Tja, de motor.. dat blijft toch een beetje eng.
Gelukkig is het een motorSAILER. Je kunt altijd nog met het zeil thuiskomen
Bij aanschaf in 2001 hebben wij ook flink door de toen huidige staat heen moeten kijken. Zwaar achterstallig onderhoud, een motor die net geplaatst was maar nog niet goed aangesloten e.d.
Gelukkig bleek de motor wel een goede keus, een Bukh DV10. Keerkoppeling hiervan (een Hurth) heb ik echter wel al moeten vervangen, deze zijn een beetje gevoelig...
Likje verf moet je rustig de tijd voor nemen.
1e aktie was toen de vrijboorden goed onder handen nemen: oude antifouling eraf, verder kaalschuren tot gelcoat en direct maar een anti-osmose epoxy systeem van Polyservice erop.
Pas in 2007 heb ik de rest van de bodem gedaan, evenals het schilderen van de bovenbouw (hels karwei, maar achteraf zeer blij mee)
Tja, en nu een kwestie van onderhouden.
Zeilen worden ook al wat jaartjes oud, rek is er wel uit en op sommige plekken worden ze wat dunner/kwetsbaar.
Heel verhaal, maarja, het bevestigt de het gezegde: "Koop een boot, werk je dood" 8O
Succes met overpeinzen!