Hierbij de feiten voor deze op korte termijn niet geplande reis.
Göta kanaal en Trollhätte kanaal Mem – Gothenburg
Motivatie reis
• De Asmara is Bloemsma kotter, ontworpen als motorboot 18ton. Een van de vorige eigenaren heeft geprobeerd er een zeilboot van te maken door er twee masten op te zetten. De boot zeilt voor geen meter, bij alle reizen draai ik 100% op de motor.
• Voor 2022 was geen grote reis gepland door corona en de stijgende dieselprijzen. Verbruik 4 ltr/uur
• In december 2021 overlijdt een zeilvriend met wie ik vaak gesproken heb over het maken van een reis van de Oostzee naar de Noordzee, door Zweden.
• Eind januari maak ik het besluit om ter nagedachtenis aan hem en ons gesprek deze reis te gaan maken. Na uitvoerige planning en begroting blijkt dat ik dit financieel niet ga redden. Maar ik wil dit doorzetten.
Begroting
Diesel verbruik motor 4 ltr/uur. In 1 uur vaar ik gemiddeld 4Nm
Totalen trip ongeveer 2000 Nm
• Sassenheim – Mem 1069Nm – 243 uur motor x4x1,5= € 1458,-
• Götakanaal – Trolhättencanal – Göteborg 209nm – 52 uur x4x1,5= € 312,-
• Göteborg – Sassenheim - 645nm – 172 uur x4x1,5= €. 1032,-
• Extra havengelden in verband met interviews en verhaal voor boek €. 210,-
• Götakanaal en Trolhättencanal – Mem – Göteborg 10800 konen € 1020,-
Totaal begroot € 4032,-
Croudfunding € 3000,-