dank allen voor de ongelooflijke snelle en goede reacties;
Startsituatie (algemeen) is dat de accus in de winter - deels steeds bijgeladen zijn, maar _zeker_ ook een keer helemaal ontladen zijn tot de bodem. Bij vertrek was de boel wel langdurig geladen, niet slechts enkele uren, eerder een week vol aan de druppel-lader.
Zuurtest/ vulling controleren, nog niet aan toe gekomen. Merk & type accu: Nog niet gecontroleerd, hebben een kijkglaasje voor toestand (rood, wit, groen). Gaan we deze week eens goed bekijken. Dat de accus hun beste tijd hebben gehad geloof ik inderdaad (helaas) direct.
Wat mij wel bevreemdt; - waarom zou de startaccu ook ontladen? Dat systeem zou los moeten zijn van huishoud accus. Systeem lijkt redelijk netjes en modern geinstalleerd. En voor de echte electrotechnici: waarom geeft een indicator 100% aan bij een kapotte accu? Is dat omdat hij niet meer accuraat kan meten? Ben benieuwd welke natuurkundige wet dat veroorzaakt