Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Mogen we straks Duitsland niet meer in??

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 02 mrt 2018 19:13 #922167

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
steef ton schreef :
Is allemaal waar en ik begrijp jouw opmerking ook Sloe Gin (denk ik :dry: ). En dank voor je rekensommetje, Roozeboos.
Dat dit nu meteen al allemaal makkelijk gaat is niet zo, anders waren de diesels en benzinemotoren al verdwenen.
Maar als je het wel lukt, dan is de beloning nu al groot. En ik denk ook dat nu al die mogelijkheden daar zijn. Niet makkelijk, wel te doen. Bovendien: een deel van de investering verdien je ook weer terug in de vorm van minder brandstofverbruik (kan zelfs helemaal nul zijn) en minder onderhoudskosten.
Als je durft en kunt dan is wellicht de mogelijkheid voor deze belangrijke verandering nu daar. Op termijn (welke weet ik ook niet precies, maar heel lang zal dat niet zijn) denk ik dat deze verandering onvermijdelijk is.

Mee eens.
Maar we staan aan de voet van een nieuw era. Het heeft tijd nodig, maar om iemand nu als asociaal te bestempelen omdat hij de transitie nog niet heeft kunnen maken, om wat voor reden dan ook, gaat me iets te ver.

Wij hebben 4 jaar geleden een gasketel aangeschaft in huis. Deze wordt echt niet eerder vervangen voordat de economische waarde onder die van een electrische ketel daalt.
Zo zal het met de bootjes uiteindelijk ook wel vergaan. (vergeef me de woordspeling)
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 02 mrt 2018 19:15 #922170

nou ja, mijn yanmar motor zit er nu al in he. Maar hij moet een beurt, omdat de compressie veel te laag is.
daarvoor moet hij uit de motorruimte anders kunnen we er niet bij.
Stel dat dat hele verhaal 500 euro kost,en dan is tie ook weer in orde.

Maar vandaar dat ik natuurlijk ook een beetje aan het kijken ben naar de hele motor eruit en dan verkopen.
Maar hoe ik die extra kosten van zeg 5000 euro terug moet verdienen aan minder branstof kosten zie ik niet zo. Ik motor hooguit 20 uur per jaar, zeker omdat de Tapas nu in lelystad ligt en niet meer op de Kaag.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 02 mrt 2018 19:16 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 02 mrt 2018 19:22 #922177

roozeboos schreef :
nou ja, mijn yanmar motor zit er nu al in he. Maar hij moet een beurt, omdat de compressie veel te laag is.
daarvoor moet hij uit de motorruimte anders kunnen we er niet bij.
Stel dat dat hele verhaal 500 euro kost,en dan is tie ook weer in orde.

Maar vandaar dat ik natuurlijk ook een beetje aan het kijken ben naar de hele motor eruit en dan verkopen.
Maar hoe ik die extra kosten van zeg 5000 euro terug moet verdienen aan minder branstof kosten zie ik niet zo. Ik motor hooguit 20 uur per jaar, zeker omdat de Tapas nu in lelystad ligt en niet meer op de Kaag.

Nee, zo'n hele investering op dit moment terugverdienen gaat waarschijnlijk niet in een paar jaar lukken. Misschien is het idd verstandig om nog even af te wachten, want naarmate het noodzakelijker wordt, zullen meer bedrijven en overheidsinstanties allerlei elektrische projecten, groot en klein, gaan ondersteunen en worden de transities makkelijker en betaalbaarder.
Daar staat tegenover dat de wellicht extra kosten die je nu moet maken zich wel terugbetalen in een veel efficiƫntere aandrijving, ergonomischer en onafhankelijker, dat je voorop loopt in de ontwikkelingen en er wellicht zelfs een bijdrage aan levert. Niet iedereens cup-of-tea, maar ik vind zulke dingen wel erg leuk (en ik vind daarnaast dat ik ook een klein beetje een voorbeeldfunctie heb naar mijn leerlingen, maar dat terzijde).
tijdens een maanloze nacht op zee besef je dat je het fragiele ruimteschip aarde bewoont
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 02 mrt 2018 19:37 #922181

Sloe Gin schreef :

Maar we staan aan de voet van een nieuw era. Het heeft tijd nodig, maar om iemand nu als asociaal te bestempelen omdat hij de transitie nog niet heeft kunnen maken, om wat voor reden dan ook, gaat me iets te ver.

Religie laat zich slecht bestrijden met rationele argumenten. Het is aannemelijk geen toeval dat het molentjesdenken direct na de ontkerkelijking in zwang kwam. Er was capaciteit vrij in de temporale kwab. Capaciteit welke schreeuwde om gebruikt te worden ter verlichting van het lijden. Iedereen wordt geboren met een doodvonnis op zak. Zonder religie ligt de eindigheid van het eigen bestaan pijnlijk aan de oppervlakte. Het streven tot voortbestaan van de soort brengt hier verlichting. Daar waar dit streven wordt vormgegeven met irrationeel redeneren of handelen, zullen de gelovigen, hiermee geconfronteerd, zich tegen de boodschapper keren. Als je wordt uitgemaakt voor populist of erger, weet je dat ze geen argumenten meer hebben. Ze voelen zich als door de dood bedreigt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 02 mrt 2018 19:39 #922182

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5936
je praat mooi maar geef eens antwoord.
ajb
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 02 mrt 2018 19:41 #922184

Jeroen-pion schreef :
Steef ik volg jou en klinkt gek misschien ook Erik ;)

Alleen roep ik niet dat het allemaal kan en onwil is van de mensen.......en ze zaken van hun af praten, en diesel naar hun toe praten.

Ik wil best elektrisch varen, maar ben voor mij ook tegen problemen opgelopen die op dit moment niet oplosbaar zijn.

Diesel is niet meer van deze tijd, maar is er een 1 op 1 vervangbaar alternatief?

De ontwikkeling heeft nog een lange weg te gaan mijn inziens, zonnepanelen, gaat de goede kant op maar lees alle draadjes eens........

Iedereen kan zonder elektriciteit aan boord, old barwley schrijft er prachtige verhalen over, en dat bedoel ik allerminst cynisch.

Hij leeft zijn leven zoals hij dat wil en nog mooier kan........maar goed met alle respect niet iedereen is old barwley.

Met een diesel hoef ik niet eens te varen, hij levert mij ook de elektriciteit op die ik nodig heb, de boot is mijn huis , weekendje zeilen zonder wat okay, maar niemand van hier zit thuis zonder stroom.

Daar ligt bij mij de crux van het verhaal.

Voor gewicht en plek en wat vermogen om wat dagen door te komen moet ik naar lithium, 1 nadeel bleek uit alle gesprekken met de accu jongens, dat druppelladen van de panelen gaat hem niet worden, met wat aanpassingen kun je wel wat met de panelen doen, mijn inziens en daar was ik niet de enige in toch beetje houtje touwtje, doe het omdat je het leuk vind.

Dus ja ik kom NOG niet onderuit een diesel die de boot desnoods voortbeweegt, tegelijk de boiler verwarmt, en de accu laad......

tot de diesel op is :pinch: goed op een volle 7kwh accu is de boot ca 3 / 4 dagen autonoom

ideaal? geen idee maar het is wel een doorgerekend en werkend systeem.

Tot zover hier de misschien soms felle discussie kom ik geen steek verder, dan: het moet anders, maar hoe dan?, want hoe spijtig ook, stroom zal ik nodig hebben.

En als ik dan vraag dit is het budget, vertel, blijft het stil, tjaaa dan wordt ik een beetje narig misschien.

Hey Jeroen,
had dit nog niet gelezen, sorry.
Een vriend van mij heeft een waarschip 730. Daar zit een elektrische aandrijving in, gewoon op loodaccu's van 400 Ah en 24 volt. Motor is 10kW. Hij heeft het scheepje pas net (dus nog niet mee gevaren) maar de vorige eigenaar heeft er reeds meerdere seizoenen mee gevaren. Op de Maas en de plassen daar omheen. Heeft dus behoorlijk wat op de elektrische aandrijving gedaan. En nee, hij heeft hem niet verkocht omdat het niet beviel.
Als die vriend van mij zijn scheepje weer drijvend heeft (over paar maandjes) dan wil ik hem best vragen of je daar eens op mag komen kijken (hij zal dat zeker prachtig vinden. ken hem wel een beetje)
tijdens een maanloze nacht op zee besef je dat je het fragiele ruimteschip aarde bewoont
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 02 mrt 2018 19:56 #922194

  • JRomkes
  • JRomkes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5013
roozeboos schreef :
Ik wil t ook wel, lijkt me heerlijk. Niet eens vanwege het groene aspect. Weg met die smerige herriemakende motor.

En als ik dan een beetje ga rekenen, ben ik zo maar 1750 euro kwijt aan 2.5 KW motor, controller, bediening, frame etc.
en dan komt er nog zeker 3000 euro aan LiFePo bij. Je wil toch ook een paar uur kunnen motoren. Eventueel eerst beginnen met de helft, en kijken hoe het werkt, dan 1500 euro.

Krijg ik nog hooguit 400 euro terug voor mijn 2GM20 diesel die er nu inzit.

Voor lange tochten voor de veiligheid eventueel een aggregaat mee, of een hydrogenerator er aanhangen, resp 300 of 1500 euro.

En als ik het laat inbouwen nog eens plus 1500.

dat zijn nogal bedragen vind ik. voor een boot uit 1975.

Een ZEILboot.

De 5kw brushless motor van goldenmotor + regelaar waren zo'n 1100 euro afgeleverd.
accupakket zal inderdaad rond de 1500 gaan kosten.
Frame bouw ik zelf (multiplex boot...) en de spullen voor de riem en vertraging zullen zo'n 200 euro worden. Alles op de bestaande schroefas en schroef. Generator laat ik zitten, misschien eens een zonnepaneeltje er aan hangen. Motor zelf kan ook stroom opwekken, al zal dat in mijn situatie weinig doen. (klapschroef, al krijg ik nu wel ruimte voor een retractable prop unit , kan interessant zijn voor langere stukken....)
Al met al veel goedkoper dan een nieuwe motor en al het jaarlijkse onderhoud daarvan. En hoef de kostbare uurtjes dat ik aan boord ben niet met dat apparaat bezig wat er eigenlijk alleen als bijzaak in staat.
steef ton schreef :

Hey Jeroen,
had dit nog niet gelezen, sorry.
Een vriend van mij heeft een waarschip 730. Daar zit een elektrische aandrijving in, gewoon op loodaccu's van 400 Ah en 24 volt. Motor is 10kW. Hij heeft het scheepje pas net (dus nog niet mee gevaren) maar de vorige eigenaar heeft er reeds meerdere seizoenen mee gevaren. Op de Maas en de plassen daar omheen. Heeft dus behoorlijk wat op de elektrische aandrijving gedaan. En nee, hij heeft hem niet verkocht omdat het niet beviel.
Als die vriend van mij zijn scheepje weer drijvend heeft (over paar maandjes) dan wil ik hem best vragen of je daar eens op mag komen kijken (hij zal dat zeker prachtig vinden. ken hem wel een beetje)

Anders ben ik wel benieuwd naar de bevindingen, mijn 730 gaat dus ook elektrisch
Laatst bewerkt: 02 mrt 2018 19:59 door JRomkes.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 02 mrt 2018 20:02 #922198

steef ton schreef :
Jeroen-pion schreef :
Steef ik volg jou en klinkt gek misschien ook Erik ;)

Alleen roep ik niet dat het allemaal kan en onwil is van de mensen.......en ze zaken van hun af praten, en diesel naar hun toe praten.

Ik wil best elektrisch varen, maar ben voor mij ook tegen problemen opgelopen die op dit moment niet oplosbaar zijn.

Diesel is niet meer van deze tijd, maar is er een 1 op 1 vervangbaar alternatief?

De ontwikkeling heeft nog een lange weg te gaan mijn inziens, zonnepanelen, gaat de goede kant op maar lees alle draadjes eens........

Iedereen kan zonder elektriciteit aan boord, old barwley schrijft er prachtige verhalen over, en dat bedoel ik allerminst cynisch.

Hij leeft zijn leven zoals hij dat wil en nog mooier kan........maar goed met alle respect niet iedereen is old barwley.

Met een diesel hoef ik niet eens te varen, hij levert mij ook de elektriciteit op die ik nodig heb, de boot is mijn huis , weekendje zeilen zonder wat okay, maar niemand van hier zit thuis zonder stroom.

Daar ligt bij mij de crux van het verhaal.

Voor gewicht en plek en wat vermogen om wat dagen door te komen moet ik naar lithium, 1 nadeel bleek uit alle gesprekken met de accu jongens, dat druppelladen van de panelen gaat hem niet worden, met wat aanpassingen kun je wel wat met de panelen doen, mijn inziens en daar was ik niet de enige in toch beetje houtje touwtje, doe het omdat je het leuk vind.

Dus ja ik kom NOG niet onderuit een diesel die de boot desnoods voortbeweegt, tegelijk de boiler verwarmt, en de accu laad......

tot de diesel op is :pinch: goed op een volle 7kwh accu is de boot ca 3 / 4 dagen autonoom

ideaal? geen idee maar het is wel een doorgerekend en werkend systeem.

Tot zover hier de misschien soms felle discussie kom ik geen steek verder, dan: het moet anders, maar hoe dan?, want hoe spijtig ook, stroom zal ik nodig hebben.

En als ik dan vraag dit is het budget, vertel, blijft het stil, tjaaa dan wordt ik een beetje narig misschien.

Hey Jeroen,
had dit nog niet gelezen, sorry.
Een vriend van mij heeft een waarschip 730. Daar zit een elektrische aandrijving in, gewoon op loodaccu's van 400 Ah en 24 volt. Motor is 10kW. Hij heeft het scheepje pas net (dus nog niet mee gevaren) maar de vorige eigenaar heeft er reeds meerdere seizoenen mee gevaren. Op de Maas en de plassen daar omheen. Heeft dus behoorlijk wat op de elektrische aandrijving gedaan. En nee, hij heeft hem niet verkocht omdat het niet beviel.
Als die vriend van mij zijn scheepje weer drijvend heeft (over paar maandjes) dan wil ik hem best vragen of je daar eens op mag komen kijken (hij zal dat zeker prachtig vinden. ken hem wel een beetje)

Dat lijkt me erg leuk :) om er niet over te kletsen maar het ook echt eens in de praktijk te ervaren !!
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 02 mrt 2018 20:05 #922199

@ JeroenPion:

je hebt pb
tijdens een maanloze nacht op zee besef je dat je het fragiele ruimteschip aarde bewoont
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 02 mrt 2018 20:07 #922200

@ JRomkes: zal ik vragen, maar hij vindt het vast prachtig.
tijdens een maanloze nacht op zee besef je dat je het fragiele ruimteschip aarde bewoont
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 02 mrt 2018 20:15 #922204

JRomkes:
je hebt pb
tijdens een maanloze nacht op zee besef je dat je het fragiele ruimteschip aarde bewoont
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 03 mrt 2018 08:11 #922277

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Van de Boot schreef :
Religie laat zich slecht bestrijden met rationele argumenten. Het is aannemelijk geen toeval dat het molentjesdenken direct na de ontkerkelijking in zwang kwam. Er was capaciteit vrij in de temporale kwab. Capaciteit welke schreeuwde om gebruikt te worden ter verlichting van het lijden. Iedereen wordt geboren met een doodvonnis op zak. Zonder religie ligt de eindigheid van het eigen bestaan pijnlijk aan de oppervlakte. Het streven tot voortbestaan van de soort brengt hier verlichting. Daar waar dit streven wordt vormgegeven met irrationeel redeneren of handelen, zullen de gelovigen, hiermee geconfronteerd, zich tegen de boodschapper keren. Als je wordt uitgemaakt voor populist of erger, weet je dat ze geen argumenten meer hebben. Ze voelen zich als door de dood bedreigt.

LittleWings schreef :
je praat mooi maar geef eens antwoord.
ajb

Ik vind 'm wel leuk :laugh:
Zo had ik het niet kunnen formuleren.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 03 mrt 2018 08:29 #922285

Het feit dat een 'groene move' bestempeld word als religie zegt al genoeg. Hij gaat waarschijnlijk ook met paard en wagen in plaats van een auto, of naar een magnetische heler in plaats van een dokter woont nog in een houten huis omdat ijzer en beton maar eng zijn.

Anyway, lekker al die brandstof blijven verbranden, dan hebben we later niets meer over om plastic van te maken en zijn we dubbel de klos.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 03 mrt 2018 08:33 #922287

@ van de boot: nou, ik kan in deze "bijdrage" ook geen enkel rationeel argument ontdekken, eerlijk gezegd. Vind het een wat flauwe scheldpartij naar..., tsja, naar wie eigenlijk. Zelfs dat kan ik niet ontdekken. :unsure:
tijdens een maanloze nacht op zee besef je dat je het fragiele ruimteschip aarde bewoont
Laatst bewerkt: 03 mrt 2018 08:33 door AccountVerwijderd13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 03 mrt 2018 08:34 #922288

Tricolor schreef :
Als je zo groen als Erik nu denkt heb je daar in het hoge noorden uberhaubt niks te zoeken..
We hebben over de jaren al heel wat baseline research gedaan in het hoge noorden (als je niet weet wat dat betkeend moet je het maar eens opzoeken). Normaal halen ze dat me helicopters en ijsbrekers. De hoeveelheid brandstof die wij verstookt hebben afgezet tegen het aantal monsters die we opgehaald hebben, dan zijn we ongeveer een factor 40 keer schoner dan welke andere onderzoeksgroep in het noorden dan ook. Jullie mogen met je allen zoveel lullen en valse informatie bij elkaar verzinnen als je wilt, ik ken mijn feiten want die heb ik over de afgelopen 25 jaar uit eerste hand zelf verzameld. Ik ben niet te beroerd om mijn gedachten bij te stellen als dat nodig is, maar dan zou ik eerst eens valide argumenten willen horen welke verifieerbaar zijn.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 03 mrt 2018 08:35 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 03 mrt 2018 08:36 #922290

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Erikdejong schreef :
Hij gaat waarschijnlijk ook met paard en wagen in plaats van een auto, of naar een magnetische heler in plaats van een dokter woont nog in een houten huis omdat ijzer en beton maar eng zijn.

Dit zijn slechts aannames Erik. Hiermee bevestig je de stelling van "Van de boot"
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 03 mrt 2018 08:43 #922292

Er staat toch ook 'Waarschijnlijk', dat is inderdaad een aanname omdat hij het hele groene gebeuren ziet als religie en niet als wetenschap. Dat betekend dat hij waarschijnlijk niet in wetenschap gelooft, en dat is wederom een aanname :)
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 03 mrt 2018 08:49 #922294

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Erikdejong schreef :
Er staat toch ook 'Waarschijnlijk', dat is inderdaad een aanname omdat hij het hele groene gebeuren ziet als religie en niet als wetenschap. Dat betekend dat hij waarschijnlijk niet in wetenschap gelooft, en dat is wederom een aanname :)

Jammer dat je je geloofwaardigheid in diskrediet brengt met deze aannames. Ik denk dat je namelijk een serieus probleem aankaart en dit humoristische stukje je ongelofelijk makkelijk van je voetstuk stoot.
Dit viel me ook al op in de discussie die je met Jeroen-Pion hebt gevoerd.

Mijn aanname is dat je heel erg gepassioneerd bent over dit onderwerp en dat je een grapje als "Van de boot" maakt, niet kan zien als humor. Hiermee bevestig je dan weer zijn (humoristische) stelling.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 03 mrt 2018 08:50 #922296

De laatste stuiptrekkingen van de aanhangers van voorbijgestreefde technologie. Weinig van aantrekken. Ik heb zo eens zitten kijken in mijn motorcompartiment en als ik de ruimte inschat die vrijkomt door een dieselmotor te vervangen door een elektrische, daar kan ik heel wat lifepo accucapaciteit kwijt. En de plaats van de dieseltank komt ook vrij natuurlijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 03 mrt 2018 08:53 #922297

Wellicht nog iets om over na te denken.
De wereldwijde instraling van de zon is zo'n slordige 1,4 x 10^17 Watt. Ofwel een waterstofbom per seconde aan energie.
Het wereldwijde verbruik is nu ongeveer 7 x 10^12. Ofwel 1/100.000 van de ingestraalde energie.
zie: www.worldometers.info/nl/ . Neem van de ingestraalde hoeveelheid 0,01 % (aan zonnecentrales, windparken, golfcentrales, hydrocentrales, etc.) en je hebt nog steeds 10 keer zoveel ingestraalde energie dan nodig voor huidig gebruik. Voeg daarbij dat elektrisch een factor 2 tot 3 keer zo efficiƫnt is dan verbrandingsmachines (voor bijvoorbeeld allerlei transport) en je ziet de mogelijkheden, denk ik.
tijdens een maanloze nacht op zee besef je dat je het fragiele ruimteschip aarde bewoont
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 03 mrt 2018 08:55 #922298

Sloe Gin schreef :
Erikdejong schreef :
Hij gaat waarschijnlijk ook met paard en wagen in plaats van een auto, of naar een magnetische heler in plaats van een dokter woont nog in een houten huis omdat ijzer en beton maar eng zijn.

Dit zijn slechts aannames Erik. Hiermee bevestig je de stelling van "Van de boot"

Welke stelling? Ik kan helemaal geen stelling of argument ontdekken..
tijdens een maanloze nacht op zee besef je dat je het fragiele ruimteschip aarde bewoont
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 03 mrt 2018 08:57 #922299

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16286
Mijn aanname is dat je heel erg gepassioneerd bent over dit onderwerp en dat je een grapje als "Van de boot" maakt, niet kan zien als humor. Hiermee bevestig je dan weer zijn (humoristische) stelling.
Soms valt het werkelijk niet mee om door al die lompigheid heen nog de humor te zien. Als je tegenover elkaar zit heb je meer dan tekst alleen dat zal ook voor de betrokkenen geen nieuws zijn. Het helpt om je eigen post nog een keer rustig te lezen.. :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 03 mrt 2018 08:58 #922301

Tulipe schreef :
De laatste stuiptrekkingen van de aanhangers van voorbijgestreefde technologie. Weinig van aantrekken. Ik heb zo eens zitten kijken in mijn motorcompartiment en als ik de ruimte inschat die vrijkomt door een dieselmotor te vervangen door een elektrische, daar kan ik heel wat lifepo accucapaciteit kwijt. En de plaats van de dieseltank komt ook vrij natuurlijk.

Precies zo denk ik er ook over. Ik vind het juist allemaal super spannend. Geweldige ontwikkelingen.
Vind overigens dat Erikdejong wel een beetje recht van spreken heeft in deze. Hij heeft de ellende als gevolg van overmatig fossiel brandstofgebruik met eigen ogen kunnen aanschouwen. Ik kan me heel goed voorstellen dat zoiets je gepassioneerd maakt. Gelukkig wel!
tijdens een maanloze nacht op zee besef je dat je het fragiele ruimteschip aarde bewoont
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 03 mrt 2018 09:01 #922303

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
holtere schreef :
Soms valt het werkelijk niet mee om door al die lompigheid heen nog de humor te zien. Als je tegenover elkaar zit heb je meer dan tekst alleen dat zal ook voor de betrokkenen geen nieuws zijn. Het helpt om je eigen post nog een keer rustig te lezen.. :whistle:

Je geeft aan dat je een probleem hebt om de humor te zien.
Vervolgens is jouw conclusie dat ik me aan moet passen.

Hoe lomp ben je zelf in deze?
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mogen we straks Duitsland niet meer in?? 03 mrt 2018 09:03 #922304

Erikdejong schreef :
Het feit dat een 'groene move' bestempeld word als religie zegt al genoeg. Hij gaat waarschijnlijk ook met paard en wagen in plaats van een auto, of naar een magnetische heler in plaats van een dokter woont nog in een houten huis omdat ijzer en beton maar eng zijn.

Anyway, lekker al die brandstof blijven verbranden, dan hebben we later niets meer over om plastic van te maken en zijn we dubbel de klos.

ahahahhah ja behalve als het mogelijk 150k kost aan omzet........dan blijven we gewoon doorstoken B)

Het handelen staat zo haaks op de "preek"

En als mensen willen en betalen kunnen ze zelfs ijsbrekertje komen spelen :pinch:
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.326 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl