Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Northern Sea route opening up

Northern Sea route opening up 23 jan 2014 10:16 #479102

Nieuwe mogelijkheden voor werven om ijsbestendige schepen te leveren.

Bijlage Northernsearoute.gif niet gevonden


Hij is ook geprobeerd te varen door Henk de Velde.

Bijlage Henkdevelde.JPG niet gevonden



Vanaf 2001 deed De Velde een poging om via de Noordoostelijke Doorvaart boven Rusland van de Noordpool naar de Zuidpool te varen. Na in Moermansk een visum geweigerd te worden, zeilde hij 20.000 mijl om in 2003 in de Beringzee uit te komen. Hij moest 10 maanden overwinteren in Tiksi in Noord-Siberiƫ (Hoge Noorden). In 2004 waren zijn roeren gekraakt door het pakijs en werd hij daarom gered door de Russische atoomijsbreker Vajgatsj en het vrachtschip Joeri Arsjenevski, die hem om Kaap Tsjeljoeskin heen trokken. In december 2004 meerde hij zijn schip weer af in IJmuiden. Bron wikipedia.

Nu zou het wel weer eens te proberen zijn. Behalve dat Greenpeace natuurlijk een ietwat dubieuze actie heeft gepleegd in hetzelfde gebied. Het trekt wel de aandacht. Als nederlander zou ik dat niet proberen. De verhoudingen tussen de Russen en de Nederlanders zijn op dit moment niet echt om naar huis te schrijven

Bijlage greenpeaceactie.jpg niet gevonden

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Northern Sea route opening up 23 jan 2014 12:26 #479147

  • ikkuh
  • ikkuh's Profielfoto
schakel488 schreef :
Behalve dat Greenpeace natuurlijk een ietwat dubieuze actie heeft gepleegd in hetzelfde gebied.

Hoezo dubieuze actie???? :evil:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Northern Sea route opening up 23 jan 2014 12:51 #479151

schakel488 schreef :
Nieuwe mogelijkheden voor werven om ijsbestendige schepen te leveren.
Juist niet, uit zeer betrouwbare bron kan ik je vermelden dat de Canadese regering besloten heeft om hun 30 tot 40 jaar oude vloot van ijsbrekers voor de NW passage NIET te vernieuwen, ondanks dat het economische klimaat voor een overheidsinstantie nu gunstiger is als ooit om arbeidsintensieve zaken te vernieuwen.
Dit omdat het ijs zich niet alleen steeds verder en eerder terugtrekt, maar vooral omdat het ijs steeds dunner word.

Men kijkt in de media alleen maar naar ijsoppervlakte en geeft dan aan hoeveel procent minder ijs er ligt. Maar een betere maatstaf om naar te kijken is het volume van het zeeijs, de dikte neemt namelijk nog sneller af dan het oppervlakte, dus de vermindering van het ijs op de pool is schrikbarend veel slechter als dat de meeste mensen weten die zich regelmatig in dit onderwerp verdiepen.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 23 jan 2014 12:52 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Northern Sea route opening up 23 jan 2014 13:19 #479156

zakken de ijsberen er al door? :lol:
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 23 jan 2014 13:20 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Northern Sea route opening up 23 jan 2014 13:31 #479157

Staat die route al in de nieuwe generatie kaartplotters?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Northern Sea route opening up 23 jan 2014 13:42 #479159

boarderbas schreef :
Staat die route al in de nieuwe generatie kaartplotters?
Nee, ik kan je uit eveneens betrouwbare bron melden dat er nog niet eens knappe papieren kaarten van die regio's bestaan. De meeste zijn bijna witte vellen, en dat komt niet door de sneeuw :)
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Northern Sea route opening up 23 jan 2014 14:08 #479165

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6095
Marianne Thieme kom er maar in.....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Northern Sea route opening up 24 jan 2014 08:44 #479392

Voor zover ik weet zijn ijsbrekers tot 1 meter ijsdikte in staat om verder te komen. Rusland bouwt als enige nucleair aangedreven ijsbrekers. En Greenpeace is daar nou niet direkt een voorstander van.

Bijlage NSF_picture_of_Yamal.jpg niet gevonden



De Canadezen zijn altijd vrij milieu vriendelijk geweest. Het is wel zo dat als zij hun vloot ijsbrekers niet uitbreidden, de Russen dat wel doen.

By the Way: Leuk bootje en Vaargebied heb jij Erik de Jong. Ik lees in jouw site dat je hem zelf heb gebouwd van extra versterkt staal speciaal voor ijscondities. Gaaf

Bijlage BagheeraErikdeJong.JPG niet gevonden




Erikdejong schreef :
schakel488 schreef :
Nieuwe mogelijkheden voor werven om ijsbestendige schepen te leveren.
Juist niet, uit zeer betrouwbare bron kan ik je vermelden dat de Canadese regering besloten heeft om hun 30 tot 40 jaar oude vloot van ijsbrekers voor de NW passage NIET te vernieuwen, ondanks dat het economische klimaat voor een overheidsinstantie nu gunstiger is als ooit om arbeidsintensieve zaken te vernieuwen.
Dit omdat het ijs zich niet alleen steeds verder en eerder terugtrekt, maar vooral omdat het ijs steeds dunner word.

Men kijkt in de media alleen maar naar ijsoppervlakte en geeft dan aan hoeveel procent minder ijs er ligt. Maar een betere maatstaf om naar te kijken is het volume van het zeeijs, de dikte neemt namelijk nog sneller af dan het oppervlakte, dus de vermindering van het ijs op de pool is schrikbarend veel slechter als dat de meeste mensen weten die zich regelmatig in dit onderwerp verdiepen.
Laatst bewerkt: 24 jan 2014 08:50 door schakel488.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl