Vanmorgen nieuwe accu erin gehangen. Wat zijn die krengen zwaar!
en wat was ik dom dat ik mn steekwagentje niet mee had genomen Hoe dan ook: de accu, die nog immer aan de lader hing en volgens de BM met 6A stond te laden, was lekker warm, graadje of 20 denk ik. Hij was zeker niet drooggekookt, klotste nog lekker. Dus mijn al te lakse houding volgens sommigen heeft mijn portemonnee wel zeer gedaan (zo'n 2 euro per dag) maar voor de rest geen enkele schade aangericht.
Kijk, het is eigenlijk heel simpel. Als ik aan boord kom en constateer dat er iets mis is met de accu, dan kan ik er vrij zeker van zijn dat dat probleem al een maand speelt: sinds de laatste wedstrijd om precies te zijn. Als mijn boot in die tijd niet afgefikt is, waarom zou dat dan nu wel ineens gebeuren? Ik kan daar prima bij slapen. En stel dat er iets mis zou gaan, kortsluiting of zo, dan gaat de stop op de stroomkast eruit (of de kast vliegt in de fik
). Hoe moeilijk kan het zijn.
Anyway: stroom eraf, zonnepaneel bedekt zoals ik al aangekondigd had (met het weer van vandaag doet het paneel precies waar hij voor bedoeld is, maar dat wilde ik even niet), alles van de accupolen los, nieuwe erin, boel weer op de polen gezet, battery monitor geconfigureerd, fluitje van een cent. Als ie niet zo zwaar was dan.