WADnWIND schreef :
It Paradyske schreef :
Ben benieuwd naar max stroom.
Behoorlijk old-school, ik zou met 35A maar wat stoppen en kijken hoe heet het wordt
Ja, aan zoiets zat ik ook te denken, komt bij dat ie in een vakje zit wat slechts 15 cm hoog is, en wat verder is volgeladen met gereedschap en reservemateriaal. En dus verrekte weinig koeling krijgt.
Overigens is de dynamo 55 ampere... Maar dat haalt ie nooit.
Nou zit ik er aan te denken om er een sterling-laadregelaar tussen te zetten, maar dan moet dat diodeblok er wel tussenuit, en de compensatie van de dynamo ongedaan gemaakt worden.
En over de discussie alternator of dynamo: Zoals het plaatje laat zien heb ik een apparaat wat allebei is
Ik zou het geld van een sterling regelaar altijd in je zak houden.
Overweeg een FET diode brug, die zijn standaard 160A en 0,1 volt verlies. Dus geen dissipatie o.i.d.
Daarnaast kan je altijd de pully op je dunamo verkleinen, dan laad hij eerder een hogere stroom. Door het hogere toerental blijft de koeling ook beter door de dynamo.
En het blijft standaard, ook als je pech hebt in den vreemde. Een pully is zo over te zetten, zonder knippen in draden etc. ook goed voor de garantie.
Unieke frutsels zijn een ramp voor service. Het gepruts en herstel van jouw unieke frutsels kost dan klauwen met geld.