Saeftinghe schreef :
Je bent er binnen gevaren, hebt je boot afgemeerd en een vrijblijvend gesprek gevoerd over reparatie en/of verkoop?
Is dat min of meer een juiste weergave?
Gezien vanuit de optiek van Noordschans ben je dus een gewone passant, die een plaats ingenomen heeft en daarvoor behoort te betalen.
Handiger was geweest om VOORAF een afspraak te maken met Noordschans en ze niet in het ongewisse te laten of je een paar dagen of een lange tijd blijft liggen.
Afgezien van de woordkeus en toon van de gesprekken, die hier niet te beoordelen zijn, vind ik Noordschans niet echt onredelijk.
Dat bedrijf moet ook zijn facturen betalen, zal echt niet zitten te wachten op klanten die meer korting willen dan de kosten bedragen.
Verder vind ik dat je beter een vriendelijk gesprek kunt aangaan zonder vooraf voorwaarden te stellen.
Wanneer je Noordschans hebt benaderd met dezelfde toon als in deze post zou het me verbazen dat ze je boot niet aan de ketting leggen tot betaald is en in de toekomst vooraf betalen.
Een begrijpelijke reactie als je nog nooit met deze werf in aanraking bent gekomen.
Moest je daar ooit zijn geweest zou je vermoedelijk iets anders zeggen.
En ja ik heb daar ook een minder aangename ervaring gehad. ( om het diplomatiek uit te drukken ).
Mijn woede over de behandeling die ik daar kreeg, als klant zijnde is na 6 jaar nog niet verminderd.
Mijn advies , . . . BLIJF DAAR WEG !