Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za apr 05 @ 2:00PM -
Zeilersforum Wintermeeting 2025
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 18 apr 2016 20:51 #726969

Misschien omdat ik beroepsmatig met marketing bezig ben, valt het mij vaak op hoe matig het service niveau is van sommige jachthavens/onderhoudsbedrijven. Het lijkt ook wel of sommige ondernemers ook weinig affiniteit hebben met de watersporters en dus niet echt hun best doen. Ik krijg soms het gevoel blij te moeten zijn dat ze iets aan mijn boot willen doen. Zo'n houding zouden we van een goed restaurant of zelfs een kassadame ook niet accepteren.
Ik ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 18 apr 2016 21:00 #726977

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Met de terugloop in de business de laatste jaren hebben de meesten pas begrepen dat de klanten in hun salaris voorzien. En hun arrogante houding aangepast. Dat is althans mijn ervaring.
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 18 apr 2016 21:10 #726983

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10716
Twee keer een stuk geschreven en geannuleerd! Niet optimistisch.
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 19 apr 2016 06:21 #727040

  • Aernoudt
  • Aernoudt's Profielfoto
De meeste watersportbedrijven leveren matige service of erger is mijn ervaring. Enkele uitzonderingen daargelaten (bijvoorbeeld de firma Kniest die je altijd goed helpen, dingen voor je uitzoeken etc.).
De arrogantie is nog altijd ruimschoots aanwezig bij velen. Maar wel klagen over al die zogenaamde 'lastige klanten'... Helaas heeft de crisis van de afgelopen jaren daar (te) weinig verbetering in gebracht naar mijn mening.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 19 apr 2016 06:50 #727049

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6930
Geen enkel reden tot klagen, Nederlandse jachthavens staan zeer goed aangeschreven.
Vriendelijk behulpzaam, mooi sanitair, wifi enz. wat wil je nog meer.

Hangt veel van je eigen houding af, hoe een watersportondernemer met jouw omgaat.
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 19 apr 2016 07:30 #727060

  • tafkaf
  • tafkaf's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 437
Ben pas recent in de watersport gerold, nu sinds twee en een half jaar een eigen boot dus geen ervaring met voor de crisis situaties.

Afgelopen winter veel gedaan op de boot (eigenlijk nog steeds bezig) maar de ervaringen tot nu toe overwegend positief, Kniest was heel fijn maar erg groot, de nieuwe botenzaak op onze haven (Huizerhoofd) is heel prettig en goede prijs voor de spullen, nette service, de oude eigenaar is failliet en was een postervoorbeeld van de topic titel.

Ook de roerlager laten draaien in Lelystad bij de huidige FF werf super service, al met al geen echte slechte ervaring gehad behalve de genoemde failliete zaak, vorige zomer in Medemblik ook prettig.

Mensen kijken alleen snel rond dus het is idd belangrijk om service te bieden en dat zijn de overlevers inderdaad aan het doen. Al met al nu vind ik het een prettige markt en sommige dingen koop ik gewoon niet in een botenzaak zoals gasslangen, voor tweederde van de prijs koop ik ze bij een gasspecialist.
Leader of the universe..!
Semper in faecibus sumus, sole profundum variat
Laatst bewerkt: 19 apr 2016 12:48 door tafkaf. Reden: Opbouw
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 19 apr 2016 07:34 #727061

  • David567
  • David567's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 217
Bij mijn vorige jachthaven was het pover gesteld met de klantgerichtheid. Zelfs een klachtenbrief geschreven naar het hoofdkantoor en een standaardbrief terug gekregen zonder oplossing. Waarschijnlijk daarom dat ALLE vrienden en bekenden daar vertrokken zijn.

Verder toch zeer tevreden over de verschillende watersportbedrijven waarmee ik in contact kwam. Visser watersport te Bruinisse altijd uiterst behulpzaam en vriendelijk, maar top of the bill is voor mij winterberging Van Ast te Brouwershaven. Altijd even rustig en professioneel, en dat is wat ik zoek als ik mijn schip aan iemand toevertrouw.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 19 apr 2016 11:11 #727148

  • mrtnm
  • mrtnm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2085
Ik lig nu in Naarden, en vergeleken met de vorige havens waar ik heb gelegen heb een verademing. En 20 minuten fietsen :P

Martijn :)
Leisure 22


www.leisure17-22.nl/

Zo snel mogelijk weer een Grote reis!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 19 apr 2016 12:13 #727171

De enige klacht die ik over Wemeldinge kan hebben is de prijs.

Maar ja, you get what you pay for, waarschijnlijk.

Verder super-service, altijd vriendelijke en bereid te helpen.

Laatst deed mijn waterslang aansluiting het niet, had het gemeld, ze gingen er naar kijken.
3 uur later liep ik over het strand met de kinderen kwam de havenmeester langs fietsen om te vertellen dat ze de koppeling hadden vervangen.
Hij was op weg naar huis en zag me toevallig lopen. Dat soort dingen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 19 apr 2016 13:57 #727193

gemengde reacties terug. Ik ken ook zeker wel bedrijven die het goed doen. Zo ben ik bijvoorbeeld erg tevreden over Yagra in Hellevoetsluis.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 19 apr 2016 14:07 #727194

Bas,

Over Wemeldinge,
"De enige klacht die ik over Wemeldinge kan hebben is de prijs.

Maar ja, you get what you pay for, waarschijnlijk."

3 jaar geleden daar per ongeluk beland, was eigenlijk onderweg naar Goes.
Onderweg naar Goes is nog steeds onderweg, service en faciliteiten Wemeldinge,...SUPER !
Ja Wemeldinge is niet de goedkoopste, maar zeker niet de duurste gezien de all in prijs. KW, Water, fiets inbegrepen, sanitair....schoon, ruim en..een stortvloed van ruim heet water om te douchen. Ben je met een gezin of partner en wil je prive sanitair,,dan pak je de ruimte ernaast,..de luxe cabines.

Nee ongepland ben ik daar zomaar 2 dagen blijven hangen en op de terugweg weer 2 dagen.
Leuk vond ik afgelopen jaar dat de havenmeester mij na een jaar weer herkende... :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 19 apr 2016 14:22 #727196

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8322
Hmm Interessant.

Maar laten we eerlijk zijn: vóór 2008 was de service in de horeca ook bedroevend.

Maar t klopt wel een beetje. Er is nog op veel plekken een wat onverschillige houding tov de clientele. Alsof die en masse klaar staat om de arme watersportondernemer een loer te draaien. Over de interne communicatie van dergelijke bedrijven ben ik ook vaak niet zo te spreken.

Uitzonderingen zijn er gelukkig ook, en steeds meer. Misschien zijn die wel bijna regel geworden. Maar ik herken t beeld wel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 19 apr 2016 14:31 #727199

De Optimaal schreef :
Bas,


3 jaar geleden daar per ongeluk beland, was eigenlijk onderweg naar Goes.
Onderweg naar Goes is nog steeds onderweg, service en faciliteiten Wemeldinge,...SUPER !
Ja Wemeldinge is niet de goedkoopste, maar zeker niet de duurste gezien de all in prijs. KW, Water, fiets inbegrepen, sanitair....schoon, ruim en..een stortvloed van ruim heet water om te douchen. Ben je met een gezin of partner en wil je prive sanitair,,dan pak je de ruimte ernaast,..de luxe cabines.

Nee ongepland ben ik daar zomaar 2 dagen blijven hangen en op de terugweg weer 2 dagen.
Leuk vond ik afgelopen jaar dat de havenmeester mij na een jaar weer herkende... :laugh:

Ha ja, ik kocht mijn boot met nog 6 maanden ligplaats en ging daarna naar Yerseke vanwege de prijs, maar lig er ook al 3 jaar, dus helemaal mee eens.

Goed gesorteerde watersportwinkel en cafe waar je lekker kan eten helpt ook.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 19 apr 2016 15:49 #727209

  • H4O
  • H4O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 698
Hier ook geen klachten. Bij de havenwinkel waar ik vaak kom (Blue Peter) zijn ze altijd bereid mee te denken en te helpen, als er niet direct aan kunnen verdienen. Over havens ook geen klachten.

Wellicht maakt het ook uit wanneer je wat vraagt. Wanneer er nog 200 boten het water in moeten dan zou ik wellicht ook wat kortaf zijn als iemand vraagt waarom er geen tijd is voor z'n mast.
Laatst bewerkt: 19 apr 2016 15:49 door H4O.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 19 apr 2016 15:51 #727211

  • Ameesing
  • Ameesing's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1558
Overall gezien positief!

(Een specifieke locatie behoorlijk nare ervaringen, maar dat loopt nog :( )

Maar dat doet niet af aan alle positieve ervaringen elders!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 20 apr 2016 07:52 #727417

Bas,

"Goed gesorteerde watersportwinkel en cafe waar je lekker kan eten helpt ook."

1.) Watersport winkel mag ik niet meer komen van mijn wederhelft, verkoopster een lief vrouwtje kwam er te vaak ;-)
2.) cafe/restaurant.....daar mag ik nog wel komen mits ik wederhelft meeneem...er wordt dus niet meer gekookt aan boord in Wemeldinge..stakende wederhelft daar...

Voor de rest ook een leuk dorp en omgeving om wat te shoppen. Bij de haven fiets geleend en nog even naar Yrseke geweest..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 20 apr 2016 12:18 #727525

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8631
Jaren in Wemeldinge gelegen. Inderdaad zo goed als allemaal toffe kerels die willen helpen.
Havenmeesters steeds vriendelijk, toffe kraanman, en ook de onderhoudsmannen zijn bereid om je uitleg te geven of een steeksleutel te lenen.

De baas (Rinus) kan je best vermijden als het om 'kleine' zaken gaat. Klop je daar echter aan bij motorproblemen of andere grote zaken (lees: geldopbrengende zaken) dan zal hij hemel en aarde verzetten om je te helpen. Zij het niet met een glimlach :-)

Het winkeltje en de leuke dame zijn mij bekend ;-)

Los daarvan vind ik Wemeldinge erg duur! Zeker na het invoeren van jaarliggeld enkele jaren terug, werd het voor ons plots een 400 euro duurder.
Heb prijs gevraagd om onze catamaran van 7m daar te leggen... maar met 2300 euro liggeld is dat precies geen optie. Goed sanitair of niet...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 20 apr 2016 12:35 #727534

2300 euro voor 7 meter ?.....phoeeeee krijg je daar service aan boord door de winkel juffrouw ?...ik ga mijn charmes maar elders ook nog uitwerpen..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 20 apr 2016 14:30 #727583

  • tafkaf
  • tafkaf's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 437
De Optimaal schreef :
2300 euro voor 7 meter ?.....phoeeeee krijg je daar service aan boord door de winkel juffrouw ?...ik ga mijn charmes maar elders ook nog uitwerpen..
catamaran Boxen zijn wat breder toch? Is dat niet duurder?
Leader of the universe..!
Semper in faecibus sumus, sole profundum variat
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 20 apr 2016 14:33 #727585

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27896
tafkaf schreef :
De Optimaal schreef :
2300 euro voor 7 meter ?.....phoeeeee krijg je daar service aan boord door de winkel juffrouw ?...ik ga mijn charmes maar elders ook nog uitwerpen..
catamaran Boxen zijn wat breder toch? Is dat niet duurder?

Exact. Als je bekijkt als gelijk aan 2 boxen voor een normaal bootje van 7 m. blijft het nog duur, maar kantelt het beeld al wat..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 20 apr 2016 14:54 #727592

Ik betaal 1800 voor 8.5m meen ik.

Das idd inclusief onbeperkt warm water, stroom en fietsen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 20 apr 2016 14:58 #727593

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8631
Helaas zonder de service aan boord...

Douches waren toch betalend? Veranderd?
Laatst bewerkt: 20 apr 2016 14:58 door Ilex.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 20 apr 2016 14:59 #727594

Ik vond dat altijd vrij veel, tot ik 2 maanden geleden met een collega in Sydney ging zeilen.

24000 $ per jaar voor een 34 voeter. Of kleine 10000 voor een mooring
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 20 apr 2016 15:03 #727596

Bas van Dijk schreef :
Ik vond dat altijd vrij veel, tot ik 2 maanden geleden met een collega in Sydney ging zeilen.

24000 $ per jaar voor een 34 voeter. Of kleine 10000 voor een mooring

Maar daarvoor lig je dan ook mooi aan het andere eind van de wereld.
Boot verkocht. Ben na 40 jaar zeilen overgestapt op een "boot op wielen" (caravan).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Service level /klantgerichtheid van NL jachthavens 20 apr 2016 15:07 #727597

Aart Korstjens schreef :
Bas van Dijk schreef :
Ik vond dat altijd vrij veel, tot ik 2 maanden geleden met een collega in Sydney ging zeilen.

24000 $ per jaar voor een 34 voeter. Of kleine 10000 voor een mooring

Maar daarvoor lig je dan ook mooi aan het andere eind van de wereld.

Ik lig (voor hem) ook aan het andere eind van de wereld..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.170 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl