Wadloper schreef :
It Paradyske schreef :
Wadloper schreef :
It Paradyske schreef :
Die kaart is wel heel erg oud, zou ik niet doen.
Desondanks: laat die kaart en de rode lijn die erop is getekend niet min of meer de route zien die Wilde Wadvaarder presenteert? Jouw aanbeveling: SP5 t/m SP10 negeren opvolgend? Of vind je dat Renej naar de bekende weg vraagt en is hier sprake van vergaande ironie?
Zit het probleem voor Renej niet eerder verderop: in de ZO Lauwers?
Nee, dit is geen ironie, dit is gewoon een oude kaart, en van die rode lijn kan ik dus niet beoordelen of ie alle zandbanken vermijdt.
Ik heb al een aantal meldingen gehad van vastlopers bij de SP6, dus daar zit blijkbaar het hoogste punt.
Over de ZOL heb ik niks gehoord, dus die is blijkbaar redelijk diep en stabiel.
Okee. Maar het idee om door die nieuwe, niet betonde geul te varen is wel wat jullie adviseerden, toch?
Dat is wat Wilde Wadvaarder en ik adviseren.
Die rode lijn van renej zie ik als een ruw idee, niet als een exacte route. Had het advies dan niet moeten luiden dat ie jullie satellietfoto gebruikt om een beter idee te hebben van de te varen lijn?
Voor je het weet wordt zo'n ruwe schets een exacte route...
En die foto van mij is voor OpenCPN, niet voor Navionics, dus daar heeft ie niks aan.
Waarbij het nog steeds een kwestie blijft van op dieptemeter blijven kijken en op de tast het diepste water te zoeken.
Op de tast zoeken eindigt vaak op een bankje, soms kan je de diepte aan het water aflezen, maar een recente satellietfoto is toch wel stukken fijner.
Mijn opmerking over de ZO Lauwersmeer doelt meer op het feit dat daar een tamelijk ondiepe plek zit. Renej heeft daar met 1,2 m. diepgang niet heel veel speling, denk ik. Maar Quicktide moet daar wel uitsluitsel over kunnen geven
ZOL/Ra is 40 bij NAP, dus dat is nog redelijk diep.
Het gaat er echter vooral om dat je niet via de SP6 gaat, want daar blijf je best wel lang op hangen, en kan je pas bij HW weer verder, en dan heb je te weinig tijd om het Rawadje te bereiken.