3Noreen schreef :
Dus als jou bootje foutief op de site staat dan is het moeilijk zoeken wie je daarvoor kunt aanspreken.
In veel gevallen blijkt de programmering van de transponder inderdaad verkeerd, niet de aangeleverde data. (waarvan akte).
Wat wel een enorme fout en blamage is van MT, dat ze nooit de namen wissen. d.w.z. als een MMSI nummer ooit verschenen is met een naam, dat tot in lengte van dagen die naam vast zit aan het MMSI nummer, ook als de scheepsnaam veranderd of het MMSI nummer opnieuw uit gegeven is.
Verder is een MMSI nummer door de rechter nog niet bestempeld als privé data, in tegenstelling tot wat ik ooit wel zo bestempeld heb. Bij nader lezen van de correspondentie hierover bleek dat een argument van de binnenvaart club te zijn. de rechter ging daar niet in mee.
Ik heb dat dus ooit verkeerd op het forum vermeld.
Roepletters en MMSI nummer krijg je te leen van de RDI zolang je betaald, ze zijn dus geen eigendom van de vergunninghouder.
Met het doorgeven van AIS MMSI nummers naar internet, wordt er dus niets van je gestolen. daarbij komt ook nog dat iedereen met een jacht-AIS met zijn volle verstand er bewust voor kiest dat zijn "geleende" mmsi nummer de ether in geslingerd wordt.
Het ontvangen van radiosignalen is vrij volgens het verdrag van Rome en zolang de ontvanger niet eerst zelf die data bekijkt,maar blind doorstuurt is het geen "berichten aan derden".