goedendag,
heb jarenlang gewerkt voor Unithai, en daar schepen als deklast verscheept naar Thailand, Singapore en Indonesie. Unithai heeft meen ik nog steeds een redelijk reguliere lijndienst vanaf o.a. Antwerp (dat zal stuwage technisch het handigst zijn) Mast plat leggen en zelf naar antwerpen varen.
De scheepsagent te antwerpen is meen ik nog steed Van Doosselaere & Achten. Even Googlelen voor de adress deltails.
Als je er niet uitkomt, neem gerust kontakt op.
Vergeet vooral de verzekering niet, deklading is meestal niet voor risico van de vervoerder(het zeeschip) tijdens het zeetransport. Dit risico en dat van averij grosse dien je dus ook mee te nemen in de berekening voor prijs. Naast de vrachtprijs betaal je vaak nog reception charges of terminal handling. Let dus goed op dat je een totaal prijsplaatje krijgt.
Op een container schip kan het overigens ook, afhanklijk van de rederij.
Een 30 voet bav is gelijk aan 4 of 6 20 voetscontainerplaatsen, daarnaast de kosten voor evetueel cradlle, flatrack en sjorren. Kiel kan er gewoon onder blijven. Via r'dam of antwerpen zijn er diverse mogelijkheden.
Lokaal kopen van een jacht is zeker een overweging waard gezien de vermoedelijke kosten.
Met vriendelijke groet,
Arno
www.blueloeksmarine.nl
Met vriendelijke groet