Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: "Kaart in gebruik" Raymarine plotter met Navionics

"Kaart in gebruik" Raymarine plotter met Navionics 28 sept 2019 20:20 #1088234

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Op mijn Raymarine e7-plotter krijg ik bij het inlezen van een gpx-file de foutmelding "kaart in gebruik". Ik kan naar deze kaart van de plotter backup files schrijven, kan de systeeminstellingen vanaf de kaart lezen, maar kan geen gpx-bestanden meer inlezen. Het gaat over de micro sd-kaart die ik in het tweede slot stop. In het eerste slot zit de Navionics kaart.

Ik heb de plotter al volledig gereset, maar dat biedt geen oplossing. Iemand idee wat te doen om dit op te lossen?
Het kan altijd nog hagelen...
Laatst bewerkt: 29 sept 2019 07:39 door Gregor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kaart in gebruik melding Raymarine plotter 28 sept 2019 22:30 #1088256

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1785
Waarschijnlijk zijn waypoint/route/track naam lengte groter dan 16 karakters...

Even GPX aanpassen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kaart in gebruik melding Raymarine plotter 29 sept 2019 06:12 #1088282

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
roberteb schreef :
Waarschijnlijk zijn waypoint/route/track naam lengte groter dan 16 karakters...

Even GPX aanpassen
HELD!

Dit is wel heel suf! Want? De route gemaakt in de Boating-app van Navionics en als GPX geƫxporteerd en dan is deze dus niet in te lezen in de plotter waar ook Navionics op draait. Feitelijk een bug dal je dus waypoint namen aanmaakt die langer dan 16 tekens zijn.
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kaart in gebruik melding Raymarine plotter 29 sept 2019 06:54 #1088287

Navionics is geen Raymarine hoor.
Raymarine gebruikt natuurlijk wel die kaart maar maakt dus kennelijk zijn eigen regels v.w.b. aantal tekens.
En die zijn kennelijk niet gelijk aan die van Navionics.
Ik zou beide eens een klacht sturen, misschien maken ze dan een update.
Aan alleen klagen heb je niet zo veel natuurlijk.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kaart in gebruik melding Raymarine plotter 29 sept 2019 07:07 #1088290

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Yellow Boat schreef :
Navionics is geen Raymarine hoor.
Raymarine gebruikt natuurlijk wel die kaart maar maakt dus kennelijk zijn eigen regels v.w.b. aantal tekens.
En die zijn kennelijk niet gelijk aan die van Navionics.
Ik zou beide eens een klacht sturen, misschien maken ze dan een update.
Aan alleen klagen heb je niet zo veel natuurlijk.
Ad
Ad, ik weet al enige tijd dat Navionics geen Raymarine is, maar....de boating app pretendeert om routes/waypoints/etc. te kunnen synchroniseren met de plotter. In werkelijkheid haalt de Boating app alleen maar op vanaf de plotter. Als deze zou synchroniseren, dan had ik een melding verwacht in de Boating app. Helaas. Bij het inlezen vanaf een micro-sd-kaart krijg ik een of andere wazige foutmelding. Zoek je hierop, dan komt RM niet verder dan dat je je je hele plotter moet resetten. Wauh, wat een fantastische gesuggereerde oplossing en die ook nog eens niet blijkt te werken, maar wel veel extra werkt voor de gebruiker oplevert. Echter dit interesseert bedrijven niet.

Wat mij irriteert, is dat de partijen als genoemd geen afstemming met elkaar hebben over dit soort zaken. Dit hoort een technische eis te zijn die in beide moet zijn ingebouwd. Dit gaat over conventies. Ik heb het lang geleden al opgegeven om bedrijven als genoemd hier over te informeren. Bovendien is uit de foutmelding, zoals vaker, niet af te leiden wat er nu feitelijk aan de hand is.

De fout bleek in de lengte van de namen van de waypoints te zitten!!! Dus moet ik een gpx-file gaan hacken.
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kaart in gebruik melding Raymarine plotter 29 sept 2019 08:31 #1088335

Dat e.e.a. een fout is lijkt me logisch maar de vraag wordt dan welke van beide partijen er wat aan wil doen ( kosten , weet je wel ) .De een zal altijd naar de ander wijzen , zo gaat dat nu eenmaal altijd.
Vandaar mijn advies om naar beiden een klacht te schrijven en niet vergeten daarbij ook te vermelden dat je ze allebei aanschrijft .
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.220 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl