@Koko Als je naar de specs kijkt dan mag die dynastart die 7,5A continue leveren, dat staat er gewoon.
Wat je eigenlijk vraagt : "Is de laadstroom van een dynastrart begrenst op 11A, zodat hij bij een hogere vraag niet sneuvelt?"
Je zou daar op twee manieren naar kunnen kijken:
1. Gesteld dat je de + aansluiting van de Dynastart kortluit naar massa, met de accu losgekoppeld (maar het veld wel bekrachtigt), wat zou er dan gebeuren? Nu is een kortsluiting 0 Ohm, wat nu al je een beetje krakkemikkige kortsluiting maakt die 0,5 Ohm is?
2. Je kunt ook naar het schema van de dynastart kijken:
Ik heb in geel het pad dat de laadstroom maakt ingekleurd. De regelaar is een schakelaar, die contact maakt zolang de spanning onder een ingestelde waarde blijft.
Zonder het al te technisch te maken en ietwat kort door de bocht, maar de maximale te leveren stroom is de
(uitgangsspanning / weerstand van de koperdraad windingen).
Nu is die weerstand heel laag, en dus te leveren stroom heel hoog. Eigenlijk wat je bij de 1 (JBF methode) ook al verwachte.
De regelaar begrenst de stroom dus op geen enkele wijze, en dus moest Volvo wel een maximale stroom en een continue stroom specificeren.