Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Jachthaven Noordschans

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 21:57 #879798

Ben 1 x bij Noordschans geweest en meerdere keren contact gehad. Met een andere havenuitbater heb ik het ooit tot bij de geschillencommissie geschopt, er zitten bijzondere/lastige mensen tussen dat is zo.

Maar het verhaal van TS gelezen hebbende kan ik niet anders zeggen dan wat er in alle posts al staat. Dat had jezelf van te voren toch echt beter moeten afspreken. Het gaat toch al na een paar dagen kriebelen dat je boot daar ligt en je niet iets zwart op wit hebt staan over de kosten?

Mijn boot heb ik tijdens de koop bij VVW Nieuwpoort een paar dagen in het water laten liggen tijdens afwezigheid in het buitenland {Portugal}. Ik heb er wel goed voor gezorgd dat er duidelijk afspraken over die kosten waren tussen bootmakelaar, haven en mij. En dat ging allemaal heel netjes en in goed overleg, dit soort dingen komt vaak van twee kanten.

Na een rondje Atlantic moet je toch wel een beetje de klappen van de zweep kennen en duidelijke afspraken maken met havenmeesters, reparatie bedrijven en andere instanties.

Sorry ik vind het heel vervelend voor je, maar je hebt verkeerd gegokt, neem je verlies en laat het rusten.
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 22:50 #879804

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Heb je je boot al weggehaald? En heb je de rekening al klakkeloos overgemaakt.?

Als je je boot al weggehaald hebt, kunnen ze je fysiek niet 'chanteren' of dwingen te betalen en zou ik nog lekker even wachten met betalen van de factuur, als je nog niet betaald hebt.



Uiteindelijk wel betalen natuurlijk en het er niet te ver op aan laten komen.


Wijze les, niet zomaar de boot laten liggen ergens zonder dat er duidelijke afspraken gemaakt zijn over hoe en wat. Want je ziet het : ijskoud "UURTJE FACTUURTJE". Zo zit onze keihard verharde 24 uurs-maatschappij nou eenmaal in elkaar. De uitzonderingen daargelaten.

Elkaar in bepaalde gevallen matsen is er niet meer bij.


Een passantentarief is gebaseerd op korte verblijfsduur en gebruik van faciliteiten, zodat het de haven nog "iets" oplevert en je als passant ook weer niet de kop kost (mits je maar kort ligt). Je zou uit alle redelijkheid mogen verwachten dat er wellicht een ander tarief mogelijk is als de boot uit pure noodzaak voor langere duur moet blijven liggen en je niet aan boord verblijft. Je zou dat ook verwachten wanneer je in overleg bent met de haven over het e.a, dat het van hunzelf uit komt. Niet dus bij deze autoritaire stugge haveneigenaar.

Volgende keer toch maar op safe gaan en gelijk duidelijke afspraken proberen te maken hierover. Waar je ook komt. (We zijn allemaal door schade en schande wijs geworden, en leren nog steeds iedere dag) Valt er niet over te praten en wordt keihard het passantentarief gerekend? Gauw verder zoeken naar een haven waar men iets menselijker of redelijker met elkaar omgaat en men niet puur aan het zakkenvullen/geldkloppen/vel over oren aan het trekken is.

Aan de andere kant: niemand is rijk geworden met dingen weggeven of voor veel te weinig doen.. ik snap ze soms wel, die wrekken.
:evil: Ik ken er hier ook een paar maar al te goed. Je koopt niets voor weinig van ze, alles moet de hoofdprijs kosten.

Jammer joh, dan geldt in mijn geval: onderste uit de kan, deksel..
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 05 okt 2017 23:40 door Fly-Tour.
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 03:18 #879811

  • Tricolor
  • Tricolor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 385
Noballast schreef :
Als je je boot ergens achter laat moet als eerste in je op komen wat gaat dat kosten. Voor een paar dagen of een weekje kan je dat nog wel op z'n beloop laten. Wordt het langer dan moet je ingrijpen als er vooraf niets over afgesproken is. Mij lijkt Noordschans volledig in zijn recht te staan om het normale tarief te rekenen. Een korting daarop zou uit coulance kunnen maar kun je niet eisen. Wellicht is er een deal te maken in combinatie met reparatie werkzaamheden en verkoop. Dat iemand voet bij stuk houdt moet je zakelijk bezien en je niet door emoties laten leiden waaruit termen als "onbeschoft" voort kunnen vloeien. Om dat nu hier zo op het forum te gooien is dan ook niet zo netjes. Emotioneel begrijp ik het wel maar zakelijk egzien trek je waarschijnlijk en terecht wel aan het korste eind.

