Optimaal schreef :
Maar dat verklaart toch nog niet het probleem? De USB wordt overigens alleen gebruikt om te configureren of diagnose te stellen. ( proais2 ).
Zonder usb en walstroom wordt er niet gezonden, althans niet meetbaar terwijl alle indicatoren op groen staan. Deskundige op dit gebied bij ons op werf geraadpleegd en hij geeft aan dat het apparaat niet goed is en dat veel nieuwe Ais- apparaten een soortgelijk euvel hebben.
Voorlopig gaat de Emtrak ( voor de 2e keer ) terug.
Bijzondere conclusie van de "deskundige" op een werf, kennelijk is elke elec een deskundige? Hij kan wel ervaring hebben, maar of dat dan gelijk een deskundige is?
Het verschijnsel wat jij beschrijft is wel bijzonder, want wij hebben dat nog niet meegemaakt.
Wel alle andere afwijkingen, die ik je zal besparen.
Niet dat het gerepareerd gaat worden, maar toch benieuwd wat dan een oorzaak zou kunnen zijn.
Als je deskundige zegt dat veel AIS apparaten dat hebben, zijn er 2 mogelijkheden:
- Óf het is een fout merk met een generieke fout. Echter in die honderden transponders hebben wij dit probleem nog niet gezien.
- Óf de deskundige doet er goed aan zijn systemen beter te analyseren of het mogelijk daar aan kan liggen?
De, hier niet toepasbare, opmerking van Prutser komt wel zeer regelmatig voor. Maar ondertussen is bijna iedereen goed opgevoed en nemen die specifieke problemen af, zolang ze de handleiding lezen.