their aircraft. This lead to the painters at Merritt using Alumigrip on a couple more boats. One of these belonged to Mr. Grow, the other to Halcomb’s father.

The paint did an excellent job on these boats, and Grow and Dilschneider decided to market the product for use, but feedback from the market told them they needed a different name. Alumigrip sounded too much like a product made specifically for aluminum. After a brainstorming session, the name Awlgrip was chosen. It was intended to be Allgrip—implying that it was suitable for all substrates – but as the story goes, the handwriting on the bar-room napkin was so bad that when the secretary typed it out the next day, the “L” got converted to a “W.”

Halcomb was hired by Grow and Dilschneider to promote the new product, and the next year he managed to get the America’s Cup defender Courageous and its tender painted completely with Awlgrip. Soon the new paint was the talk of Newport, RI, and word of the product spread from there.

US Paint (owned by Grow Group) manufactured and marketed the product from its headquarters and factory in St. Louis, MO. The brand continued to grow, but at a slower than expected rate during the 1970s. There was an attempt to adapt the technology to many different markets, but this shotgun approach was hampered by limited marketing funds and certain characteristics of the technology. In 1979, a decision was made to concentrate on the pleasure marine/yacht market. Growth took off, built on an expansion of the product line to include a varnish and an anti-fouling line in addition to more surfacers and fillers alone with expanded distribution. During the 1980s, Awlgrip began the process of truly becoming a global brand.

The Grow Group began to suffer from growing pains in the late 1980s. In 1989, US Paint was sold by Grow to NOF (Nippon Oils and Fats), a Japanese chemical company with a large coatings division that had been looking for a manufacturing facility in the United States. NOF brought in new money for R & D, and the Awlgrip brand’s growth from a topcoat to a complete line of products for fairing and finishing yachts was completed during the NOF ownership.

In 2000, NOF decided to divest itself of its coatings businesses. As a result, the Awlgrip and Alumigrip brands of US Paint were sold to Akzo Nobel, with the sale being completed in June of 2002. Alumigrip went to Akzo Nobel Aerospace and Awlgrip to the Yacht Coatings Division of Akzo Nobel. As a part of Akzo Nobel Yacht, Awlgrip was now part of a business where yacht and marine coatings were the focus, not just on the sideline. Under the Akzo banner, the Awlgrip brand continued to flourish, spurred by improved management of its traditional products along with innovative new products such as Awlwood – a revolutionary new varnish introduced in late 2013.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.312 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl