ANDO schreef :
Kom Kom Edlondee.Niet lopen mierenneuken.
Het is een pesterijtje tussen leraar en ex leerling .
Is ook niet op zijn plaats op dit forum.
Kan nog een beetje intressant worden als wadnwind de relatie wat meer toelicht.Is wadnwind een schoolmeester of zoiets.
Het is zeker niet bedoeld om Andre een hak te zetten, in tegendeel.
Dan maar wat meer verhaal en toelichting. Ik verkeer wel eens op locaties zoals ik hiervoor omschreef en dat dan over de gehele Noordzee, ongeveer 20-40x per jaar voor inspectie werkzaamheden. Zo dus ook op een mooie ochtend in mei 2012. We waren daar maar met 4 mensen op een normaal onbemande installatie. In de verte kwam een schip aangezeild en uiteindelijk ging dit op bijna roep afstand langs het platform, geen reactie en niemand aan dek. De overige 3 werden daar héél zenuwachtig van. Een blik op het AIS base-station gaf een MMSI nummer. Later heb ik een informele mail gestuurd na het nummer opgezocht te hebben met het verzoek om mogelijk wat meer afstand te houden omdat "men" wel erg onrustig wordt aan boord en hem ingelicht over de strafmaat en dat dit normaal automatisch via de kustwacht verbaliseert wordt. De HMI (Hoofd Mijnbouw Installatie), zeg maar kapitein, hoeft dit proces verbaal alleen maar te accorderen en het is een strafbaar feit geworden.
Dat zou erg zonde zijn geweest van het geld. Binnen de 500 meter kan een boete erg hoog oplopen voor een jacht.
Enfin, ik kreeg een enthousiast antwoordt terug met herkenning en de vraag wat ik op zo'n onzalig ding deed op zee. Ik had, stom genoeg, nooit herkend dat het Andre was met zijn schip, terwijl zijn kaartje n.b. hier voor me ligt.
Het is dus geen verwijt, maar meer een onverwacht treffen midden op zee, wat vanuit zeilers oogpunt prima verliep.
Moraal van het verhaal; Offshore mannen snappen niks van boten.
Ik hoop dat Andre mooie plaatjes laat zien.
Oja, ik geef ook nog les op de
www.EZS.nl