Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: staande mast route 2009

staande mast route 2009 28 aug 2009 08:57 #85522

  • jaxon
  • jaxon's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 488
Hallo,

Ik ga vanaf 4 september 2009 m'n boot via de staande mast route naar zeeland varen.

Enkele vraagjes :

1) Er moet in konvooi gevaren worden. Is dit enkel door Amsterdam of het gehele traject naar zeeland?

2) Begrijp ik het goed dat de spoorwegbrug enkel tussen 2 en 3 's nachts bediend wordt?

3) Ik bezit geen marifoon. Is dit een probleem?

Mvg
Spirit 32 - Spiriwiri
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: staande mast route 2009 28 aug 2009 09:05 #85523

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7516
Konvooi is idd het stuk bij amsterdam. Dus niet het gehele traject naar zeeland. Marifoon hoeft geen probleem te zijn....

Groeten,
Globe_Trotti
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: staande mast route 2009 28 aug 2009 09:54 #85533

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6081
De spoorbrug bij de Houtmankade (Westerkeer sluis) draait formeel tussen 00:00 en 03:00 uur. Voordat je daar echter bent moet je vlak daarvoor je doorvaart betalen bij de eerste brug. Zij vertellen meestal de verwachting voor die nacht.

Vorige week was het standby blijven vanaf 01:00 uur. Een exacte tijd krijg je niet.

Gr Michel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: staande mast route 2009 28 aug 2009 13:16 #85575

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7204
tip vraag even het gratis boekje aan/of downloaden
staat echt alles in!
Helios (het Griekse woord ἥλιος betekent "zon") is de zonnegod Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

staande mast 28 aug 2009 15:19 #85606

  • jaxon
  • jaxon's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 488
Bedankt voor de reacties.

Zal dus nachtwerk worden, maar dat heeft ook z'n charme.

Heb natuurlijk de brochure "staande mast route 2009" gedownload en de ANWB wateratlas "staande mast route" gekocht.

Het zal van ons aankomstuur afhangen of we op de "nacht"brug wachten of omgaan via Haarlem.

Greetz
Spirit 32 - Spiriwiri
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: staande mast route 2009 29 aug 2009 11:35 #85734

Je kunt ipv amsterdam, ook overdag via Haarlem. Scheelt echt niet zoveel in tijd, zeker niet als je na passage amsterdam ergens blijft slapen tussen a'dam en gouda.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: staande mast route 2009 30 aug 2009 18:42 #85912

Bij slecht weer voert onze route vanuit Zeeland naar de Wadden en terug ook via de staandemastroute.

Wij hebben tot dit jaar een aantal keer de route door A'dam genomen. Konvooi is idd alleen door A'dam, maar de praktijk heeft ons geleerd dat het de moeite loont om met het konvooi door te varen. Dan ben je aan het einde van de (vermoeiende) dag in Dordrecht. Doordat je in konvooi blijft draaien bruggen toch wel veel sneller en heb je ook geen last van spitssluitingen. Als je meteen na A'dam stopt kun je de volgende dag niet tijdens de spits door een aantal bruggen in de Ringvaart Haarlemmermeer en als je pech hebt moet je ook in Gouda een tijd wachten.

Dit jaar noodgedwongen op de heenweg door Haarlem. Bij aankomst bij de Schipholdraaibrug hoorden we namelijk, en met ons een stuk of 10 andere jachten, dan de spoorbrug in A'dam 3 nachten gestremd was. Hoewel we dus een heel stuk terug moesten varen waren we de volgende dag slechts 4 uur later ter hoogte van de Houthaven in A'dam. En wel mooi een lekkere nachtrust gepakt voor de brug van Sassenheim. Deze ervaring rijker hebben we ook op de terug weg (wederom onbestendig weer) voor Haarlem gekozen. Heerlijk overnacht midden in het centrum van Haarlem, uit eten, goed geslapen en de volgende dag gewoon weer in Alblasserdam.

Eigenlijk is het dus een kwestie van een paar uur langer varen, maar wel flink wat mijlen meer. Bovendien een goede nachtrust, terwijl het nachtkonvooi in A'dam juist weer erg mooi varen is. Ach, het heeft allebei wel wat!
Groeten,

Durk-Jan

genietend van een dehler duetta 94
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: staande mast route 2009 30 aug 2009 18:53 #85923

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6081
Ik ken geen brug tussen Amsterdam en Dort die wel draait als er 10 voor liggen en niet draait als er maar 1 aanwezig is. Volgens mij bedienen ze of ze bedienen niet. Alleen bij Alblasserdam staat er dat bij 1 schip er 20 minuten wordt gewacht tot zich mogelijk een 2e aandient. (op Zondag meen ik).

Waar je wel gelijk in hebt dat bijvoorbeeld de bruggen van Woubrugge tot aan de spoorbrug wachten tot de groep zich weer (zo mogelijk) gehergroepeerd heeft. In een kluitje blijven pruttelen heeft dan voor iedereen voordelen.

Gr Michel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: staande mast route 2009 31 aug 2009 18:24 #86146

Ik schreef ook niet dat ze niet draaiden, maar dat het wel sneller gaat als je in konvooi vaart. Alle keren dat wij in konvooi mee gingen hadden we een "groene golf" op de ringvaart, en die twee keer dat we alleen voeren was de wachttijd aanmerkelijk langer. En doordat we dus langer rondjes moesten draaien waren we te laat in Gouda waardoor we daar zijn blijven steken.

Verklaring kan zijn dat wij meestal niet voorop varen en dat dus de voorste zorgt voor de opening en wij dan mee kunnen.
Groeten,

Durk-Jan

genietend van een dehler duetta 94
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: staande mast route 2009 02 sept 2009 16:46 #86642

  • Marcel
  • Marcel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 248
Ik ken geen brug tussen Amsterdam en Dort die wel draait als er 10 voor liggen en niet draait als er maar 1 aanwezig is. Volgens mij bedienen ze of ze bedienen niet. Alleen bij Alblasserdam staat er dat bij 1 schip er 20 minuten wordt gewacht tot zich mogelijk een 2e aandient. (op Zondag meen ik).
Waar je wel gelijk in hebt dat bijvoorbeeld de bruggen van Woubrugge tot aan de spoorbrug wachten tot de groep zich weer (zo mogelijk) gehergroepeerd heeft. In een kluitje blijven pruttelen heeft dan voor iedereen voordelen.

Gr Michel

Ik ben brugwachter bij Alblasserdam, en ik kan je zeggen dat we op de in de almanak gemelde tijden draaien, ongeacht of dat er 1 of 10 schepen zijn.
Uitzondering is hoogstens, als we tussen 2 geplande draaien door 1 keer voor een bijzonder transport moeten draaien, dan slaan we die reguliere draaien vaak over, omdat de reguliere draaien om de 20 minuten zijn en de brug 8 minuten nodig heeft voor een opening.
Tevens wordt deze brug 24 uur per dag bediend (dit is voor sommige mensen niet helemaal duidelijk uit de gepubliceerde teksten.) We preferen het wel als mensen bij elkaar blijven, met name de laatste groep vanaf de Algerabrug.
"Only two sailors, in my experience, never ran aground. One never left port and the other was an atrocious liar."
-Don Bamford-
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: staande mast route 2009 02 sept 2009 16:50 #86644

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6081
Precies, mijn opmerking over Alblasserdam (over de Zondag) kwam ook uit de Almanak in mijn gedachte.

Van mij geen kwaad woord over die brug want die heeft een keer op Zondag zo lang open gestaan dat ik dacht dat nederland vast moest staan. :D Was wel Zondag ochtend maar dan nog ..... THX

Gr Michel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: staande mast route 2009 02 sept 2009 16:52 #86646

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6081
@ Durk-Jan, ik dacht even dat je bedoelde met "geen spitssluiting" dat je die niet hebt omdat je in konvooi vaart en je daardoor een opening krijgt. Ik lees hem nu anders namelijk dat als je in konvooi vaart je niet tijdens de spitssluiting bij de brug bent maar er nog ruim voor of er al doorheen. Excuus.

Gr Michel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: staande mast route 2009 02 sept 2009 20:48 #86692

Excuus aanvaart hoor :D

desalniettemin hebben wij dit jaar de route via Haarlem ontdekt. Maar er gaat niets boven een paar daagjes kust-hoppen.
Groeten,

Durk-Jan

genietend van een dehler duetta 94
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Haarlem, bruggen 03 sept 2009 10:17 #86793

  • smithh
  • smithh's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 44
Haarlem is wel mikken qua tijd ivm de brug in de A9 (doordeweeks drie slots per dag) en de spoorbrug bij de Kaag (vaste draaitijden). Voor de rest relaxter dan 's nachts door Amsterdam, je bent toch op vakantie?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: staande mast route 2009 03 sept 2009 17:50 #86911

Van noord naar zuid dit jaar: einde ochtend/begin middag (ik weet niet meer precies de draaitijd) door de A9. Daarna lekker uit eten in Haarlem, overnachten in de stad en bij de eerste opening de volgende dag weer de stad uit. Kom je, als je gewoon doorvaart, mooi op tijd bij Sassenheim uit. Ook waren we mooi een half uurtje voor de draaiing in Gouda. Wij zijn uiteindelijk gestopt in Alblasserdam omdat we het wel mooi vonden, maar Dordrecht had ook gekund.
Groeten,

Durk-Jan

genietend van een dehler duetta 94
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: staande mast route 2009 26 sept 2009 08:26 #90969

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10494
Laatst gewijzigd: Dinsdag 15 September 2009 16:54 uur
Nederland
Noord-Holland
Ringvaart van de Haarlemmermeerpolder (oostelijk deel); Schipholbrug, brug in de A-9; geen bediening
I.v.m. werkzaamheden geldt de volgende beperking:
Geen bediening brug in de A-9 Schipholbrug tot vrijdag 2 oktober 2009 23:00
Een jongen met een goed verstand, bemint de zee maar blijft aan land.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.303 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl