Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

za mrt 23 @11:00AM -
Grevelingencup finale
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Wat kan dit zijn

Wat kan dit zijn 31 jan 2018 11:13 #913336

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15317
Erikdejong schreef :
HPV schreef :
Ik ken ze niet van aluminium, maar misschien zijn die er wel.
Waarom niet...
Die bestaan alleen als experimentele vaartuigen voor zover ik weet. Ze zijn vrijwel allemaal van polyester heden ten dagen.

Ik bedoelde de paravaan, niet de mijnenveger.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat kan dit zijn 31 jan 2018 11:17 #913338

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15317
Tony2920 schreef :
Neem even contact op met de vrijwilligers van de Bernisse.
Misschien hebben zij interesse in deze drijvers.

Als je iets verder leest in deze draad kom je erachter dat de eigenaar van dit object het als decoratie heeft aangeschaft. Ik heb niet begrepen dat hij er nu al vanaf wil.
Laatst bewerkt: 31 jan 2018 11:21 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat kan dit zijn 31 jan 2018 11:35 #913344

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 761
Erikdejong schreef :
HPV schreef :
Ik ken ze niet van aluminium, maar misschien zijn die er wel.
Waarom niet...
[...] Ze zijn vrijwel allemaal van polyester heden ten dagen. De hoofdreden is niet het magnetisme, maar het feit dat het veel makkelijker is om een polyester romp flexibel genoeg te maken om de energie van explosies beter te absorberen.
Met de introductie van de scheldehuid zijn er overigens ook weer een heel aantal stalen mijnenvegers gebouwd, die kunnen nog meer energie absorberen.
Toch opvallend dat de Marine daar anders over lijkt te denken.
( www.defensie.nl/onderwerpen/ma...schepen/mijnenjagers )
Het opvallendste aan een mijnenjager is de volledige afwezigheid van staal: de romp is van polyester en de opbouw van aluminium. Dit is gedaan omdat veel zeemijnen reageren op verstoringen van het magnetische veld. Hiervoor werden mijnenbestrijders van hout gebouwd, wat veel onderhoud vraagt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat kan dit zijn 31 jan 2018 13:35 #913383

JotM schreef :
Het opvallendste aan een mijnenjager is de volledige afwezigheid van staal:
[/quote]

Nou , ik mag toch aannemen dat er wel een motor in zit.
Of is die van aluminium met keramische cilinders ? Of misschien een turbine van titaan of zoiets?
En tandwielkasten van niet magnetiseerbare metalen zijn ook niet zo makkelijk te vinden.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat kan dit zijn 31 jan 2018 14:06 #913388

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4875
dus de rest dan ook maar van staal???

Zal toch wel uitmaken denk ik zomaar....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat kan dit zijn 31 jan 2018 16:59 #913432

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5028
Yellow Boat schreef :
JotM schreef :
Het opvallendste aan een mijnenjager is de volledige afwezigheid van staal:

Nou , ik mag toch aannemen dat er wel een motor in zit.
Of is die van aluminium met keramische cilinders ? Of misschien een turbine van titaan of zoiets?
En tandwielkasten van niet magnetiseerbare metalen zijn ook niet zo makkelijk te vinden.
Ad[/quote]

Dat klopt, motoren zijn van de gebruikelijke materialen, maar veel andere toestellen, zoals winches, blokken, ankerketting, dekbeslag afhankelijk van toestel uit aluminium, RVS, of brons.
Voor het verminderen van het magnetische signatuur van het schip lopen verschillende kabels door heen het schip om grote spoelen te maken. Deze worden door speciale installaties ( degausing installaties) door die spoelen een elektrische stroom gestuurd om een tegengesteld magnetisch veld op te wekken aan het magnetisch veld dat het schip zelf heeft. Dit om triggering van magnetische mijnen zo goed als onmogelijk te maken.
Sensoren hoog in de mast controleren of het resulterend magnetisch veld klein genoeg is, en zorgen ervoor dat het eventueel bijgestuurd wordt.
Voor kleine schepen is er een range in het haringvliet om acoustische en magnetische metingen uit te voeren. Daarom zie je daar af en toe mijnenjagers varen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.193 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl