WADnWIND schreef :
Over Lopolight.
Ook daar hebben we nog steeds grote problemen mee. In dit geval een blauw flitslicht voor hulpdiensten.
Kanaal 0, 16, en 67 waren onbruikbaar geworden.
Ik heb spectrale metingen uitgevoerd: drama gewoon. Het licht zat 1 meter van beide antennes. Gezien het hoge storings niveau heb ik de directeur van Lopolight gevraagd of hij een RTT&E certificaat had als (stoor)zender.
Hij was not amused.
Het was een aluminium schip en de lamp was geaard, afgeschermde kabel etc. De storing kwam naar buiten door de kleurlens.
Dat klinkt beroerd! Je noemt drie kanalen, maar ik neem aan dat in het bewuste geval elk kanaal wel zal worden gestoord?
Ik snap niet dat ze perse het laatste beetje rendement eruit willen persen.
Een LED string die bij gegeven stroom 10V doet, met een eenvoudige analoge I bron moet toch niet zo moeilijk zijn? Behuizing kan mooi worden gebruikt om te koelen indien nodig.
Ik heb zoals gezegd geen last. Communicatie over kanaal 16 en andere kanalen in de nacht gaf (en geeft hopelijk) geen problemen.
Ik had de problemen vernomen bij de driekleur van zo'n 7(?)jaar terug, maar had begrepen dat bij klachten gratis een nieuwe werd gegeven waarvan het probleem was opgelost? Niet dus blijkbaar...
Heb laatste aanspraak moeten maken op de garantie vanwege defect stuurboord licht, en de service was razendsnel: perfect!
Als je gelijk hebt dan moeten ze de ogen uit de kop schamen!
Overtreden ze dan niet het CE keurmerk? Als je iets op de markt zet wat pretendeerd de top te zijn dan kan een HF compabiliteitstestje er toch wel van af?
Kan natuurlijk ook nog een one off zijn of een batch probleem, mogelijk veroorzaakt door fouten in een componenten batch... Who knows..