Op mijn Hurley 700 hangt de schroef achter het roer, de skeg en de semi-langkiel.
Ik had na de aankoop een Yamaha 6pk kortstaart zonder werkschroef.
Deze stond vast in het midden door de kuipbediening.
Een spektakel voor de toeschouwer om mij te zien manoeuvreren...
Sinds een aantal jaren heb ik een 6pk Mercury sailpower (naar 6pk uitgevoerd dmv een andere carburateur).
Hij kan in de bun draaien, ong 35 grd links of rechts.
Dat kan alleen als de kuipbediening verwijderd is, dus die heb ik niet meer.
Bij veel BBM's zit de handle voor R/N/F aan de zijkant maar bij deze aan de voorkant.
Dit is een vrij lange handle die ook vanaf je Waarschip ws goed bereikbaar zal zijn.
Een wereld van verschil tov een vaste stand.
Dus ik kan je een langstaart met werkschroef aanbevelen en als je die al hebt, dan te investeren in een bbm bracket met de optie de motor te draaien.
Kun je eenmaal de motor draaien, dan is het wieleffect van de motor verwaarloosbaar.
De gashendel kun je simpel verlengen met een stukje PVC buis om de handle heen.
Voor de shift handle is er ws ook wel een McGyver trucje denkbaar zodat je er beter bij kunt.