Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: ijsselmeer 1 maand droog

ijsselmeer 1 maand droog 17 juni 2016 13:03 #745904

Ik hoor net op het nieuws dat het ijsselmeer de hele maand augustus drooggelegd wordt om een vliegtuig te bergen.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 17 juni 2016 13:04 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ijsselmeer 1 maand droog 17 juni 2016 13:04 #745905

okay maar een vierkante kilometer :)
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ijsselmeer 1 maand droog 17 juni 2016 13:05 #745906

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5773
Eind maart volgend jaar zeker.....
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ijsselmeer 1 maand droog 17 juni 2016 13:45 #745923

  • hscharft
  • hscharft's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2304
wel spectaculair natuurlijk maar MIDDEN in het hoogseizoen??
groeten Harm Scharft
Schipper Ex Multiplex

members.home.nl/hrscharft
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ijsselmeer 1 maand droog 17 juni 2016 13:48 #745924

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Zou dat te maken hebben met de melding vorig jaar dat er een gebied thv de Steile Bank was afgesloten voor scheepvaart ivm explosieven?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ijsselmeer 1 maand droog 17 juni 2016 13:53 #745925

  • hscharft
  • hscharft's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2304
WO II vliegtuigje int zand daaro?
Njah dan mar gauw oversteken, Bij enkhuizen er door en vakantie vieren win waterplantland ehh Markermeer
groeten Harm Scharft
Schipper Ex Multiplex

members.home.nl/hrscharft
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ijsselmeer 1 maand droog 17 juni 2016 14:03 #745928

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4307
Er wordt volgens mij niet een vierkante kilometer drooggelegd, dat is het gebied dat afgesloten wordt voor de scheepvaart (500m veiligheidszone). Een vierkante kilometer droogleggen is ook veel te duur en nergens voor nodig, zo groot is zo'n vliegtuig niet.

Nieuwsberichten:
www.omropfryslan.nl/nieuws/644...nieke-wijze-geborgen
nos.nl/artikel/2111706-stukje-...g-vliegtuigwrak.html
Laatst bewerkt: 17 juni 2016 14:04 door Menno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ijsselmeer 1 maand droog 17 juni 2016 14:38 #745937

Mooi, kan ik eindelijk eens dicht bij huis droogvallen en wat ows klussen doen. Komt er nog een pendeldienst naar het gebied? Of kunnen we een topic starten "Bijboot op het IJsselmeer - must of optioneel"?
Laatst bewerkt: 17 juni 2016 14:41 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ijsselmeer 1 maand droog 17 juni 2016 16:06 #745958

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2773
Menno schreef :
Er wordt volgens mij niet een vierkante kilometer drooggelegd, dat is het gebied dat afgesloten wordt voor de scheepvaart (500m veiligheidszone). Een vierkante kilometer droogleggen is ook veel te duur en nergens voor nodig, zo groot is zo'n vliegtuig niet.

Nieuwsberichten:
www.omropfryslan.nl/nieuws/644...nieke-wijze-geborgen
nos.nl/artikel/2111706-stukje-...g-vliegtuigwrak.html

Ik dacht het van niet! Een vierkante kilometer wordt afgezet, het stuk wat wordt drooggelegd zal wel minstens zo'n 100 keer zo klein zijn....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ijsselmeer 1 maand droog 17 juni 2016 18:04 #745975

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
roozeboos schreef :
Ik hoor net op het nieuws dat het ijsselmeer de hele maand augustus drooggelegd wordt
Misschien helpt het om die rotmuggen een keer collectief om zeep te helpen?
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ijsselmeer 1 maand droog 17 juni 2016 19:43 #746001

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6155
ilCigno schreef :
roozeboos schreef :
Ik hoor net op het nieuws dat het ijsselmeer de hele maand augustus drooggelegd wordt
Misschien helpt het om die rotmuggen een keer collectief om zeep te helpen?
ik ben voor!
maar misschien helpt het genoeg als we de afsluitdijk wat lek prikken
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ijsselmeer 1 maand droog 17 juni 2016 22:01 #746027

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
PvO schreef :
Eind maart volgend jaar zeker.....
Nee enkele dagen later.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ijsselmeer 1 maand droog 18 juni 2016 07:46 #746054

Menno schreef :
Er wordt volgens mij niet een vierkante kilometer drooggelegd, dat is het gebied dat afgesloten wordt voor de scheepvaart (500m veiligheidszone). Een vierkante kilometer droogleggen is ook veel te duur en nergens voor nodig, zo groot is zo'n vliegtuig niet.

Nieuwsberichten:
www.omropfryslan.nl/nieuws/644...nieke-wijze-geborgen
nos.nl/artikel/2111706-stukje-...g-vliegtuigwrak.html

Volgens het Dagblad van het Noorden is het droog te leggen stuk maar 23 bij 34 meter.Lijkt me trouwens eerder wat aan de kleine kant. :unsure:
Er komt ook een tijdelijk werkeiland naast , vandaar die vierkante km.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ijsselmeer 1 maand droog 06 juli 2016 13:40 #750253

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4307
Vandaag is de verboden gebiedsbetonning neergelegd:

opennauticalchart.org/?permali...coordinate_grid=true
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ijsselmeer 1 maand droog 06 juli 2016 14:22 #750266

nu maar hopen dat de 24uurscommissie er geen rak recht doorheen plant....
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ijsselmeer 1 maand droog 06 juli 2016 14:26 #750267

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Hoeveel jachies zouden er in die put passen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.160 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl