Ik ben nog even verder gaan tobben en vond toch wel wat raars zie onderaan dit verhaal(tje), tobben want erg deskundig ben ik niet. Kom ik er echt niet uit dan laat ik wel een deskundige komen en heb ik weer wat geleerd zou ik maar zeggen.
Configuratie: SeatalkNG met Kaartplotter C90W en Stuurautomaat Evolution ACU 200
Seatalk met ST60 Wind, ST60 Diepte en snelheid
Verdeelblok met Seatalk kabel en Inline Converter naar SeatalkNG
Afgekoppelde RC320 (oud plottertje)
Furuno Marifoon voor de GPS aangesloten op de C90W
Radar functioneert standalone en zoals ik begrijp niet aangesloten op C90W
De plotter, stuurautomaat en ST60 instrumenten functioneren naar behoren, behalve als op de plotter bv. aangegeven wordt 'Goto Cursor' dan komt er op het P70 schermpje van de stuurautomaat de melding 'Geen navigatiedata'. Als dan als test de Seatalk kabel uit het verdeelblok gehaald wordt en er dus geen verbinding is met SeatalkNG dan reageert de stuurautomaat uitstekend op 'Goto Cursor', een wereld gaat voor me open, maar dan krijgen de ST60 instrumenten geen stroom en zijn uitgevallen. Als dan bij de volgende test de Seatalk kabel weer in het verdeelblok geplaatst wordt maar de Seatalk kabel uit de ST60 instrumenten gehaald wordt dan volgt op 'Goto Cursor', ook de melding 'geen navigatie data'.
Conclusie: Als er geen ST60 instrumenten aan Seatalk zijn aangesloten en in het verdeelblok is de Seatalk kabel wel aangesloten dan is er dus een 'loze' Seatalk kabel die via de inline converter met SeatalkNG is verbonden en de storing veroorzaakt, of zou er nog wat anders zijn. Is er onderweg nog ergens een verbinding van de eerdere ST4000 stuurautomaat of verdient dit kastje waarin de Seatalk kabels, en het lijkt me met meer dan 1 kabel doorverbonden zijn niet de schoonheidsprijs. Zou het dus verstandig zijn om dan maar de Seatalk kabel helemaal los te maken uit de bundel vele draden om zo de clou te vinden.