Philip schreef :
Euh Ad, in het oorspronkelijke plan meet de shunt álle stroom die via de Min de service accu inkomt of verlaat. Dus ook laadstroom vanaf de dynamo
In jouw aanpassing niet meer.
Gewoon laten zoals het was dus.
Nou snap ik wat je bedoelt .
Ik was wat in de war door de plaats van die Cyrix want dat zit heel anders als bijv bij mijn FET accuscheider, ook van Victron . Die koppelt immers niet de beide accu's wat die Cyrix wel doet want in beide standen blijft immers de startaccu aangesloten op de alternator.
Maar je hebt inderdaad gelijk dat je in de oorspronkelijke opzet beide stromen en verbruiken meet.
Of dat echt handig is vraag ik me trouwens af , de stroommeting klopt natuurlijk maar de verbruikstoestand van beide accu's kan dan niet kloppen omdat de monitor niet kan weten welke accu hij aan het meten is.In feite meet je zo de laadtoestand van beide accu's samen . Zou volgens mij alleen kunnen bij twee dezelfde accu's .
Een Cyrix is ook geen accuscheider of laaddsplitter maar een accucombiner ( heet ook zo immers). Dat was de oorzaak van mijn verwarring.
Hier maar eens een plaatje van beide types.
Maar dat is dan misschien een heel andere discussie.
Ad