Cat-36 schreef :
Naar aanleiding van mijn vorige draadje omtrent mn installatie heb ik specifiek vragen over de omvormer, vandaar dat ik een nieuw draadje gestart ben.
De 220 volt komt vanaf de walaansluiting eerst in de victron. Van daar uit naar t boordnet. Er zit een zekering van 16A in de omvormer zelf.
Waar moet ik nu de aardlekschakelaar monteren.
Daar waar de walstroomkabel de boot binnenkomt.
Is deze sowieso nodig omdat elke walaansluiting een aardlekschakelaar heeft?
Ja
Moet ik de uitgang van de omvormer, dus het begin van het boordjes nog zekeren met een 16a zekering?
Ja
Is het nodig om de omvormer te aarden aan de aardplaat van de boot (als deze er sowieso zou zijn) of moet ik juist de lader/omvormer via de walaansluiting de aarde alleen gebruiken?
Primaire zijde (dus de kant van de wal) niet aan de boot, immers al met aardlekschakelaar uitgerust.
Secundaire zijde wel/niet aarden afhankelijk van systeem dat aan boord is. Overigens aan secundaire zijde ook een aardlekschakelaar monteren.
De omvormer wordt op de accu aangesloten met de originele kabels die er bij geleverd worden op kabelafstand maximaal 1 meter van de accu.
Kan ik de omvormer het beste op de gebruikersaccount aansluiten?
Wat is een gebruikersaccount???
Waar moet ik verder nog aan denken?
Scheidingstrafo
240V groepenkastje net zoals thuis
Dank voor meedenken!