Edr,
Stopcontacten hoef je niet te schakelen, zekeren is genoeg; dat scheelt schakelaars.
Boord- en heklicht kunnen op 1 schakelaar, want heb je toch altijd tegelijk aan. Toplicht dan apart schakelen: uit onder alleen zeil, aan als de motor bij staat (moet aan als je zeilt met motor bij en als het aan is gelden voorrangsregels voor motorboot).
Hoe groot zijn de vier ronde gaten in je paneeltje?Zitten daar nu drie zekeringautomaten in? Misschien passen daar prima tuimelschakelaars in, dan kun je 7 schakelaars kwijt. een stopcontact kan vast wel ergens anders een plaatsje vinden.
ik gebruik voor de gebruikersgroepen autozekeringen in een losse zekeringenhouder van Conrad of Rick Donkers Auto Electrics (achter een kastdeurtje, dat ik overigens nog moet maken).
let bij de keuze van schakelaars op geschiktheid voor gelijkstroom en grotere stroomsterktes, als dat van belang is (denk het niet gezien je openingsbericht).
Zwaarte van hoofdzekering wordt bepaald door de dikte van je kabel vanaf de accu naar de zekeringenhouder en schakelpaneel, want moet bij kortsluiting brand in die kabel voorkomen. Daar zijn al veel berichten over. verder moeten dikte kabel en zwaarte zekering voldoende zijn voor je stroomverbruik (verbruikers optellen).