Hallo Hans,
Ik heb een VP MD11C. De hele bediening heb ik uit de kuipbank gehaald, altijd is het contact sleuteltje de sigaar als er iemand met zijn voeten langsaf glijd. Ook zitten er kuiten en zeilbroeken in de weg als ik rpm of temp wil aflezen.
Het hele bedieningspaneel is nu verhuist naar de cockpit brug boven de kajuit ingang, een dikke 30 AMP drukschakelaar bij de KK handle voor het starten.
Voor de rest rmp, temp, volt, oliedruk etc dubbel uitgevoerd. Naast de instrumentaria in de cockpit ook nog een set in de navigatiehoek. (Nav hoek heeft de uitgebreidere versie...)
Bekabeling vanaf de sensoren aan het motorblok opnieuw bekabeld naar de NAV hoek, daar een splitsing gemaakt naar cockpit en NAV hoek. Zodoende is de motor op 2 punten te starten en uit te lezen. Sommige sensoren zijn dubbel uitgevoerd ivm meetwaarden oa oliedruk meter en sensor, tempvoeler. Daar waar grotere vermoegens overheen gaan (startcontact en sleutel) een relais gebruikt. Zodoende kon ik met 0,2 q draad (Netwerkkabels met RJ45 connetoren) een snelle aansluiting realiseren. (klik klak contact...)