Nog even over het weg laten van een hoofdschakelaar voor diesel, zou ik niet doen.
-Als je startrelais stuk gaat, blijft kleven, hoe zet je alles dan snel uit? of een andere storing? Daar is dus de hoofdschakelaar voor
-Een goede hoofdschakelaar kan die stroom wel aan, daar is ie voor ontworpen.
Hoofdschakelaar na lichtaccu, is NEN norm, dus die hoort er ook te zitten.
In mijn vorige reactie stond een typefout, had moeten zijn ik mis de zekering tussen Dynamo en diodeblok.
De diodes in de dynamo kunnen op 2 manieren stuk gaan:
-continu open: niets aan de hand
-kortgesloten: erg hoge stroom(Ik heb dit al eens als storing gezien)
Hele kabelbomen verbrand door het ontbreken van zekeringen!!
Nu vangt het diode blok dat wel op, maar hoeveel sperstroom kan het diodeblok aan?? (als er geen diodeblok zou zijn is het zeker belangrijk)
mastervolt heeft deze zekeringen ook niet voor niets in de schemas staan.
images.mastervolt.nl/files/Man...atteryMate090623.pdf
images.mastervolt.nl/files/InstallAlt12_90.zip
groeten Ben