Ik ben geen fan van inspectieluikjes en lensdoppen, omdat ze 2 kanten op werken, ze laten namelijk ook vaak water binnen.
Ik ben zelf een fan van het vinden van de plek waar het water binnenkomt, en dit te repareren, vervolgens een gat op het laagste punt van de boot boren, en dit ook weer repareren nadat al het water eruit is gestroomd (in 2001-2002 heeft de trompetter dit ook gehad, en destijds heb ik dit ermee gedaan.)
Zoals Rinus al zei, steken de schroeven van de gangboordkastjes door tot in de luchtkast. Dit zou echter geen water in de luchtkast moeten opleveren, omdat ze nooit onder water staan.
De vorige keer was het probleem met jouw boot de schroefgaten van het boegbeslag. Misschien zitten daar nu ook weer te grote schroeven in. In dat geval, zou ik de schroeven eruit halen, de gaatjes weer opvullen en kleinere schroeven met voldoende kit aanbrengen.
Als je een inspectieluik wil aanbrengen, zou ik in het geval van de trompetter gaan voor de voorkant van de buikdenning, aangezien de achterkant van de buikdenning te ver naar achteren zit.
@Wallaby,
Als dat valken waren, dan gaan de inspectieluiken die jij noemt gaan niet naar de luchtkast maar naar de buikdenning. Deze zit bij valken met zelflozer nml. dichtgekit, in de praktijk komt daar echter nog altijd water in. Vasarlo heeft echter geen zelflozer en houten platen over de buikdenning.
@inSaNo
Houdt dat niet in dat je een open verbinding hebt tussen je luchtkasten an je buikdenning, met als gevolg dat het water vanuit je buikdenning ook altijd de luchtkast instroomt?