0.7 tot 0.9A (aan de 12V kant neem ik aan) is heel netjes. Je autolader zal dan vast een heel goed rendament hebben en niet warm worden. Het rendament van laders kan heel erg verschillen, van onder de 60% tot boven de 90%. Je kent 't vast wel van 220V telefoon laders enzo, de ene wordt loei heet en een andere wordt niet merkbaar warmer (99% van het verlies wordt omgezet in warmte). Met 12V laders is dat niet anders. In een auto maakt het rendament niet zo heel veel uit, de dynamo draat toch wel door, maar op een boot wil je meestal geen stroom verspillen.
Even tussen door: het meest inefficient is natuurlijk je 12V naar 220V omzetten en daar je laptop lader in steken. Dan heb je 2 keer een rendaments verlies.
Dat op de boot alles op 11 tot 14.4V is (in de praktijk werken ze dan tussen 10V en 16V ook nog goed), is omdat het ook moet blijven werken als je accu helemaal vol is geladen. Een 12V laptop zou 11 tot 13.5V geen probleem moeten vinden. Hoger dan 13.5V begint riskant te worden en boven en bover 14.5V gevaarlijk. Maar als je je 12V laptop direct op je "12V" net aansluit, dan mag je ook wel eerst even een blik op de voltmeter werpen.
Het grote voordeel van je laptop direct op 12V aansluiten is natuurlijk het rendament. Het enige verlies zit in het koperdraadje, dat kan een lader nooit beter. Het grote risico is nu ook wel duidelijk denk ik.
Oh, over de gevaren: lees hier maar de negatieve beoordelingen van mensen die een 12V>12V adapter zonder spannings regulatie in de auto gebruikt hebben (eentje die 14.5V doorgeeft als 14.5V dus)
www.dealextreme.com/p/car-char...s-dc-12v-input-15504