AndreAzuree schreef :
Tuurlijk.. zo’n gespecialiseerde trailer is heel duur .. nu heeft vd Wetering wel uitgedachte combinaties waarmee ze twee kleinere boten in één keer meenemen.. maar dan nog !
vd wetering is professioneel en commercieel, en haast monopolist op deze routes. In de praktijk kom je dus gewoon op dit soort bedragen uit. Ik kan het weten, want heb er flink wat tijd in gestoken, en uiteindelijk toch maar mijn portemonnee getrokken. Inderdaad, transport zou meer kosten dan de bootjes die hier langs komen in dit draadje.
Ik heb aardig wat freelance ritjes voor ze gedaan , prima bedrijf inderdaad .
Wat het duur maakt is het maatwerk, de boot gaat van A naar B , het is niet even een pallet die je in een trailer schuift deuren dicht , uurtjes voltrappen en onderweg nog even koppelen met een collega .
Laden van de boot ben je maar zo weer een paar uur kwijt voor ie er op staat (altijd is er wel iemand te laat etc dat soort geneuzel, zijn wel wachturen en de klok tikt door ) , mast op de trailer alles vast etc , lossen gaat meestal iets sneller .
Dan kosten tol , diesel , chauffeur , materiaal, verzekering(en) etc etc dan wil het bedrijf ook nog ietsje winst maken op deze rit van de marge zal je nog raar opkijken en niet van de hoeveelheid , en jij bent de enige klant die dat betaald want er zijn niet meer klanten en vracht zoals met een paar pallets waar dat wel kan .
Internationaal kost een pallet onderveer of laadmeter 300 euro ex btw , er gaan er 33 in een truck , reken maar uit zit je ook zo op 10K , maar dat is nog zonder alle gekheid als begeleiding etc ...........
Het is dus niet duur maar gewoon de prijs wat het moet kosten .
Je kunt ook varen , dan houd je een groot gedeelte in je zak