MvN schreef :
Wij maken de officiële Klixon versie, ze werken anders dan je (magnetische) thuis automaat en zijn thermische zekeringen. Ze trippen dus volgens een curve en dat maakt ze heel geschikt voor korte hoge aanloop stromen. Ik heb ze zelf op mijn accu's zitten, zelfs op mijn start accu. (pagina 12 PDF)
De hele item over 'nauwkeurigheid' is wat mij betreft een non discussie, je wilt juist op een traject en niet een piekstroom trippen bij veel applicaties die flinke stroom trekker zijn. Elektronica zeker je snel af, maar de rest meestal traag.
Wad'nwind: Micky mous oplossing?? Dan zou ik maar niet meer in een vliegtuig stappen
. Onze grootste afnemers zijn aeronatical, militaire en maritieme toepassingen. Niet echt de consumenten industrie, grappig genoeg vind je ze wel eens rebranded terug in de watersport business.
De aliexpress versie is een Chinese nock off.
Wie baseert zij zekering trouwens op de achterliggende kabel diameter ipv van de verbruikers of het schakelpaneel? Gloeiende kabels is immers een belangrijke oorzaak van brand
Nou heb ik in Clixon meer vertrouwen dan in Alibaba of aliexpress leveranciers. het gaat uiteindelijk om de karakteristiek, en zeker niet om de nauwkeurigheid in Amps.
Overgens zijn knappe zekering automaten magnetisch en thermisch en niet alleen termisch of magnetisch. Dat verschil snapppen veel mensen niet, maar verschilt wel de prijs. Vooral met motoren en als kosrtsluit beveiliging is magnetisch erg belangrijk. Het is niet voor niks dat echte zekering automaten geschikt zijn om b.v. 25 kiloampere of meer af te schakelen in onze meter kasten thuis. Dat heeft alles te maken met de reactie snelheid en activerings stroom bij kortluiting.
Van deze zaken heeft alieexpresss nooit gehoord (Clixon wel????)
De zekering automaatjes in de jachtpanelen zijn uberhaupt rommel.
Dit was gisteren: waarschijnlijk elektrisch:
www.knrm.nl/nieuws/knrm-reddin...jachthaven-enkhuizen