HPV schreef :
De automaat staat dus uit (oorzaak?) maar heeft daarnaast een 16 A max beveiliging met een C karakteristiek. Die is geschikt voor motoren en idd dit soort trafo’s omdat deze een hoge inschakelstroom trekken. Dus kortstondig 10x overbelastbaar. Mogelijk is deze beveiliging te zwaar geselecteerd, zoniet dan is t een pittige zware trafo.
In de walstroomvoeding is vaak een B karakteristiek geplaatst en nog vaker max 10 of zelfs 6 A. Als dus niet de aardlek maar de max beveiliging eruit floept kan de trafo zelf al de oorzaak zijn zonder dat er sprake is van een storing. Of een zo zware trafo handig of noodzakelijk is laat ik dan maar even in het midden.
Op de rechter klemmenstrook zag ik wat lichtbruine verkleuring die kan duiden op leksporen, kan zomaar een reden zijn van uitval.(aardlek)
Dat is goed mogelijk.
Die van mij een victron heeft softstart er op zitten om te voorkomen dat er op eens veel spanning word gevraagt .
Zo spoel laad wel op.
Ik zal de zooi er ook gewoon vernieuwe.
Een een victron 2000watt spoel plaatsen en een nieuwe zekerkast.
Duur hoef het niet te zijn.