AIS_en_RF_adviser schrijft:ATIS heeft daar totaal niks mee te maken. ATIS is alleen voor herkenning van het toestel.
Wel eens gedacht aan de mogelijkheid dat een toestel niet (goed) functioneert als de ATIS er niet (goed) in staat?? Dat soort dingen kan je heel eenvoudig regelen binnen de software.
*In mijn toestel zit geen atis en werkt prima, dat atis heeft daar echt niets mee te maken, het is alleen voor handhaving belangrijk*
Iedere leverancier moet een marifoon kunnen programeren, alsook kunnen testen op RF parameters. Diegene die dat niet kunnen zouden geen zendapparatuur mogen verkopen AT telecom zou hierin moeten optreden, om de klant te beschermen.
Oh ja... net als in de jaren '80 van de vorige eeuw. Met als gevolg dat alles meteen in prijs verdubbelt.
*een glas bier op cafee kost toch ook het drievoudige of meer dan in de winkel. Vakmanschap moet betaald worden.
Sommige Marifoons laten standaard maar 1 keer toe om een ATIS/MMSI te laten programmeren, dus voor herprogrammatie kan die terug moeten naar de importeur.
ATIS kan bij bepaalde merken door de gebruiker worden geprogrammeerd en is altijd eenmalig. Voor wijzigingen moet het toestel terug naar een 'specialist' (ofwel iemand met de juiste software). MMSI is vrij programmeerbaar.
*sommige geld ook voor MMSI*
Maarja, als iedereen die RF speeltjes loopt te verkopen krijgt ge de onkunde in de markt, en de klant is daar de dupe van.
Valt reuze mee, het betreft hier een gevalletje van slechte aftersales.
*een blunder eerste klas* een klant een nieuw toestel aansmeren omdat zijn oude niet meer te herstellen is (lees na programatie terug verkoopbaar als zijnde 2de hands, heeft voor het toestel hooguit een kleine korting gegeven) dat is dubbel zakken vullen.
Heeft de leverancier de klant aangeboden zijn oude toestel voor 2de opini te laten nakijken??????? Nee gekocht is gekocht.
DIT SOORT PRAKTIJKEN KUNNEN NIET DOOR DE BEUGEL.
Dus mensen koop je communicatie apparatuur alleen in een winkel die een eigen hersteldienst hebben, die je als klant mag zien, hoe er gewerkt word, alleen dan heb je garantie op deftige aftersales service. Het kaf moet dringend van het koren gescheiden te worden, AT zou in deze moeten toe zien, zoals dat in de jaren 80 ook al was.