Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: eerste keer over scheurrak texel terschelling

eerste keer over scheurrak texel terschelling 18 juni 2026 09:09 #1689657

  • Gochem
  • Gochem's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 437
Volgende week wil ik van Texel via het scheurrak naar terschelling. Nu heb ik een beetje zitten rekenen. Ik heb een diepgang van ongeveer max 1,8 mtr en als ik een beetje puzzel zou ik uit de voeten kunnen met vertrek vanuit Texel ongeveer 2-3 uur voor hoog water uit Texel.

Klopt dit een beetje want het is voor mij de eerste keer dat ik deze route neem.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

eerste keer over scheurrak texel terschelling 18 juni 2026 09:13 #1689659

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5458
Waar heb je gekeken en met welke sog heb je gerekend?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

eerste keer over scheurrak texel terschelling 18 juni 2026 09:18 #1689663

  • Gochem
  • Gochem's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 437
route uitgezet en ik mijn gemiddelde snelheid is normaliter 4-5kn. stroming mee rond de 6-7kn schat ik
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

eerste keer over scheurrak texel terschelling 18 juni 2026 10:33 #1689674

Als je ongeveer op HW Harlingen op het wantij in de Paardenhoek bent (SO 42 of zo) dan komt het goed.
Hoe laat je daarvoor weg moet uit Texel zal vooral van de wind afhangen ;-)
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 18 juni 2026 10:33 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.094 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl