Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Hoe interpreteer ik deze windmeter test ?

Hoe interpreteer ik deze windmeter test ? 16 sept 2018 19:02 #979337

  • HCA
  • HCA's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 190
Mijn Raymarine ST60 windmeter toont al een tijdje alleen de windrichting en geen snelheid meer. De meter toon "0.0" terwijl de masttop unit wel draait (trager dan normaal). Ik heb onderstaande test uitgevoerd aan de mastvoet EN aan de achterkant van mijn display op de stuurstand. Een klimmetje in de mast is er nog niet van gekomen. Alle metingen zijn zoals hieronder beschreven behalve de "yellow to shield". Die toont op beide plaatsen 6,5-7,5 volt. Wat zou dit kunnen betekenen ? Ik moet er nog bij vermelden dat ik voor het eerst vrijdag heel kort de "0.0" eventjes zag veranderen in "1.2", maar het bleek ijdele hoop. Het werd terug "0.0". Suggesties ?

With the multimeter, check the following:


Set the multimeter to the 20V DC scale.

Test at the connections on the rear of the display head, or at the base of the mast (if you have a junction box installed.)

Red to shield should read 8 volts DC steady. This is the masthead power supply, coming from the ST50/ST60 display head. If the head is damaged, you may need to provide this power from another source to test the masthead.

Blue to Shield should read anywhere between 2 and 6 volts DC. This is the port side directional element. The voltage changes as the vane turns.

Green to Shield should read anywhere between 2 and 6 volts DC. This is the starboard side directional element.

Yellow to shield should read between 0 and 5 volts DC. This is the wind speed circuit. The faster the wind is blowing, the higher the voltage will read.

If any of these readings are out of spec, you should assume the masthead is damaged, and it should be repaired or replaced.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hoe interpreteer ik deze windmeter test ? 17 sept 2018 07:02 #979430

Het antwoord staat in de onderste regel, 6,5-7,5 Volt is te hoog tov de hoogst mogelijke waarde van 5 volt dus:
If any of these readings are out of spec, you should assume the masthead is damaged, and it should be repaired or replaced.
Onno Harders eigenaar van
www.boatcontroller.nl en www.pcnautic.nl
Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.253 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl