jaaph schreef :
Helaas is het een garantie geval.
Maar als ik de reakties goed begrijp dan zal het geen grote problemen opleveren , mits je het eigendom goed kan aantonen.
De boot is in 94 gekocht via een makelaar. de boot was toen ingeschreven in het kadaster, maar daar heb ik 'm uit laten schrijven. Zodat ik alleen een koopcontract heb.
Klopt dus. Over het algemeen zal het geen probleem zijn om aan te tonen
dat het schip eigendom is en zal een curator of de belastingdienst met het bodembeslag daar geen probleem over maken.
Bewijzen daartoe zijn m.b.t. jachten vaak aanwezig.
Als de motor gelicht moet worden en naar de werkplaats moet is het vragen naar een bewijs van afgifte ter reparatie met motornummer natuurlijk een bijkomende optie. Dat gevoegd bij de papieren van het schip waarin die gegevens overeenkomen zal voldoende bewijs zijn dat ook de motor je wettelijk eigendom kunnen aantonen.
Anders ligt de kwestie van de garantie, bij een failissement kan je daar wel eens nadeel van ondervinden, dus als je torretje in delen op de werkbank ligt.
Er staat dan echt niemand in de startblokken om de ellende van de ander over te nemen, ook vaak niet tegen betaling als je spullen zijn vrijgegeven.
groet,
Hans