Waarschijnlijk staat de accu altijd aan als de walstroom aangesloten is. Maar voor de zekerheid vraag ik het toch: weet je zeker dat de acculader de ruis produceert, of is de ruis er ook met de walstroom aangesloten en de acculader wel aangesloten maar uitgeschakeld? In dat geval zou je het mogelijk in de randaarde van de walstroom moeten zoeken, of in het netfilter van een van de aangesloten apparaten.
Als het echt het laden zelf ligt... uitgang van de lader (zowel plus als min!) een aantal malen door een ferrietkraal halen zo dicht mogelijk bij de lader zelf. Spoeltjes in maken dus, om de RF te smoren. Tussen spoeltjes en accubank zou je nog een condensatortje kunnen toevoegen tussen plus en min, voor extra effect. Wil je het echt mooi doen dan monteer je er zelfs twee, een 100nF kleintje voor de hoge frequenties en een 'trage' elco van enige duizenden microfarads voor de lage - let op de polariteit. Op papier zou een elco het ook goed moeten doen voor de hoogste frequenties, maar in de praktijk heeft zo'n ding een op hoge frequenties niet meer verwaarloosbare inductie, waardoor een plat kleintje toch beter werkt. Samen met de ferrietkraal-spoeltjes vormt zo'n span condensatortjes een behoorlijk effectief lowpass filter.
En inderdaad, er vanuit gaande dat het zo'n dure "boot" acculader/omvormer combi is, had de fabrikant dat al moeten doen IN het apparaat.