Tsja, wie trekt er dan ook kabels door een gebied dat de Rede heet?

Amelie, op zich heb je gelijk, maar het is echt een zeer veelgebruikte plek. Toen de aanloop geul daar nog liep was het zelfs nog drukker. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand daar problemen mee heeft gehad. Je ligt er mooier dan oost van de haven, vind ik zelf.
Als je in het zwarte gebied van Rooiedirk ligt en je wilt naar het dorp lopen, hou dan niet rechtstreeks op de dijk aan (dan loop je alsnog de blubber in), maar houd globaal de vuurtorens aan. Dan kom je via mooi hard zand aan land.