Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Uitsplitsen Ctek M200 kabel

Uitsplitsen Ctek M200 kabel 13 feb 2017 18:44 #808886

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6103
Binnenkort ga ik mijn nieuwe Ctek M200 acculader inbouwen.
Aan de M200 is een kabel aangegoten van ca. 4 meter die aan het einde is gesplitst in plus/min en temperatuursensor. Zie de foto.

Maar de plus/min kabels moeten hooguit 30cm lang zijn.

Kan ik die gegoten kabel met een scherp mes in de lengerichting opensnijden zodat ik drie losse kabeltjes overhou?

Vinni

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitsplitsen Ctek M200 kabel 13 feb 2017 18:50 #808889

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Ik zou het niet doen. Losjes opbossen en met en tyrap-je in de buurt weghangen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitsplitsen Ctek M200 kabel 13 feb 2017 19:00 #808900

  • Apae
  • Apae's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6878
Tja... Waarom zou het niet kunnen? In het ergste geval kom je erachter, dat er driemaal drie koperhaartjes in een heleboel plastic in zitten. Dan zou ik het zelf tijd vinden om de lader open te schroeven en een fatsoenlijke kabel eraan te zetten vanaf het begin.
Daarbij ga ik er wel vanuit, dat een CTEK lader te duur is om volledig gesealed te zijn.

Bijna vier meter opbossen is het ook niet, dat levert voor je het weet een mooie spoel op.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitsplitsen Ctek M200 kabel 13 feb 2017 19:14 #808908

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
Zijn er geen kortere kabeltjes te verkrijgen voor deze Cteck ?
Zonde om zo een kabel te gaan versnijden.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitsplitsen Ctek M200 kabel 13 feb 2017 19:18 #808911

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6103
Dan moet ik de huidige aangegoten kabel verwijderen.
Wat ook speelt...er zit een soort van verzegeling op. Als ik die verbreek vervalt de garantie waarschijnlijk.

Vinni
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitsplitsen Ctek M200 kabel 13 feb 2017 20:01 #808928

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
Vinni schreef :
Dan moet ik de huidige aangegoten kabel verwijderen.
Wat ook speelt...er zit een soort van verzegeling op. Als ik die verbreek vervalt de garantie waarschijnlijk.

Vinni

Oeps ja, dat maar beter even niet doen.
Toch zou ik de kabel niet gaan verknippen, misschien struikelen ze daar ook wel over indien je onverhoopt beroep moet doen op garantie.
Dan maar beter een keer heen en weer vastleggen, niet oprollen maar gewoon een stuk recht en dan terug.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitsplitsen Ctek M200 kabel 13 feb 2017 21:20 #808951

Tony2920 schreef :

Oeps ja, dat maar beter even niet doen.
Toch zou ik de kabel niet gaan verknippen, misschien struikelen ze daar ook wel over indien je onverhoopt beroep moet doen op garantie.
Dan maar beter een keer heen en weer vastleggen, niet oprollen maar gewoon een stuk recht en dan terug.

volgens www.ctek.com/Archive/ProductManualPdf/M%20200_NL.pdf

mag je een stuk van de sensorkabel afknippen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitsplitsen Ctek M200 kabel 13 feb 2017 22:11 #808974

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
Lijkt dat er meer mensen over die lange kabel struikelen en dat ze er niet moeilijk over doen als je hem inkort. Misschien toch even een mailtje naar de leverancier, voor alle zekerheid.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitsplitsen Ctek M200 kabel 16 feb 2017 08:15 #809620

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6103
Dat was makkelijker dan ik dacht. :)



Vinni
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 16 feb 2017 08:17 door Zeewinde.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitsplitsen Ctek M200 kabel 16 feb 2017 10:29 #809691

Netjes! Maar nu nog steeds inkorten toch? Op internet (tsja...) staan een aantal handleidingen hoe je die AMP oogjes netjes en betrouwbaar krimpt. Bv deze:
learn.sparkfun.com/tutorials/w...electrical-connector
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitsplitsen Ctek M200 kabel 16 feb 2017 12:28 #809737

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6103
Dat inkorten en oogies er aan is geen probleem.
Al eerder gedaan. Heb zelf ook een persogentang van Klauke.

Vinni
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.133 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl