Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Staande mastroute Leeuwarden - grou diepte

Staande mastroute Leeuwarden - grou diepte 06 juni 2017 16:49 #841186

  • Perseus
  • Perseus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 734
Ik moet volgende week een boot voor iemand en met ideale persoon ophalen en naar grou brengen. Nu steekt die boot 1.95 en is volgens de kaart dat deel van de route 1.90. Weet iemand de actuele daadwerkelijke diepte op dat deel? En lukt dat met 1.95/2m ?

Alternatief is via IJsselmeer en Stavoren of Lemmer naar Grou dat weet ik. Dit is echter een stuk dat de kids ook sowieso graag mee zouden willen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Staande mastroute Leeuwarden - grou diepte 06 juni 2017 19:15 #841277

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10722
Aktuele (daadwerkelijke) diepte is nauwelijks te geven omdat het mede afhangt van de weersomstandigheden. Met flinke wind uit W en ZW kan je een behoorlijke verhoging verwachten die je over de gevraagde diepte brengt. Moet die wind wel even een paar dagen staan. Zo geldt voor wind uit de tegengestelde richting ook dat verlaging kan plaats vinden.
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Staande mastroute Leeuwarden - grou diepte 07 juni 2017 05:52 #841388

  • Perseus
  • Perseus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 734
Als ik er vanuit ga dat 1.90 ruim moet kunnen ( kaartdiepte) en daarmee 1.95 dus vermoedelijk ook wel en de wind goed inde gaten houd kan ik dat gokje wellicht wel wagen. ( geen dagen oosten wind. ) hmmm nog maar eens even over nadenken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Staande mastroute Leeuwarden - grou diepte 07 juni 2017 06:37 #841393

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Mocht je via Harlingen willen gaan, houd de bruggen, en vooral de stremmingen in die richting goed in de gaten. Daar draait nogal eens iets niet.
PS. Volgens de waterdieptekaart van de provincie Friesland mag het geen probleem zijn.
fryslan.maps.arcgis.com/home/w...,221778,617075,28992
Laatst bewerkt: 07 juni 2017 06:40 door Koezt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Staande mastroute Leeuwarden - grou diepte 07 juni 2017 07:02 #841398

Bij grote twijfel kan je altijd omvaren door Margrietkanaal over Fonejacht naar Harinxmakanaal.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Staande mastroute Leeuwarden - grou diepte 07 juni 2017 07:23 #841403

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Frank Jan schreef :
Bij grote twijfel kan je altijd omvaren door Margrietkanaal over Fonejacht naar Harinxmakanaal.
Dan wel checken. Fonejachtbrug draait in principe niet meer (voor pleziervaart) sinds de staande mast route via Warga loopt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Staande mastroute Leeuwarden - grou diepte 07 juni 2017 07:30 #841406

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32549
Koezt schreef :
Frank Jan schreef :
Bij grote twijfel kan je altijd omvaren door Margrietkanaal over Fonejacht naar Harinxmakanaal.
Dan wel checken. Fonejachtbrug draait in principe niet meer (voor pleziervaart) sinds de staande mast route via Warga loopt.

Maar als je de provincie belt en de diepgang beperking voorlegd, draaien ze mogelijk wel voor je.
het scheelt héél veel tijd.
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Staande mastroute Leeuwarden - grou diepte 07 juni 2017 07:35 #841408

Koezt schreef :
Frank Jan schreef :
Bij grote twijfel kan je altijd omvaren door Margrietkanaal over Fonejacht naar Harinxmakanaal.
Dan wel checken. Fonejachtbrug draait in principe niet meer (voor pleziervaart) sinds de staande mast route via Warga loopt.

Draait helemaal niet meer voor pleziervaart maar alleen voor bijzondere schepen en op aanvraag:
Ad

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Staande mastroute Leeuwarden - grou diepte 07 juni 2017 18:13 #841650

  • Levant
  • Levant's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1341
Vorig jaar deze route gevaren met een ZW 3-4 (binnendoor Lauwersoog naar Stavoren). Minimaal gemeten diepte iets van 2,10 meen ik me te herinneren. Maar meestal ruim voldoende diepgang. In de brede stukken in het midden blijven. Een keer niet opgelet en even aan de grond gezeten, die erg zacht was. Wij steken 2 meter.
Oude forumnaam Guia IV.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Staande mastroute Leeuwarden - grou diepte 07 juni 2017 18:25 #841654

  • Perseus
  • Perseus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 734
Thanks allen, dat helpt. Erg mooi kaartje ook wat koezt doorstuurde.
Samen met de ervaring van guia IV durf ik dat wel aan met 1.95 a 2 meter. En als de kids dan opstappen te Harlingen vind ik dat wel leuk.

Ik begrijp dat guia ook de Dokkumer EE is doorgegaan. Die wordt met name rond Dokkum wel als ondiep betiteld, maar dat ging dus ook. Goed om te weten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Staande mastroute Leeuwarden - grou diepte 08 juni 2017 07:32 #841792

Perseus schreef :
Als ik er vanuit ga dat 1.90 ruim moet kunnen ( kaartdiepte) en daarmee 1.95 dus vermoedelijk ook wel en de wind goed inde gaten houd kan ik dat gokje wellicht wel wagen. ( geen dagen oosten wind. ) hmmm nog maar eens even over nadenken.

Actuele waterstanden in Friesland kun je hier vinden: www.wetterskipfryslan.nl/kaarten/boezem-kaart
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Staande mastroute Leeuwarden - grou diepte 08 juni 2017 19:25 #841961

  • Levant
  • Levant's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1341
Perseus schreef :
Ik begrijp dat guia ook de Dokkumer EE is doorgegaan. Die wordt met name rond Dokkum wel als ondiep betiteld, maar dat ging dus ook. Goed om te weten.
Klopt, is alleen tussen de molens. In het midden blijven en een beetje extra gas geven. Wij hebben een vinkiel van een meter breed bij anderhalve meter lang.... B)

Oude forumnaam Guia IV.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Staande mastroute Leeuwarden - grou diepte 08 juni 2017 19:31 #841965

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
Adger
dan helpt scheef hangen om los te komen na vastlopen ook niet echt :blink:
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Staande mastroute Leeuwarden - grou diepte 08 juni 2017 20:46 #841979

  • Levant
  • Levant's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1341
Neu, dat helpt niet, dus beetje gas er bij. Blijft het ook een beetje op diepte.
Ze hebben me nog maar 1 keer los hoeven te trekken :pinch: Was een half metertje naast het Princes Margriet kanaal op het snekermeer.
Oude forumnaam Guia IV.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Staande mastroute Leeuwarden - grou diepte 09 juni 2017 05:17 #842023

  • Perseus
  • Perseus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 734
Dat is nog eens een foil!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Staande mastroute Leeuwarden - grou diepte 10 juni 2017 07:29 #842287

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30060
Perseus schreef :
Dat is nog eens een foil!

En hij is zo mooi groen dat ik me afvraag of er Coppercoat op zit..

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Staande mastroute Leeuwarden - grou diepte 10 juni 2017 08:03 #842303

  • Levant
  • Levant's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1341
lodewijk stegman schreef :
En hij is zo mooi groen dat ik me afvraag of er Coppercoat op zit..
Hmm, daar zeg je wat nooit over na gedacht. Dit is een foto van vlak na de koop. Volgens mij was het zelf slijpende antifouling. Heb er in ieder geval al een aardig aantal laagjes overheen gekalkt. Zo zag ze er uit na een zes maanden in het water. Geen Coppercoat toch?

Oude forumnaam Guia IV.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Staande mastroute Leeuwarden - grou diepte 10 juni 2017 21:09 #842439

  • Tilia
  • Tilia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 471
Bemoedigd door de berichten van Guia IV hoop ik dat ik, indien nodig, ook de staande mast route van Lemmer naar Lauwersoog vv. kan varen met 1.9m diepgang. Of mis ik iets?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Staande mastroute Leeuwarden - grou diepte 14 juni 2017 16:57 #843660

  • redshift
  • redshift's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3327
Volgens mij moet dat sowieso gaan. Ik meende dat de maximale diepgang van leeuwarden tot L'oog 2 meter is (hoewel krap). De folder geeft aan 1.90 meter. (www.varendoejesamen.nl/kennisc.../smr-noord-nederland)

Als ik me goed herinner maakt het uit of er gespuid wordt. Ik zou even contact opnemen met Dokkumer Nieuwe Zijlen voor je vertrekt.
Laatst bewerkt: 14 juni 2017 16:59 door redshift.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Staande mastroute Leeuwarden - grou diepte 15 juni 2017 08:05 #843800

redshift schreef :
Volgens mij moet dat sowieso gaan. Ik meende dat de maximale diepgang van leeuwarden tot L'oog 2 meter is (hoewel krap). De folder geeft aan 1.90 meter. (www.varendoejesamen.nl/kennisc.../smr-noord-nederland)

Als ik me goed herinner maakt het uit of er gespuid wordt. Ik zou even contact opnemen met Dokkumer Nieuwe Zijlen voor je vertrekt.

Momenteel is er in het hele Noorden een tekort aan water doordat er de laatste maanden veel te weinig water is gevallen. De waterschappen kunnen het juiste niveau moeilijk handhaven en halen in Groningen daarvoor momenteel ook (via via) water uit het Ijsselmeer .
Het zou me niet verwonderen als het waterpeil ook in Friesland beneden normaal is.
Kun je achterkomen op de website van het Wetterskip (www.wetterskipfryslan.nl/) of die bellen.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.171 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl