Bas van Dijk schreef :
Update:
Jachtbedrijf wat eigenaar van de haven is had ik per mail ingelicht en die hebben gelijk een installateur laten komen om alles na te meten. Belde me keurig terug: niks gevonden, of ik het in de gaten wilde houden en weer wilde melden als er een probleem was.
vandaag was ik in de haven.
Steiger was droog, maar geen stoom. Aardlek was eruit.
Aangezet, even wat gelust met stroom. Toen dacht ik: ik zal eens kijken. Puts zout water over de steiger gegooid, in de buurt van het stroompunt.
Metertje op de steiger en in het water: 138V AC..
Ai.
Draadje van de RVS bolder op de hoek in het water laten zakken: pats, aardlek er weer uit.
Ik lag zelf niet aan de walstroom.
Ik weet melden bij het havenkantoor, daar zeiden ze ' we kunnen niks meer doen, installatiebedrijf is geweest en zeggen er is geen probleem, ze hebben jouw boot gemeten en het probleem is daar .Het kost handen vol met geld en het heeft geen zin om weer iemand te laten komen als u ons toch niet gelooft .'
Ik werd vrij boos en zei 'kom even mee en hou de bolder vast met 1 hand terwijl je andere hand in het water steekt, dan zet ik de schakelaar om, kijken wie wie dan gelooft..?'
Ging de goede man niet op in maar zei nogmaals dat ze niks meer konden doen.
Ik vond het raar dat het verhaal nu was dat er wat aan mijn boot gemeten was, ten eerste lag ik niet aan de walstroom dus ik kan geen 130V opwekken of een aardlek laten springen, maar bovendien was me daar in het telefoongesprek niets van gemeld.
Ben maar naar het jachtbedrijf gelopen naar de man die mijn gebeld had. Die zei dat ze niks aan mijn boot hadden gemeten en daar ook niets over hadden gezegd (BS dus), en hij ging gelijk weer actie ondernemen en de instalateur ook met mij laten bellen en ik moest de aardlek maar uit laten staan voor nu.
Dus we wachten weer af. Heb nog wel even een filmpje gemaakt van de test met de multi meter en de bolder en dat ook gemaild... we zullen zien.
Zeer bezwaarlijk van het havenkantoor.
Klacht niet ernstig nemen, niet zelf gaan nakijken, maar vooral de klager zelf de schuld geven, in de hoop dat hij hun dan niet meer lastigvalt.
Ik zou de brandweer en of de energiemaatschappij inlichten, dan kan de haven op slot.
Gelukkig ziet de eigenaar het probleem wel.
( of doet die alsof ).