Joop66 schreef :
De usb isolator is geinstalleerd. En, en, en?
Wel staan de seriele poorten weer eens leuk allemaal op n nieuw nummertje, maar het werkt en blijft werken. Ook met bijna lege laptopaccu en de 12V voeding aangesloten.
Wel blijft de radio storen. Er is dus nog immer sprake van hf troep op het boordnet.
Maandag de alfatronix voeding ophalen en dan weer eens proberen.
Maar: Succes tot zover. Met dank aan oa WADnWIND.
Joop,
Als er buiten de voeding en de USB-isolator geen verbindingen meer zijn naar het schip toe, lijkt het er op dat je laptop omvormer vreselijk stoort en is het twijfelachtig of een extra DC-DC omvormer helpt.
Als je nog wel andere verbindingen hebt die met massa zijn naar het schip, kan je extra omvormer soelaas bieden.
In dat geval kan je de voedings massa's bij elkaar maken in je stroompaneel, kan ook helpen.