@Groom
Ik ga verder niet meer in discussie anders dan inhoudelijk. Geen agressie van mijn kant lichtelijke irritatie misschien door woordkeuze. Je hoeft ook niet te reageren op mijn topics succes verder.
Maar als ik jou was zou ik het niet geloven.
Ik weet nu niet helemaal meer wie wie niet geloofd
Ik zal mijn beredenering uitzetten waarom mijn conclusie tot de valdoorvoeren heeft geleidt (misschien had ik dit in de openingspost bij moeten voegen)
*Mijn mast is onderdeks helemaal droog terwijl ik het water onder de mast uit zie stromen (net na een flinke regenbui). Staat van het rubber is goed en is dichtgesnoerd met tierapes.
*Ze staat met de kop in de wind waardoor geen wind/regen in de geleidingsgleuf kan slaan. In ieder geval beperkt, maar er zit nog geen kit in (binnenkort wel)
*Ik ben bovenin de mast geweest en er zijn rare gaten of iets dergelijks waar veel water door zou kunnen komen. Het zal niet geheel waterdicht zijn maar meer dan een kleine beetje water kan hier niet vandaan komen.
*Wegzuigen met een oil-extractor (georgekniest) oftewel carterpomp. Meer dan een tank vol van 6,5 liter in 1 week. Zeg 10 liter
*valdoorvoeren zijn niet overlappend dus het gat van de valdoorvoer is ook echt een gat en er loopt niet zoals bij veel val doorvoeren een rvs "flap" omhoog.
*van 1 doorvoer is het plastic aan de onderkant stuk waardoor het water wat langs dit gat loopt naar zo binnen kan stromen. Het gaat dus meer om langsstromend water naar mijn mening dan inslaand.
Alles bij elkaar kan ik maar tot 1 conclusie komen en vandaar ook de vraag hoe ik dit afdichten (bv met een plaat in de mast zoals dat artikel uit zeilen, welke mijn theorie bevestigd). De vraag was niet echt waar komt het water vandaan, maar misschien was ik daarin niet duidelijk genoeg. Het zou misschien kunnen dat het ergens anders uit de mast vandaan komt maar ik kan dit niet bedenken en alle dingen die jullie aanduiden lekt niet of kan niet ivm de hoeveelheid water.
Edit
@trottie
En zo is het
De oplossing van het plaatje is mij wat te extreem aangezien de mast er voorlopig nog opstaat en ik deze er voorlopig op wil laten staan. Dus ik zal kijken wat ik kan doen aan alle randvoorwaarden en hoeveel invloed dit heeft. Zelf denk ik dat dit te summier is maar ach proberen kan geen kwaad