+1
Ranulph Fiennes — 'There is no bad weather, only inappropriate clothing.'
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 03:23 #879812

  • Tricolor
  • Tricolor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 385
Kapiteinmomo schreef :
Je bericht op Google revieuw is van dien aard dat je dit bedrijf wil beschadigen, terwijl jezelf
ook schuldig bent aan het ontstaan van deze situatie.

Kun je toch op je vingers natellen indien je geen duidelijke afspraken maakt met deze ondernemer,

Tja roertje repareren, bootje verkopen hoor je vaak maar voor je het weet loopt zón klant naar iemand anders toe omdat het daar net iets goedkoper is.

Ondernemertje afzeiken noem ik het, het is de toon die muziek maakt

+1
Ranulph Fiennes — 'There is no bad weather, only inappropriate clothing.'
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 04:15 #879814

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6918
Oordeel begint een beetje unaniem te worden, zou op opspraak naar deze ondernemer toe gaan en nog eens rustig de zaak doornemen.
Als goed gebaar haal je die klaagzang van internet en google.

Geloof me maar in de haven waar ik nu lig heb ik ook mot gehad, worden nooit meer mijn vrienden
maar met een goed gesprek kunnen we weer door 1 deur en dat is altijd een win win situatie.

Gewoon doen je zult zien dat het werkt
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 06:17 #879829

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16287
Even buiten bovenstaande mag je wel van een ondernemer verwachten (oftewel is het zeer raadzaam) dat er duidelijke afspraken worden gemaakt met de klant. Dit is het, dat gaat het kosten. De ondernemer is de expert en doet dat dagelijks.
Blijkt de klant onnozel en is die vanwege onduidelijkheden toch nog duurder uit dan hij verwacht is dat geen winstpunt voor je bedrijf. Daar krijg je last van, waarvan akte.
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 06:38 #879833

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3996
holtere schreef :
Even buiten bovenstaande mag je wel van een ondernemer verwachten (oftewel is het zeer raadzaam) dat er duidelijke afspraken worden gemaakt met de klant. Dit is het, dat gaat het kosten. De ondernemer is de expert en doet dat dagelijks.
Blijkt de klant onnozel en is die vanwege onduidelijkheden toch nog duurder uit dan hij verwacht is dat geen winstpunt voor je bedrijf. Daar krijg je last van, waarvan akte.

Ik ben er niet bij geweest dus kan over dit voorval van TS weinig zinnigs zeggen. Maar je beseft toch wel dat wanneer je in een restaurant gaat zitten, consumptie verplicht is? Of dat wanneer je een slagboom van een parkeergarage voorbij rijdt, je parkeerleges kunt verwachten? Of als je een boot in een haven in een box achterlaat, je huur voor de ligplaats verschuldigd bent? Ik geloof niet dat dat hier een discussie is. Zelfs niet bij TS. Het is meer een verschil in verwachtingen en communicatie. Daar heeft nagenoeg elke ondernemer wel eens mee te maken. Sommige vaker dan anderen.. Er is hier gevraagd: zijn zeilers dan zulke moeilijke of lastige klanten (oid)? Dat kunnen ze zijn, zeker weten. Net als niet zeilers. Advies van Kapt.Momo is in mijn ervaring het meest rendabel advies. Ook al is de tegenpartij in ogen van TS en anderen een 'onbeschoft' exemplaar..
Laatst bewerkt: 06 okt 2017 06:39 door Sneaker.
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 06:55 #879839

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15519
Het uitvechten van een geschil via internet is meestal niet de weg, maar dat had je ook wel door.

Piet is een keiharde en ik zal er nooit, echt nooit gaan liggen om die reden. (Op basis van eigen ervaring, niet op basis internet).

Wat ik mij afvraag: in het passanten liggeld zit niet alleen de plek, maar ook service zoals douche toilet, stroom, water en toeristenbelasting. Bij mijn weten is toeristenbelasting alleen verschuldigt als je op de boot sliep. Zit dat ook nog in je factuur?
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 07:04 #879843

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7432
Vele die reageren op deze post hebben nooit zaken gedaan met deze ondernemer. En diegenen die dat wel hebben gedaan hebben toch een andere kijk op deze zaak, mede natuurlijk door hun ervaringen.
Ik heb hier nog geen positieve ervaringen over deze ondernemer gelezen, en dat geeft toch te denken.
Met vele ondernemers kun je iets gedaan krijgen en redelijk onderhandelen.
Maar er zijn uitzonderingen !
Mijn advies, blijf zo ver mogelijk uit de buurt van deze ondernemer.
En als je niet akkoord gaat met zijn rekening, onmiddellijk rechtsbijstand inschakelen.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 07:08 #879845

  • Sprokkie
  • Sprokkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3283
het aantal positieve reviews bij Google zijn meer dan de negatieve......
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 07:08 #879846

Opmerkelijk verhaal weer, wel is TS kennelijk nogal het type ik eis jij past aan type...........

Reparatie en verkoop boot gaan niet door indien lig geld niet wordt aangepast!

Je vraagt je soms af wie de prijzen en het totale af te rekenen bedrag, de klant of de ondernemer ..............




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 07:12 #879848

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7432
Sprokkie schreef :
het aantal positieve reviews bij Google zijn meer dan de negatieve......

Ja die kun je kopen. :evil:
I run a tight . . .
Shipwreck !
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 07:15 #879850

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7432
Jeroen-pion schreef :
Opmerkelijk verhaal weer, wel is TS kennelijk nogal het type ik eis jij past aan type...........

Reparatie en verkoop boot gaan niet door indien lig geld niet wordt aangepast!

Je vraagt je soms af wie de prijzen en het totale af te rekenen bedrag, de klant of de ondernemer ..............




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hoe zou je zelf reageren indien je in afwachting van de beslissing over al dan niet en wat gerepareerd moet worden, bij de jachtwerf gaat liggen, in een rustige periode, en dan het passantentarief aangerekend krijgt ?
Ik zou in die omstandigheden ook weglopen. Jij niet ?
Bovenop de rekening, moet je ook nog eens meemaken hoe men je behandeld .
I run a tight . . .
Shipwreck !
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 07:25 #879857

  • Cat-36
  • Cat-36's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1584
Op afstand en zo lezend vanaf je beeldschermpje is het heel makkelijk om een mening te hebben over hetgeen ts schrijft.
Totdat je er zelf voor staat bij een gelijksoortige zaak/ondernemer. Dan piep je echt wel anders.
Er is een groot verschil tussen een meningsverschil met iemand hebben en de manier waarop je daar behandeld wordt als je ergens niet mee eens bent of wilt bespreken. Dan is t slikken of stikken. Ben benieuwd hoe jullie dan reageren.
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 07:30 #879858

Gewoon duidelijk en van te voren overleggen had dit voorkomen.

Net nog bij de dealer voor onderhoud aan m'n auto: werkplaatsorder (nadat we het onderhoud hadden doorsproken) die ik mee naar huis heb gekregen wijkt af van de electronische kopie die ik net per email nagestuurd krijg.

Ik kan dan 2 dingen doen: het er vanmiddag als er gepint moet worden op aan laten komen en aan blijven nemen dat die email een foutje is, of even bellen en afspreken. Het eerste is meestal niet zo verstandig. Assumption is the mother of all f#$%ups; dat geldt ook hier en in TS' case.

En (prettig persoon of niet...): een ondernemer die van "grijs" houdt of, nog erger, dingen roept als "daar komen we wel uit..." en z'n klanten telkens het voordeel van de twijfel geeft, snijdt zichzelf in de vingers.
Laatst bewerkt: 06 okt 2017 07:34 door Nachtvlinder.
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 07:32 #879860

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3996
Tony2920 schreef :
Jeroen-pion schreef :
Opmerkelijk verhaal weer, wel is TS kennelijk nogal het type ik eis jij past aan type...........

Reparatie en verkoop boot gaan niet door indien lig geld niet wordt aangepast!

Je vraagt je soms af wie de prijzen en het totale af te rekenen bedrag, de klant of de ondernemer ..............




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hoe zou je zelf reageren indien je in afwachting van de beslissing over al dan niet en wat gerepareerd moet worden, bij de jachtwerf gaat liggen, in een rustige periode, en dan het passantentarief aangerekend krijgt ?

Even voor mijn beeldvorming, ik probeer je reactie te begrijpen. Hypothetisch: Je komt aanvaren, bent geen klant. Je legt je boot aan, tekent geen contract als ligplaatshouder. Bewust, omdat je weet dat er wellicht een ander besluit genomen gaat worden ivm reparatie en verkoop. Hierover heb je een informerend gesprek/aftastend gesprek met de haven. Vervolgens laat je de boot minimaal 2 maanden liggen. Welk tarief anders dan passanten tarief moet de ondernemer/haven dan rekenen volgens jou?

Dat iemand in ogen van klant onaardig is, is geen reden om minder te betalen. Dat het nu minder druk is in de haven, ook dat is geen valide reden om minder te betalen tenzij zo afgesproken. En er is, zoals ik begrijp, niets afgesproken. Hooguit besproken.. maar dat is iets anders. Dat de rekening in de ogen van booteigenaar te hoog is, dat is in mijn ogen niet, of nauwelijks, de haven te verwijten. Die mag in dit geval toch passanten tarief rekenen gezien het ontbreken van enige afspraak? of het qua klantenbinding slim is, dat is iets anders.. Of zie ik iets over het hoofd?
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 08:14 #879886

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5899
het kan ook anders
4 jaar geleden hadden wij overnacht in de gemeentehaven van Stavoren
zaterdag ochtend varen wij richting sluis, naar buiten
net voor de sluis kapt mijn motor ermee, niet meer aan de praat te krijgen
ik krijg mijn bootje net nog aan de kant, en loop richting sluis om aan de sluiswachter te vragen of hij een reparateur weet, de man gaat voor me bellen
de werkplaats van buitenboord centrum de pyramide blijkt dicht
marina stavoren aan de binnenkant wil wel helpen, hoewel ze eigenlijk geen buitenboord pruttels doen
of ik er zeilend kan komen? uiteraard
ik moet een uurtje wachten, ze zijn ff bezig
eigenlijk gaat de werkplaats om 12 uur dicht, ik word na 12 toch nog geholpen
de eigenaar komt langs en zegt uit zich zelf
"als we je motor niet aan de praat krijgen, mag je hier een week gratis liggen, en regelen wij het met de pyramide, gevalletje overmacht", die man kende mij niet eens
(laten liggent had ik niet gedaan, ik had me door de sluis laten slepen en zonder motor gegaan, maar toch! wat betreft die stugge friese mensen, ik heb ze nooit ontmoet)
na enig sleutelen werkt mijn pruttel weer en reken een wel heel erg schappelijk bedrag af

zoek ik ooit een plek in stavoren, zijn zij 1e keus
zoek ik een plek in het zuiden, valt noordschans zonder meer af
of die Piet wel of niet gelijk heeft, domme actie, er lezen honderden mensen mee
Ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 08:14 #879887

Tony2920 schreef :
Jeroen-pion schreef :
Opmerkelijk verhaal weer, wel is TS kennelijk nogal het type ik eis jij past aan type...........

Reparatie en verkoop boot gaan niet door indien lig geld niet wordt aangepast!

Je vraagt je soms af wie de prijzen en het totale af te rekenen bedrag, de klant of de ondernemer ..............




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hoe zou je zelf reageren indien je in afwachting van de beslissing over al dan niet en wat gerepareerd moet worden, bij de jachtwerf gaat liggen, in een rustige periode, en dan het passantentarief aangerekend krijgt ?
Ik zou in die omstandigheden ook weglopen. Jij niet ?
Bovenop de rekening, moet je ook nog eens meemaken hoe men je behandeld .

Ik hoef nooit zo te reageren, omdat ik niet meer tijd in achteraf steek dan vooraf..............

Dat is wel even een nadenkertje ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 08:35 #879902

  • Cat-36
  • Cat-36's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1584
zeker zelf erg lang over nagedacht?
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 08:37 #879903

  • blommie
  • blommie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 865
Boot twee maanden laten liggen... nog geen uitsluitsel van je verzekering....
gewoon de haven betalen, je hebt er gelegen.
Tarieven zijn er gewoon ter inzage dus je weet van tevoren wat je moet betalen, staan waarschijnlijk zelfs in de Almanac.
Je had ook je verzekering kunnen vragen wanneer er e.e.a. bekeken ging worden zodat je dan naar een lokatie zou kunnen gaan waar de verzekering e.e.a. kon schouwen.
Zoals ik het hier zie gewoon een gevalletje niet verder nagedacht van te voren.
Noordschan is gewoon een commercieel bedrijf zoals zoveel anderen.
hanse 370 together
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 08:42 #879905

Cat-36 schreef :
zeker zelf erg lang over nagedacht?

Zouden meer mensen moeten doen , NADENKEN

scheelt weer een paar pagina's zinloos gejammer ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 08:42 #879906

Ik wilde een paar jaar geleden een maand bij de BvK liggen.
Vraag : "kost dat?" voorgelegd aan de havenmeester. De prijs viel nogal tegen, dus niet gedaan.
Zo moeilijk is het niet hoor.

Ik vind het nogal dom van TS. En het klagen onterecht.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 08:51 #879912

Fijn dat dit allemaal op het forum kan komen. Niet iedereen heeft de kennis om met een leverancier waterdichte afspraken te maken en die op papier te zetten. Daarnaast, als er een echt geschil is, zal het niet meevallen om je gelijk te krijgen als de leverancier onder Hiswa voorwaarden werkt. Met die voorwaarden ben je zonder dat je het weet al akkoord als je de haven van de leverancier binnenvaart, bij wijze van spreken. En die voorwaarden beschermen de leverancier erg goed!

Zo kunnen we dus van elkaar leren. Hulde aan de TS.
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 09:13 #879923

Niet dat ik überhaupt maar iemands gedrag hoef te verdedigen, maar iedereen heeft zijn eigen aardigheden én zijn eigenaardigheden. Dat geldt dus én voor TS én voor Piet de Zeeuw.

Piet is denk ik niet echt een dictator voor zijn personeel want in de jaren dat ik daar lig is er door mij opvallend weinig verloop in personeel geconstateerd en dat geeft óók te denken nietwaar?

Aart
Boot verkocht. Ben na 40 jaar zeilen overgestapt op een "boot op wielen" (caravan).
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 06 okt 2017 09:19 #879927

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3996
Trimmer32 schreef :
Niet iedereen heeft de kennis om met een leverancier waterdichte afspraken te maken en die op papier te zetten.

Kennis..?? :huh: :unsure: :unsure:

Als ik een haven binnen vaar, maak ik ook geen 'waterdichte afspraken' en zet die al helemaal niet op papier. Wie doet dat?? Ik leg aan. Ik weet dat er een bedrag als ligplaatstvergoeding gevraagd zal worden. Die dien ik te betalen. Dat is bij de ene haven iets meer dan bij de andere haven, zoals ook de ene parkeerplek duurder is dan de ander.

Als ik ergens noodgedwongen langer moet liggen, kan de havenmeester niets aan doen toch?, dan heb ik het besef dat de 'parkeergelden' doorlopen en ik of de boot moet verleggen of even naar de havenmeester loop, vraag hem waar de koffie staat en onder een al-dan-niet vriendelijk gesprek (liefst met meegebrachte koek) uitleg dat ik onvoorzien wat langer moet blijven liggen en of we hier een afspraak over kunnen maken. Dat is uiteraard aan de havenmeester, niet aan mij.. of hij coulant wil zijn.

Dat is toch niet iets wat je moet leren?? :blink: Laat ik zaken op zijn beloop, of vertrouw ik er onterecht op dat 'het wel goed zal komen' dan is dat mijn eigen verantwoording. Geen punt. Loopt het anders dan zal ik wellicht de P er in hebben.. maar ik kan toch in alle eerlijkheid niet zeggen dat het dan "onbeschoft" is wat mij overkomen is. Of mis ik iets? Daarnaast zal je op ZF je gelijk in deze (indien aanwezig..) niet gaan halen. Bericht van TS is ook gespeend met emotie. Begrijpelijk hoor, maar of het een juiste weergave van de feiten is weten we niet (zoals vaak op Internet fora). Ik hoop oprecht dat ie er alsnog uitkomt met de havenmeester. Vergeet die koeken niet!
Laatst bewerkt: 06 okt 2017 09:28 door Sneaker.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.326 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl