Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Sluiting met een zwaar leven

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 09:39 #1516946

  • Dekadent
  • Dekadent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1840
@caldris, ik ben ook niet boos B)

Dekadent
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 09:39 #1516947

Calidris schreef :
Ja ja. Heel ZF heeft de mond vol van te grote onveilige risico's van schepen met houten rondhouten en in dit draadje vliegen de klinknagels om de oren en trekken harpen spontaan krom.... :whistle:

Ik hoor zelden van een jachtmast of -giek die op de opvarenden valt met nare gevolgen.
En er zijn veeeel meer jachten dan wrakkers etc. Base Rate...

Enige dat wel eens gebeurt is een klapgijp die hard tegen iemand (hoofd) aan komt met ernstige gevolgen.
En dat is dan weer geen falend materiaal....
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 18 okt 2023 09:39 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 14:32 #1517025

  • martinw
  • martinw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2468
Dekadent schreef :
@caldris, ik ben ook niet boos B)

Dekadent

Maar wel heel teleurgesteld ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 14:41 #1517029

Baasklusje schreef :
Calidris schreef :
Ja ja. Heel ZF heeft de mond vol van te grote onveilige risico's van schepen met houten rondhouten en in dit draadje vliegen de klinknagels om de oren en trekken harpen spontaan krom.... :whistle:

Ik hoor zelden van een jachtmast of -giek die op de opvarenden valt met nare gevolgen.
En er zijn veeeel meer jachten dan wrakkers etc. Base Rate...

Enige dat wel eens gebeurt is een klapgijp die hard tegen iemand (hoofd) aan komt met ernstige gevolgen.
En dat is dan weer geen falend materiaal....

Ach het haalt vaak amper het nieuws een jacht mastje .

Dat iets amper of niet het nieuws haalt wil niet zeggen dat het nooit voorkomt .

1 voorbeeld en zo heb ik er nog wel een paar hoor , allemaal tragisch te noemen !

Klikker de klik
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 14:56 #1517036

Tsja, als je op je eigen boot je eigen mast op je eigen kop krijgt is het iig je eigen schuld ;-)
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 15:01 #1517040

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30106
Probleem is dat er pakweg 100 (geschat) jachtmasten per jaar omvallen, breken, knikken enz.
Jachten zijn dus in potentie veel risico voller dan charterschepen denk ik.... :unsure:
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 15:20 #1517051

Calidris schreef :
Probleem is dat er pakweg 100 (geschat) jachtmasten per jaar omvallen, breken, knikken enz.
Jachten zijn dus in potentie veel risico voller dan charterschepen denk ik.... :unsure:

Je vergeet even de Base Rate....
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 15:25 #1517053

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30106
Baasklusje schreef :
Calidris schreef :
Probleem is dat er pakweg 100 (geschat) jachtmasten per jaar omvallen, breken, knikken enz.
Jachten zijn dus in potentie veel risico voller dan charterschepen denk ik.... :unsure:

Je vergeet even de Base Rate....

Ja, die heb ik nooit mee...
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 15:28 #1517056

Booty24 schreef :
Voor mij onvergelijkbaar.
Privé eigen bekend risico nemen of bedrijfsmatig anderen tegen betaling een jouw bekend maar voor hun onbekend risico laten lopen.

Booty24 legt uit waarom dit rookgordijn niet van toepassing is.

Wel typisch trouwens, iemand met affiniteit voor de sector die achtereenvolgens:
-de sector geen blaam geeft (alles ligt bij ILT)
-feedback uit ZF invalideert (de kennis zit in de sector - blijkbaar niet in de praktijk :( )
-“ja maar dáár dan” rookgordijnen opvoert

Geeft geen blijk van een “learner mindset” - essentieel bij veiligheidsdenken. Ga ik niet nogmaals uitleggen.
Laatst bewerkt: 18 okt 2023 15:29 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 16:19 #1517063

Baasklusje schreef :
Calidris schreef :
Probleem is dat er pakweg 100 (geschat) jachtmasten per jaar omvallen, breken, knikken enz.
Jachten zijn dus in potentie veel risico voller dan charterschepen denk ik.... :unsure:

Je vergeet even de Base Rate....

Maakt het degene heel veel uit dat hij of zij of anders de gelukkige is waar de mast op het koppie valt ? En dat dat volgens de base rate een hele kleine pech is in getallen ?

Vliegen is ook heel veilig alleen denken de neergestorte daar heel anders over , en die zeggen niet Ooooh die base rate , niks aan de hand dus :laugh: :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 16:23 #1517066

Het betekent zoveel dat dit geen sectorbreed en structureel probleem is. Verdere vergelijken gaan ook mank, zoals eerder uitgelegd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 16:24 #1517067

Nachtvlinder schreef :
Het betekent zoveel dat dit geen sectorbreed en structureel probleem is. Verdere vergelijken gaan ook mank, zoals eerder uitgelegd

Sector breed geen probleem met de pleziervaart ?

Die is bijzonder grappig !

Klikker de klik
Laatst bewerkt: 18 okt 2023 16:26 door Jeroen-Pion.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 16:38 #1517070

Ik zie graag de cijfers van de recreatievaart. De sterke genoemde stijging van het aandeel van de beroepsvaart vind ik zorgwekkend. Daar verwacht je geen Corina-effecten oid.

De toename van het aantal (zeer) ernstige ongevallen op het binnenwater is vooral te zien bij ongevallen waar beroepsvaart bij betrokken was (117 in 2022 ten opzichte van 78 in 2021) en in mindere mate bij ongevallen waar recreatievaart bij betrokken was (80 in 2022 ten opzichte van 75 in 2021)1.

Wat ik lees is dat slecht onderhoud geen thema is bij de recreatievaart, wel snel varen enn@ omgeslagen kleine bootjes. Eenzijdig bovendien.

Een ander verhaal dus dan het op je hoofd krijgen van een mast van een professionele charter die je daarvoor betaalt.
Laatst bewerkt: 18 okt 2023 16:44 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 16:41 #1517072

Dit document van rijkswaterstaat klinks als Geef ons aub meer geld? Ik lees hier niets over zwakke D-sluitingen waar we het in de draadje toch over hadden. :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 16:44 #1517073

Nachtvlinder schreef :
Ik zie graag de cijfers van de recreatievaart. De sterke genoemde stijging van het aandeel van de beroepsvaart vind ik zorgwekkend. Daar verwacht je geen Corina-effecten oid.

Cijfers staan toch in het artikel wat ik gaf ?

De doden uit het artikel ; Daarnaast was recreatievaart betrokken bij 6 ongevallen, waarbij er 8 doden te betreuren waren.
De slachtoffers vielen bij verschillende ongevallen met diverse oorzaken. Als voorbeeld: bij 3 ongevallen waren snelvarende vaartuigen betrokken met totaal 3 slachtoffers. Bij twee andere ongevallen sloeg het vaartuig om en waren in totaal 4 slachtoffers te betreuren.


Maar regeltjes in de recreatie vaart worden hier toch ook meestal gezien als onzin bemoeienis? Lees de draadjes elk jaar eens met de wedstrijden en aangescherpte regels , meestal schieten sommige mensen op ZF helemaal door het dak en doen het af als gezeik en overdreven belachelijk gedoe .

Verplicht Vaarbewijs, nee joh heeft geen zin .


Sorry met die houding van de recreatie schippers is het ook sector breed een gigantisch probleem vooral onwil .

Pak ook eens de cijfers van de KNRM erbij .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 16:45 #1517074

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30106
Je weet toch dat ZF altijd gelijk heeft, maar zelden krijgt.....
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 16:53 #1517076

Calidris schreef :
Je weet toch dat ZF altijd gelijk heeft, maar zelden krijgt.....

Men weet het altijd prima voor een ander te bepalen in hoeverre de maatregelen doorgevoerd moeten worden .

Als morgen alle polyester bootjes ook verplicht veilig verklaard moeten worden voor een jaar of 5 etc wisselt heel ZF heel snel van pet B)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 17:07 #1517077

Dit topic gaat over een verbogen D-sluiting.
Doemdenkers graag elders hun ding doen.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 17:09 #1517079

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15718
We dwalen af. Terug naar topic. Is er niet iets beters te verzinnen op de spanning van het achterlijk te regelen dan een neerhouder ? Ik heb het altijd een knullig ding gevonden.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 17:12 #1517080

Niet zoveel emotioneel Jeroen, gewoon kalm blijven…

Mss kun je beter een nieuw draadje starten, constructief ipv een “ja maar zij dan!” rookgordijn, wat hier duidelijk de aanleiding was.

Als ik hier de standaard vragen over vastlopende nooit onderhouden rolreven zie denk ik daar ook wat van natuurlijk. Laten we zeggen dat BK wat anders omgaat met z’n stagen dan met dat harpje.

Ik ben wel benieuwd eigenlijk, vooral constructief over wat de gemiddelde ZFfer anders kan doen. Daarvoor moeten we eerst begrijpen wat er waar mis gaat in de praktijk…
Laatst bewerkt: 18 okt 2023 17:13 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 17:15 #1517083

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2369
Is een Dynema soft sluiting passend.
happy sailing
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 17:15 #1517084

Nachtvlinder schreef :
Niet zoveel emotioneel Jeroen, gewoon kalm blijven…

Mss kun je beter een nieuw draadje starten, constructief ipv een “ja maar zij dan!” rookgordijn, wat hier duidelijk de aanleiding was.

Als ik hier de standaard vragen over vastlopende nooit onderhouden rolreven zie denk ik daar ook wat van natuurlijk. Laten we zeggen dat BK wat anders omgaat met z’n stagen dan met dat harpje.

Ik ben wel benieuwd eigenlijk, vooral constructief over wat de gemiddelde ZFfer anders kan doen. Daarvoor moeten we eerst begrijpen wat er waar mis gaat in de praktijk…

Ik had BK al aangeboden om 25 D sluitingen op te sturen , heeft hij er elk jaar een verse ! En dat 25 jaar lang B)
Laatst bewerkt: 18 okt 2023 17:16 door Jeroen-Pion.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 17:27 #1517087

  • Reed
  • Reed's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1922
Baasklusje schreef :
Jullie begrijpen het niet.
Hij is niet kapot. Alleen flink verbogen.
En bij het losdraaien de draad eraf gebroken.
Met een grote Bahco.
Het is de zwakste schakel in een zwaar belaste keten.
Bedoeld om te breken als die keten eens overbelast wordt.
En dat is nog niet gebeurd.

Wel af en toe vervangen, anders gaat ie een keer wel kapot.

Dacht het wel, vervorming = stuk
Reed van Batavia (oud Nederlands) voor de Rede van Jakarta.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 17:30 #1517089

alegria schreef :
Is een Dynema soft sluiting passend.

Nee. Te scherpe rand aan lummel van de ophouder. Daar zit de neerhouder vast.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluiting met een zwaar leven 18 okt 2023 17:31 #1517090

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30106
Gewoon een greenpin harp.

www.greenpin.com/en
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.176 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl