Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Jachthaven Noordschans

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 14:57 #879581

  • msas
  • msas's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 438
Wat is er aan de hand? Na ons rondje Atlantic zijn wij half augustus terug gekomen in Nederland en hebben onze boot aangelegd in Jachthaven Noordschans aan het Hollands Diep. Omdat wij bij Nijmegen wonen is Noordschans nog enigszins te doen qua reistijd en voordat we vorig jaar vertrokken hadden we reeds een paar maanden daar gebivakkeerd omdat ons mastprofiel van Z-Spar werd vervangen. Zij zijn importeur van Z-Spar vandaar. Nu blinkt de omgeving van de haven en de haven zelf niet echt uit in gastvrijheid en zijn er op dit forum al meerdere waarschuwingen omtrent onbeschoft gedrag vanuit de havenuitbaters verschenen, maar we zijn indertijd naar tevredenheid geholpen.

Nu zijn er twee zaken met onze boot aan de hand. Eén is dat wij de boot willen verkopen en het tweede is dat de boot uit het water moet voor een reparatie aan het roer. Dat kon Noordschans voor ons regelen, maar voordat alles met de verzekering geregeld was en de papieren ingevuld waren voor de verkoop, verscheen er een rekening op de deurmat voor ruim een maand liggeld tegen passantentarief. Ik heb gelijk de telefoon gepakt om te vragen waar die rekening vandaan kwam en aangegeven dat dit niet de bedoeling kon zijn. Toenmalige uitleg was dat er automatisch een rekening gestuurd is doordat er nog geen fiat van ons was over het in opdracht geven van verkoop/reparatie dan wel dat wij een vaste ligplaats wensten. Maar goed, de baas zou gevraagd worden of de rekening niet aangepast kon worden en ik heb aangegeven dat wij uiteraard bereid zijn om te betalen voor de tijd dat wij nog niet de opdracht tot verkoop of reparatie hadden gegeven, maar een passantentarief is veel te veel. Tevens heb ik ook aangegeven dat reparatie en verkoop van onze boot door Noordschans niet doorgaat als we er niet samen uit zouden komen.

Eind van het lied is dat ik zojuist te horen heb gekregen dat ik voor Noordschans gewoon een passant ben die al bijna twee maanden in hun haven ligt en daarvoor ook gewoon de volle mep moet betalen! Oftewel; ik ben gewoon aan het lijntje gehouden!

Niks reparatie of verkoop door Noordschans dus! Maar maken dat ik zo snel mogelijk de boot daar weg haal (waarom stormt het nu net op dit moment?) en ergens onder breng waar men wel normaal met elkaar om wil gaan. Wel even slikken bij het betalen van de rekening, maar daar valt blijkbaar niets meer aan te doen. Gewoon mijn verlies nemen.

Michel
Laatst bewerkt: 09 okt 2017 18:03 door Faran.
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 15:16 #879589

Je bent er binnen gevaren, hebt je boot afgemeerd en een vrijblijvend gesprek gevoerd over reparatie en/of verkoop?
Is dat min of meer een juiste weergave?


Gezien vanuit de optiek van Noordschans ben je dus een gewone passant, die een plaats ingenomen heeft en daarvoor behoort te betalen.

Handiger was geweest om VOORAF een afspraak te maken met Noordschans en ze niet in het ongewisse te laten of je een paar dagen of een lange tijd blijft liggen.

Afgezien van de woordkeus en toon van de gesprekken, die hier niet te beoordelen zijn, vind ik Noordschans niet echt onredelijk.

Dat bedrijf moet ook zijn facturen betalen, zal echt niet zitten te wachten op klanten die meer korting willen dan de kosten bedragen.

Verder vind ik dat je beter een vriendelijk gesprek kunt aangaan zonder vooraf voorwaarden te stellen.

Wanneer je Noordschans hebt benaderd met dezelfde toon als in deze post zou het me verbazen dat ze je boot niet aan de ketting leggen tot betaald is en in de toekomst vooraf betalen.
Laatst bewerkt: 05 okt 2017 15:17 door Saeftinghe.
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 15:20 #879592

Vervelend deze gevolgen van verschillende interpretaties van al of niet gemaakte afspraken.

Zou je het jachthavenbedrijf op de hoogte willen stellen van dit draadje om ze de gelegenheid te geven hier te reageren?

Dankje alvast.
Laatst bewerkt: 05 okt 2017 15:23 door Nachtvlinder.
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 15:20 #879593

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6950
Vervelend dit soort dingen, zeker voor lezers op ZF zo op afstand. Een korte vraag. Op basis waarvan menen jullie 'recht' te hebben op een ander tarief dan het passanten tarief? Is er meer dan alleen de 'verwachting' dat dit 'logisch' zou zijn? Waren er eerder in de periode dat jullie er gelegen hebben wel maatwerk afspraken gemaakt? Wilde je daar op terugvallen?

Gr Michel
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 15:25 #879597

Dat weten ze daar al hoor
Gert
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 15:39 #879601

  • Cat-36
  • Cat-36's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1584
Tja, typisch een Noordschans verhaal. De eigenaar heeft schijt aan heel de wereld en het enige dat hij wil is dat er betaald wordt. Overleg bestaat er niet en service ook niet. Je schreef al dat t in t forum beschreven is, ook door mij. zolang je netjes betaalt en er zijn geen problemen is het fijn liggen daar, althans toen wij er lagen.
Maar als er een issue is dan trek je altijd aan het kortste eind, zoals jij beschreef. Dat zal ook nooit veranderen zolang piet de Zeeuw daar de baas is. Klinkt hard maar take it or leave it.! Wij hebben gekozen om te leaven!
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 15:44 #879606

  • msas
  • msas's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 438
Voor mij is dit inderdaad ook een wijze les dat er vooraf zwart op wit afspraken dienen te zijn over wie wat gaat doen tegen welke kosten/tarieven. Is in ons geval nu niet zo gegaan en dat is stom.

De toon die ik nu laat horen is zeker niet hoe de afgelopen tijd is gesproken met Jachthaven Noordschans. Dat ging gelukkig op een fatsoenlijke en vriendelijke manier.

Wij zijn trouwens daar half augustus binnen gevaren nadat we hadden aangegeven dat we er een ligplaats wilden hebben, maar dat voor reparatie de boot ook uit het water moest nadat de verzekering hiervoor haar fiat zou hebben gegeven. Daarna kwam nog de mogelijke verkoop door Noordschans aan de orde.

Het passantentarief is het drievoudige van datgene wat een ligplaatshouder betaalt, laat staan wanneer je voor onderhoud er bent (zitten de kosten verwerkt in de reparatienota) of voor verkoop (dan lig je gratis). Er is op geen enkel moment door Noordschans aangegeven dat er tegen passantentarief gerekend zou gaan worden.

Michel
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 15:49 #879610

Ik denk dat deze kritiek alleen op de eigenaar slaat en beslist niet op het personeel.
Die kunnen daar helemaal niets aan doen.
Ik weet dit uit betrouwbare bron.
Gert
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 16:06 #879621

Als je je boot ergens achter laat moet als eerste in je op komen wat gaat dat kosten. Voor een paar dagen of een weekje kan je dat nog wel op z'n beloop laten. Wordt het langer dan moet je ingrijpen als er vooraf niets over afgesproken is. Mij lijkt Noordschans volledig in zijn recht te staan om het normale tarief te rekenen. Een korting daarop zou uit coulance kunnen maar kun je niet eisen. Wellicht is er een deal te maken in combinatie met reparatie werkzaamheden en verkoop. Dat iemand voet bij stuk houdt moet je zakelijk bezien en je niet door emoties laten leiden waaruit termen als "onbeschoft" voort kunnen vloeien. Om dat nu hier zo op het forum te gooien is dan ook niet zo netjes. Emotioneel begrijp ik het wel maar zakelijk egzien trek je waarschijnlijk en terecht wel aan het korste eind.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 16:07 #879626

  • msas
  • msas's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 438
@Friendlysailor; je hebt gelijk dat deze kritiek zich voornamelijk richt op de eigenaar. De wijze waarop deze mij vanmiddag te woord stond is beneden alle peil en ook helemaal niet nodig. Het lokt dit soort topics uit ;-).

Ik hoop dat het personeel daar snel ergens anders een beter heenkomen vindt. Zo'n baas gun je niemand.

Michel
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 16:15 #879631

  • msas
  • msas's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 438
@noballast; dat ik aan het kortste eind trek is mij wel duidelijk.

De term onbeschoft is echter in dit geval zeker van toepassing. Wanneer je als klant belt (nadat je al meermaals was belooft dat je terug gebeld wordt, wat dan weer niet gebeurt, maar dat is iets anders) en zonder aanleiding botweg de deur gewezen wordt, houdt het voor mij echt op.

Wanneer dat onder de noemer 'zakelijk' gaat vallen geef ik mijn reparatie of verkoop van mijn boot niet vrij aan zo'n bedrijf. Sterker nog; dan vindt er 'naming and shaming' plaats.

Michel
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 16:21 #879633

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7281
Jachthaven Noordschans is een verhaal apart. De eigenaar beslist daar en niemand anders. Redelijk of niet.

Zo gaat het al ruim 40 jaar.
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 16:31 #879638

Ik heb die meneer ff gegoogled. Heeft nogal specifieke persoonlijkheids kenmerken blijkbaar. :laugh:
Altijd makkelijk om te weten omdat je je benadering van dat soort figuren daarop kunt aanpassen. Op de goede manier krijg je alles voor elkaar, ook bij een dictator, mits je eigen ego daarbij je niet in de weg zit.

Makkelijk l*llen natuurlijk vanaf de zijlijn, dat realiseer ik wel.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 16:40 #879642

  • Cat-36
  • Cat-36's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1584
FriendlySailor schreef :
Ik denk dat deze kritiek alleen op de eigenaar slaat en beslist niet op het personeel.
Die kunnen daar helemaal niets aan doen.
Ik weet dit uit betrouwbare bron.

Dat klopt helemaal, het gaat ook om de eigenaar. Het personeel moet uitvoeren of oprotten!
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 16:42 #879645

  • msas
  • msas's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 438
Ik was me terdege bewust van de nukken van de eigenaar, gezien alle topics hierover op zeilersforum en daarbuiten. Ik was me ook bewust van het feit dat ik geen harde afspraken had staan, juist daarom wilde ik deze week wel graag duidelijkheid hebben. Ben iemand die graag weet waar ie aan toe is namelijk.

Juist wanneer het er dan om gaat of je het vertrouwen kunt omzetten in harde afspraken krijg je het deksel op je neus.

Zie dit topic maar als een heel serieuze waarschuwing en les aan iedereen die denkt op jachthaven Noordschans zaken te moeten doen.

Michel
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 16:52 #879656

ook ik heb m'n eerste aanvaring met de leiding daar gehad in 1984. dat was ook de laatste aanvaring daar, want ik ben er nooit meer geweest sindsdien. geen idee of hetzelfde ego daar nog zit.
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 16:53 #879658

  • martinw
  • martinw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2319
Eigenlijk is het natuurlijk zo dat je je als jachthaven enige vorm van arrogantie kon permiteren al ver achter ons ligt. Alleen die bedrijven in de watersport die zich beseffen dat tegenwoordig de klant koning is, zullen overleven. Ik vind, algemeen gesproken, de klantvriendelijkheid in de branche de laatste jaren aanmerkelijk beter geworden.
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 17:46 #879682

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7641
Mag ook wel tegen de huidige prijzen...
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 17:58 #879688

  • H4O
  • H4O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 695
Het valt me wel vaker op dat havenmeesters knorrig zijn, zou daar een specifieke reden voor zijn? Of zijn bootjesmensen van die lastige klanten?
Laatst bewerkt: 05 okt 2017 17:58 door H4O.
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 18:08 #879694

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16279
Volgens mij mag je dit geen havenmeester noemen?
Dar versta ik wel wat anders onder.
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 18:20 #879700

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6918
Je bericht op Google revieuw is van dien aard dat je dit bedrijf wil beschadigen, terwijl jezelf
ook schuldig bent aan het ontstaan van deze situatie.

Kun je toch op je vingers natellen indien je geen duidelijke afspraken maakt met deze ondernemer,

Tja roertje repareren, bootje verkopen hoor je vaak maar voor je het weet loopt zón klant naar iemand anders toe omdat het daar net iets goedkoper is.

Ondernemertje afzeiken noem ik het, het is de toon die muziek maakt
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 18:39 #879706

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7838
Communicatie is niet de sterkste kant daar.

Dat moet je zelf strak regiseren.

Als je niet duidelijk hebt afgesproken wat de bedoeling is, dan ben je de klos. En vind ik t inderdaad niet heel kies om deze verhalen te verspreiden.
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 18:41 #879707

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7641
Over toon gesproken...
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 19:26 #879732

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7432
Saeftinghe schreef :
Je bent er binnen gevaren, hebt je boot afgemeerd en een vrijblijvend gesprek gevoerd over reparatie en/of verkoop?
Is dat min of meer een juiste weergave?


Gezien vanuit de optiek van Noordschans ben je dus een gewone passant, die een plaats ingenomen heeft en daarvoor behoort te betalen.

Handiger was geweest om VOORAF een afspraak te maken met Noordschans en ze niet in het ongewisse te laten of je een paar dagen of een lange tijd blijft liggen.

Afgezien van de woordkeus en toon van de gesprekken, die hier niet te beoordelen zijn, vind ik Noordschans niet echt onredelijk.

Dat bedrijf moet ook zijn facturen betalen, zal echt niet zitten te wachten op klanten die meer korting willen dan de kosten bedragen.

Verder vind ik dat je beter een vriendelijk gesprek kunt aangaan zonder vooraf voorwaarden te stellen.

Wanneer je Noordschans hebt benaderd met dezelfde toon als in deze post zou het me verbazen dat ze je boot niet aan de ketting leggen tot betaald is en in de toekomst vooraf betalen.

Een begrijpelijke reactie als je nog nooit met deze werf in aanraking bent gekomen.
Moest je daar ooit zijn geweest zou je vermoedelijk iets anders zeggen.
En ja ik heb daar ook een minder aangename ervaring gehad. ( om het diplomatiek uit te drukken ).
Mijn woede over de behandeling die ik daar kreeg, als klant zijnde is na 6 jaar nog niet verminderd.
Mijn advies , . . . BLIJF DAAR WEG !
I run a tight . . .
Shipwreck !
Discussie gesloten.

Jachthaven Noordschans 05 okt 2017 19:47 #879752

  • redshift
  • redshift's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3229
Technisch gezien is het natuurlijk waar dat je geen recht hebt op een korting als je ergens als gast ligt, en ik weet ook niet wat er voor prijzen zijn gerekend. Ik moet wel zeggen dat ik in alle jaren dat ik vaar nog nooit _geen_ korting heb gekregen voor periodes van een week en langer, als gastligger. Geen recht dus, maar een redelijke verwachting lijkt het me op zijn minst, zeker gezien lopende gesprekken over een reparatie.

Wat wel een rode vlag had moeten zijn is de rekening na een maand - was beter geweest daar niet te blijven liggen zonder een definitieve afspraak.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.315 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl