Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 31 mrt 2014 17:46 #500927

hans punt fix bij de vereniging wadvaarders?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 01 apr 2014 03:35 door It Paradyske.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 01 apr 2014 03:31 #501015

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7627
It Paradyske schreef :
hans punt fix at wadvaarders.nl?

ok is verstuurd
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 01 apr 2014 03:52 #501020

Bijlage Schier.png niet gevonden


Ach er staan daar niet zoveel tonnetjes. Nou ja ze staan er wel, maar dat zijn een soort prikkentonnetjes, die zetten ze niet in de database denk ik.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 09 apr 2014 18:28 #504039

Is Harms geultje er nog? Zit ten oosten van de ree geul.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 09 apr 2014 18:32 #504040

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7627
ja hoor bovenstaande route is door het harmsgeultje , alleen het laatste deel is nog de oude route.
is in tegenstelling tot april vorig jaar betond
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 10 apr 2014 01:26 #504077

matoren schreef :
Is Harms geultje er nog? Zit ten oosten van de ree geul.

Zekers, alleen is de Reegeul er niet meer :-).
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 11 apr 2014 10:39 #504594

Mijn schip steekt 1.35, kan ik er nu wel of niet komen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 11 apr 2014 12:58 #504661

matoren schreef :
Mijn schip steekt 1.35, kan ik er nu wel of niet komen?

Soms wel, vaak niet... :-)
Heb nog geen exacte diepte van de geul gehoord dit jaar.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 24 apr 2014 04:46 #508747

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7627
matoren schreef :
Mijn schip steekt 1.35, kan ik er nu wel of niet komen?

afgelopen weekend lag er een schip met een diepgang van 1.50 m. 3 dagen na spring en geen verlaging.

kwam dit filmpje tegen.

www.gptv.nl/sGJapx7O_L8
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 24 apr 2014 14:21 #508929

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32547
Ik lig nu op Schier. 2 steigers per schip :)
Maar we vallen wel bijna helemaal droog, wij steken 70. ik denk dat 120 nog wel lukt, alleen heb ik weinig begrip voor mensen die koste wat het kost met grote diepgang naar Schier willen.
Er zijn minder handige plekken als je veel diepgang hebt.
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 24 apr 2014 14:31 #508931

  • ikkuh
  • ikkuh's Profielfoto
WADnWIND schreef :
Ik lig nu op Schier. 2 steigers per schip :)
Maar we vallen wel bijna helemaal droog, wij steken 70. ik denk dat 120 nog wel lukt, alleen heb ik weinig begrip voor mensen die koste wat het kost met grote diepgang naar Schier willen.
Er zijn minder handige plekken als je veel diepgang hebt.

Het is maar net wat een ieder grote diepgang vindt, toch?

En nog minder handig??
Laatst bewerkt: 24 apr 2014 14:32 door ikkuh.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 24 apr 2014 14:47 #508932

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
WADnWIND schreef :
Ik lig nu op Schier. 2 steigers per schip :)
Maar we vallen wel bijna helemaal droog, wij steken 70. ik denk dat 120 nog wel lukt, alleen heb ik weinig begrip voor mensen die koste wat het kost met grote diepgang naar Schier willen.
Er zijn minder handige plekken als je veel diepgang hebt.

Hoe diep steken de steigers eigenlijk? Moet je rondom het droogvallen en vlotkomen erbij blijven om schade te voorkomen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 24 apr 2014 14:48 #508933

wat een narigheid allemaal. Gelukkig steek ik ruim 2 meter, de bodem zie ik nooit ergens!
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 24 apr 2014 17:03 #508980

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32547
Vlieter1 schreef :
WADnWIND schreef :
Ik lig nu op Schier. 2 steigers per schip :)
Maar we vallen wel bijna helemaal droog, wij steken 70. ik denk dat 120 nog wel lukt, alleen heb ik weinig begrip voor mensen die koste wat het kost met grote diepgang naar Schier willen.
Er zijn minder handige plekken als je veel diepgang hebt.

Hoe diep steken de steigers eigenlijk? Moet je rondom het droogvallen en vlotkomen erbij blijven om schade te voorkomen?

Steiger zakt 10cm tov. het schip, dat kunnen de trossen wel aan. ik heb nergens op gelet.

Helaas is de hulpvaardige Amsterdamse havenmeester in augustus vertrokken en komt niet meer terug.
We zullen het dus weer met de uitbaters zelf moeten doen......
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 24 apr 2014 17:06 #508981

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32547
ikkuh schreef :
WADnWIND schreef :
Ik lig nu op Schier. 2 steigers per schip :)
Maar we vallen wel bijna helemaal droog, wij steken 70. ik denk dat 120 nog wel lukt, alleen heb ik weinig begrip voor mensen die koste wat het kost met grote diepgang naar Schier willen.
Er zijn minder handige plekken als je veel diepgang hebt.

Het is maar net wat een ieder grote diepgang vindt, toch?

En nog minder handig??

Voor een niet gebaggerde waddenhaven is elke cm te veel. Alleen is dat niet doorgedrongen bij de menig bezoeker die gewent was in een gebaggerde haven te komen.

Het lijkt nu wat meer op Juist of Accumersiel ;)
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 24 apr 2014 17:10 #508984

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7627
Hoe diep steken de steigers eigenlijk? Moet je rondom het droogvallen en vlotkomen erbij blijven om schade te voorkomen?

die drijvende steigers steken ongeveer 40cm maar de hele boel zakt in de zachte blubber weg.
schade zal wel een beetje meevallen maar ik had afgelopen maandag de zwarte drek uit mn uitlaat.
wij zakken met de kielen een meter in de drek en de blubber perst zich in de huiddoorvoeren.
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Laatst bewerkt: 24 apr 2014 17:10 door b100.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 24 apr 2014 17:35 #509002

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
WADnWIND schreef :

Helaas is de hulpvaardige Amsterdamse havenmeester in augustus vertrokken en komt niet meer terug.
We zullen het dus weer met de uitbaters zelf moeten doen......

Ja, ik had al een beetje het idee dat Ton het gehad had, hij was vorig jaar wel erg vroeg in het seizoen vertrokken. Jammer, was een fijne figuur die voor een gepaste hoeveelheid reuring kon zorgen.
Laatst bewerkt: 24 apr 2014 17:35 door Vlieter1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 27 apr 2014 06:07 #509523

Ik vond Ton altijd heel behulpzaam, jammer. Woonde op een leuke oude politieboot.
Het schip dat we nu hebben steekt wat dieper (1.35) dus we zullen het zien. Weet nog dat ik 15 jaar geleden eerst op Schier kwam met onze Centauer, die stak 90cm. Lag toen een naast me en die stak 1.80 en kwam er regelmatig.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 30 apr 2014 08:51 #510635

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Ik hoorde vanmorgen van de beheerders dat Sierd komend seizoen wel weer van de partij is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 30 apr 2014 14:27 #510752

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7627
dat is mooi, jammer dat ton niet terugkomt maar ik snap hem wel.
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 02 mei 2014 19:50 #511408

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Nog even een plaatje ter illustratie van de huidige situatie. Zoals B100 al aangaf is het een goed idee om de afsluiters dicht te draaien. Verder geen problemen. Wij zakten zo'n 20 - 30 cm in de drek.


Bijlage IMG_201404_0152_Schier.jpg niet gevonden

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 05 mei 2014 09:07 #511995

Wat is nu de ondiepste punt nu bij Harms geultje? Zeg maar rond de kentering?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 05 mei 2014 09:37 #512007

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Ik heb het afgelopen week niet gemeten, maar bel anders even met het havenkantoor; zij hebben een kaart van de aanloop met een diepteprofiel aan de muur hangen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 05 mei 2014 09:40 #512008

Vlieter1 schreef :
Ik heb het afgelopen week niet gemeten, maar bel anders even met het havenkantoor; zij hebben een kaart van de aanloop met een diepteprofiel aan de muur hangen.

Wie gaat er binnenkort naar Schier?
Maak daar dan even een foto van en plaats die hier ;)
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Toegangsgeul naar Schiermonnikoog 05 mei 2014 09:42 #512010

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Het zag er vorige week nog steeds uit als op de foto van B100 (inclusief dat gekke haakje), dus ik heb geen nieuwe foto gepost.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.191 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl