Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: lokaties overlast waterplanten

lokaties overlast waterplanten 28 aug 2016 10:51 #762765

  • Tomaz
  • Tomaz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 62
Allen!

Gezocht op internet maar nog niet gevonden. Is er een actuele kaart waar de waterplanten overlast geven voor de recreatieve vaart? Met name bij Hoorn ben ik geïnteresseerd.

Alvast dank!
Groet,
Tom
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

lokaties overlast waterplanten 28 aug 2016 11:07 #762770

  • tafkaf
  • tafkaf's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 437
Tomaz schreef :
Allen!

Gezocht op internet maar nog niet gevonden. Is er een actuele kaart waar de waterplanten overlast geven voor de recreatieve vaart? Met name bij Hoorn ben ik geïnteresseerd.

Alvast dank!
Groet,
Tom
Ik ben nog nooit iets tegen gekomen iig ;) maar logisch denken helpt al, waterplanten zijn daar waar het wat ondieper is, dus ga je varen op +- 2,5 meter opletten

Nadeel is de plekken waar je het niet verwacht zoals tussen pampus en vuurtoren eiland net voor de vaargeul. Juist de plekken waar ik het verwachte was het dit jaar erg schoon....

Ofwel je kan er geen peil op trekken....
Leader of the universe..!
Semper in faecibus sumus, sole profundum variat
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

lokaties overlast waterplanten 28 aug 2016 13:18 #762813

www.hoorn.nl/Documenten/Intern...nitief_21-7-2016.pdf

Complete kaart


( waar is gemaaid? ) zie legenda.
Laatst bewerkt: 28 aug 2016 14:20 door Cees Schouten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

lokaties overlast waterplanten 28 aug 2016 14:12 #762823

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
tafkaf schreef :
Tomaz schreef :
Allen!

Gezocht op internet maar nog niet gevonden. Is er een actuele kaart waar de waterplanten overlast geven voor de recreatieve vaart? Met name bij Hoorn ben ik geïnteresseerd.

Alvast dank!
Groet,
Tom
Ik ben nog nooit iets tegen gekomen iig ;) maar logisch denken helpt al, waterplanten zijn daar waar het wat ondieper is, dus ga je varen op +- 2,5 meter opletten

Nadeel is de plekken waar je het niet verwacht zoals tussen pampus en vuurtoren eiland net voor de vaargeul. Juist de plekken waar ik het verwachte was het dit jaar erg schoon....

Ofwel je kan er geen peil op trekken....

+1
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

lokaties overlast waterplanten 28 aug 2016 14:44 #762832

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17601
Afgelopen dinsdag in een rechte lijn van het Paard van Marken naar de haven van Hoorn. Behoorlijk wat groen groeisel verzameld.
Van Hoorn langs de Nek naar Krabbersgat was schoon.
Fake it till you make it
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

lokaties overlast waterplanten 28 aug 2016 15:36 #762843

  • Tomaz
  • Tomaz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 62
Dank voor de tip. Ik zal de waterkaart bij de hand houden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

lokaties overlast waterplanten 28 aug 2016 15:37 #762845

  • Tomaz
  • Tomaz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 62
Dat is wel een hele actuele als het de situatie van 21 juli is. Dank!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

lokaties overlast waterplanten 28 aug 2016 15:50 #762847

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1786
Niet direct relevant voor de discussie, maar misschien leuk om te zien :-)

Dit een sidescan van aanloop krammersluis (volkerak), BB Steiger



Duidelijk is het wier te zien. Gele driehoek, begin steiger. Groen cirkel, steiger paal. Rode cirkel, vis ;-)

Zelfde aangeven op Navionics kaart (waterplanten oranje)



Downscan, duidelijk vanaf 2,5 meter diepte.. maar zie soms vanaf 4 meter


Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

lokaties overlast waterplanten 28 aug 2016 15:56 #762849

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
Wordt het niet tijd het Markermeer gewoon op te geven voor gebruik door watersport? Een paar kanaaltjes open houden en de rest later verworden tot moeras? Leuk!
Daarna de Waddenzee inpolderen!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

lokaties overlast waterplanten 28 aug 2016 16:32 #762861

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Wat dacht je van een muur rondom Lelijkstad van 10 meter hoog? :angry:
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

lokaties overlast waterplanten 28 aug 2016 17:55 #762894

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32549
Sloe Gin schreef :
Wat dacht je van een muur rondom Lelijkstad van 10 meter hoog? :angry:

En om Almere 20 meter hoog.
En getij terug op noord en de zuid.

Probleem opgelost!
Ongevraagd advizeur
Laatst bewerkt: 28 aug 2016 17:55 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

lokaties overlast waterplanten 28 aug 2016 18:13 #762903

Zeehondjes op de banken van het voormalig Gooimeer!
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

lokaties overlast waterplanten 02 sept 2016 11:00 #764600

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4307
RWS heeft gisteren deze waarschuwing gepubliceerd:
2016.10533.0
Markermeer; waarschuwing
Ivm beperking van de vaarweg geldt het volgende:
In verband met de overvloedige aanwezigheid van waterplanten op het Markermeer, in de lijn van Volendam naar Hoorn; adviseren wij de scheepvaart komende vanaf de Gouwzee, na passage van de GZ-1 te varen op een koers richting de SPORT-H boei (positie 52°31.5000’N / 005°08.000’E) om vandaar over de 005°08 E te varen op een koers tot de SPORT G-NEK boei (positie 52°36.5000’N / 005°08.000’E), Vanaf De SPORT-G boei zou waterplantenvrij gevaren kunnen worden richting de haven van Hoorn.
(E-mail RWS-D Midden Nederland , District Noord , CMIJ , 01-09-2016)

www.vaarweginformatie.nl/fdd/m...092016&gebied=409354

Laatst bewerkt: 02 sept 2016 11:14 door Menno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.146 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl